среда, 19. новембар 2014.

Posrnulo "kljuse"

Neka čudna vremena u Formuli 1. Sa jedne strane imamo ekspanziju tima nemačko-britanske alijanse a sa druge, ostatak "karavana" koji pokušava da uhvati ovogodišnju dobitnu kombinaciju. Umesto da angažuju sve resurse, pojedini timovi imaju strukturalnih problema.
Reč o nastarijem i najslavnijem timu na Svetu. Ekipa Ferrari, već nekoliko godina tavori u središnjici, pokušavajući da na sve moguće načine dođu do toliko željene titule da ne kažem, da ponove dominaciju od pre samo jedne decenije.
Tim koji je od samog početka nezamislivi deo karavana Formule jedan, zapao je u krizu na svim poljima. Paradoks je da takvu "organizaciju" (trenutno) vode dva čoveka koji jedva da imaju godinu dana iskustva u tome i to zajedno! A onda tehnički, što bi rekli komjuterskim žargonom "error". Aerodinamičko odeljenje iz Maranella, postavilo je zahtev da pogonski sklop bude (a sa njim i sve prateće kompoonente) što je manjih gabarita. Poslušavši svoje "vazdušne" kolege, konstruktori motora ugrade turbo punjač koji je, kako se brzo ispostavilo, poddimenzionisan. Posledica, V6 turbo motor neproizvodi dovoljno snage za kojom očajnički "vape" Alonso i Raikkonen. Čak su hladnjaci rashladnih tečnosti, koje je isporučila jedna specijalizovana američka fimra, za 30 procenata manji od konkurentnih. Time su ispunili zahtev da silueta kompletnog bolida bude manja, aerodinamičnija pa i štedljivija. Kad i tu problem, da bi koliko toliko uhvatili korak sa konkurentima, stalno voze sa maksimalnim "gasom" pa tako Ferrarijev motor sa unutrašnjim sagorevanjem troši najviše!
Ceh su platili bivši konstruktor motora Luca Marmorini i šef tima Stefano Domenicali.
Stoga treba pohvaliti smelost Sebastiana Vettila da napusti tim Red Bull i pređe u Ferrari. Jedan od razloga da verujemo u ponovni uspon Ferraija je i nemačka temeljitost koju će uneti četvorostruki svetski prvak! Mnogo podseća na "eru" Michaela Schumachera!

Dva šefa imaju godinu dana staža: Marco Mattiacci i Sergio Marchionne


 

Нема коментара:

Постави коментар