Formula 1 nimalo
nije jednostavan sport. Kompletan automobil, sa vozačem u njegovom kokpitu, je
ono sto svi mi vidimo. Međutim ispod „haube“ ima mnogo delova, komponenti, sistema i mnogo čega
koje čine jedan tako savršeni sklop kakav je trkački automobil Formule 1.
Pođimo od amortizera. Svi znamo kakva je uloga istog dela u putničkom automobilu. Na prvom mestu čini nam vožnju udobnom. Poseban aspekt a to važi samo za ispravne amortizere, jeste bezbednost vozila a sa njim i putnika.
U Formuli 1 amortizeri imaju vrlo bitnu ulogu. Obezbeđuju da u svakom trenutku svi točkovi prijanjaju na podlogu jer i jedna točak u vazduhu znači gubitak vremena, koje je u ovom sportu izuzetno važno. Nekoliko firmi se bavi dostavljanjem amortizera timovima Fomrule 1. To su uglavnom tehnički partneri. Prelaskom u Ferrari, Sebastian Vettel od sledeće sezone koristiće ZF amortizere. Njihova dužina iznosi svega 150 mm i u poređenju sa verzijom koja se ugrađuje u serijske automobile i do tri puta su manji. Ispunjeni su gasom i uljem i proizvode se ručno u ZF fabrici u Schweinfurtu. Cena jednog komada iznosi 3000 Evra. Napravljeni su od legura titanijuma i aluminijuma i kod podešavanja bolida Fomrule 1 pružaju ni manje ni više nego čak milion mogućnosti !. Prilikom njohovog rada postižu e temparature od oko 140o C i takva „tortura“ traje do kara trke. Pre montaže u sam automobil, ispituju se na probnom stolu čija je vrednost 700000 Evra. Za razliku od amortizera u putničkim automobilima, gde je prosečan hod 160 mm u Formuli 1 on iznosi svega 40 mm!
Pođimo od amortizera. Svi znamo kakva je uloga istog dela u putničkom automobilu. Na prvom mestu čini nam vožnju udobnom. Poseban aspekt a to važi samo za ispravne amortizere, jeste bezbednost vozila a sa njim i putnika.
U Formuli 1 amortizeri imaju vrlo bitnu ulogu. Obezbeđuju da u svakom trenutku svi točkovi prijanjaju na podlogu jer i jedna točak u vazduhu znači gubitak vremena, koje je u ovom sportu izuzetno važno. Nekoliko firmi se bavi dostavljanjem amortizera timovima Fomrule 1. To su uglavnom tehnički partneri. Prelaskom u Ferrari, Sebastian Vettel od sledeće sezone koristiće ZF amortizere. Njihova dužina iznosi svega 150 mm i u poređenju sa verzijom koja se ugrađuje u serijske automobile i do tri puta su manji. Ispunjeni su gasom i uljem i proizvode se ručno u ZF fabrici u Schweinfurtu. Cena jednog komada iznosi 3000 Evra. Napravljeni su od legura titanijuma i aluminijuma i kod podešavanja bolida Fomrule 1 pružaju ni manje ni više nego čak milion mogućnosti !. Prilikom njohovog rada postižu e temparature od oko 140o C i takva „tortura“ traje do kara trke. Pre montaže u sam automobil, ispituju se na probnom stolu čija je vrednost 700000 Evra. Za razliku od amortizera u putničkim automobilima, gde je prosečan hod 160 mm u Formuli 1 on iznosi svega 40 mm!
![]() |
ZF amortizer za Vettelov Ferrari 2015 |
![]() |
F1 amortizer u poredjenju sa hemijskom olovkom i putnickim |
![]() |
Test amortizera na kompleksnom uredjaju vrednom 700000 Evra |
![]() |
Pracenje rada preko racunara |
Mnogo dobar tekst o amortizerima. Svaka čast!!!
ОдговориИзбришиTekst je bogat tehnički i stručno. Vidi se da odlično poznaješ nauku i tehniku
ОдговориИзбришиFormule 1 ! Samo napred kolega!