Formula 1 je tehnički sport na najavišem nivou. To je nosač tehnologije, kako bi se omogučio napredak na trkačkim stazama a sa time i bolje performanse, bolje ponašanje automobila u svim situacijama i konačno sigurnost. Nakon provera na trkačkim stazama, delovi, komponenete, sistemi se primenjuju u "civilnim" automobilima.
Kao u mnogim segmentima poslovanja, napredna tehnologija je uvek na meti konkurencije. Nije retka slika da inženjeri pa čak i dizajneri Formule 1, na "gridu", snimaju konkurenciju u nadi da će otrkiti tajne njihovog tehnološkog napretka. Stoga nije čudno da je na nedavno završenim treninzima u Abu Dhabiju, na delu uhvaćen jedan tehničar ekipe Ferrari, kako termalnom kamerom iznad boksa Mercedesa snima njihove autombile. U ovom slučaju, se radi o jednoj ženi, koja je od strane jednog tehničara "srebrnih strela", ljubazno bila zamoljena da napusti to mesto, što je ona i učinila. Na osnovu snimka, inženjeri su u stanju da vide kako se preraspoređuje toplota iz motora, izdivnog sistema a indirektno mogu da ustanove položaj određenih komponenti (koje odašiljaju toplotu) i na taj način otkriju preraspodelu mase bolida.
Mnogo ima takvih sličajeva špijuniranja u istoriji ali svakako je jedan od najskupljih (da ne kažem, bizarnijih), bio onaj 1988. godine. U pitanju je bila, do tada neviđena dominacije jedne ekipe. Radilo se o timu McLaren koji je po prvi put imao Hondin V6 turbo agregat. Da podsetim, od 16 trka dvojac Senna i Prost ubedljivo su pobedili na 15 Velikh nagrada!
E sad šta je tu neobično? Verovali ili ne, ekipa Ferrari (opet!) izgradila je, do tada na jedinstven i tajni način, nezabeležen u Formuli 1, kompletan model McLaren-Honde MP4-4 u razmeri 1:3, kako bi pokušali da otkriju protivnikovu nadmoć!
Kao u mnogim segmentima poslovanja, napredna tehnologija je uvek na meti konkurencije. Nije retka slika da inženjeri pa čak i dizajneri Formule 1, na "gridu", snimaju konkurenciju u nadi da će otrkiti tajne njihovog tehnološkog napretka. Stoga nije čudno da je na nedavno završenim treninzima u Abu Dhabiju, na delu uhvaćen jedan tehničar ekipe Ferrari, kako termalnom kamerom iznad boksa Mercedesa snima njihove autombile. U ovom slučaju, se radi o jednoj ženi, koja je od strane jednog tehničara "srebrnih strela", ljubazno bila zamoljena da napusti to mesto, što je ona i učinila. Na osnovu snimka, inženjeri su u stanju da vide kako se preraspoređuje toplota iz motora, izdivnog sistema a indirektno mogu da ustanove položaj određenih komponenti (koje odašiljaju toplotu) i na taj način otkriju preraspodelu mase bolida.
Mnogo ima takvih sličajeva špijuniranja u istoriji ali svakako je jedan od najskupljih (da ne kažem, bizarnijih), bio onaj 1988. godine. U pitanju je bila, do tada neviđena dominacije jedne ekipe. Radilo se o timu McLaren koji je po prvi put imao Hondin V6 turbo agregat. Da podsetim, od 16 trka dvojac Senna i Prost ubedljivo su pobedili na 15 Velikh nagrada!
E sad šta je tu neobično? Verovali ili ne, ekipa Ferrari (opet!) izgradila je, do tada na jedinstven i tajni način, nezabeležen u Formuli 1, kompletan model McLaren-Honde MP4-4 u razmeri 1:3, kako bi pokušali da otkriju protivnikovu nadmoć!
![]() |
Tehničar Mercedesa opominje "spijuna" iz Ferrarija |
![]() |
Predmet "kopiranja" u razmeri 1:3 - McLaren-Honda MP4-4 iz 1988. godine |
Нема коментара:
Постави коментар