Nedavno završeno svetsko prvenstvo Formule 1 dobilo je zvaničnog svetskog prvaka u klasi konstruktora i vozača. Ali, nisu samo oni heroji koji su se okitili peharima, nagradama, novcem i slavom.
Brojni inžinjeri, tehničari, mehaničari i brojni drugi učesnici najbržeg "cirkusa na svetu" mogu slobodno da se svrstaju u šampione. Iako je prošlo samo tri dana od kraja ovogodišnjeg šampionata, uveliko se radi na pripremama za sledeće prvenstvo. Timovi su ostali na mestu poslednjeg "gran prija", gde su obavili testove pneumatika za sledeću sezonu, testirane su pojedine nove komponente, aerodinamički dodaci i mnogo toga. Na početku ovog šampionata, koji je bio najneizvesniji iz jednog prostog razloga - do sada na prelasku između dve sezoni nije bilo više tehničkih promena koje su bile svojevrstan izazov timovima kako da izađu na kraj sa time. Ukratko da podsetim, najveća i svakako najneizvesnija novina je potpuno novi koncept pogonskog agregata. Imamo kompletno novi motor (uparen sa elektro-motorima) sa turbo punjačem, ograničen broj obrtaja i što je važnije, unapred propisana potrošnja goriva! Zatim, novi osmostepeni menjač, kao i promene kada je u pitanju aerodinamika samog automobila. Raznim ograničenjima, aerodinamički potisak bio je za 15 procenata manji nego 2013. godine.
Iako su mnogi strahovali da će kvarovi motora biti najveća briga mehaničara (a indirektno i inžinjera), ispostavilo se da je najveći problem bio u "perifernim" stvarima, kao što su baterije ili dva elektro motora (i da nezaboravim sistem kočnica). Koliko je složena tehnika primenjena ove sezone u bolidima Formule 1, govori jedan podatak. Na početku sezone, kada je to sve bilo novo a mehaničari nedovoljno "utrenirani", zamena motora trajala je i do jedanaest sati! Sama zamena baterija "četiri" sata! Da bi stekli odnos kako je to nekada bilo, pre nepunih četrdesetak godina, prosečna zamena motora trajala je 100 minuta! Rekord drže mehaničari Ferrarija, na Velikoj nagradi Brazila 1977. godine, kada su kompletan posao završili za rekordnih 40 minuta!!!
Brojni inžinjeri, tehničari, mehaničari i brojni drugi učesnici najbržeg "cirkusa na svetu" mogu slobodno da se svrstaju u šampione. Iako je prošlo samo tri dana od kraja ovogodišnjeg šampionata, uveliko se radi na pripremama za sledeće prvenstvo. Timovi su ostali na mestu poslednjeg "gran prija", gde su obavili testove pneumatika za sledeću sezonu, testirane su pojedine nove komponente, aerodinamički dodaci i mnogo toga. Na početku ovog šampionata, koji je bio najneizvesniji iz jednog prostog razloga - do sada na prelasku između dve sezoni nije bilo više tehničkih promena koje su bile svojevrstan izazov timovima kako da izađu na kraj sa time. Ukratko da podsetim, najveća i svakako najneizvesnija novina je potpuno novi koncept pogonskog agregata. Imamo kompletno novi motor (uparen sa elektro-motorima) sa turbo punjačem, ograničen broj obrtaja i što je važnije, unapred propisana potrošnja goriva! Zatim, novi osmostepeni menjač, kao i promene kada je u pitanju aerodinamika samog automobila. Raznim ograničenjima, aerodinamički potisak bio je za 15 procenata manji nego 2013. godine.
Iako su mnogi strahovali da će kvarovi motora biti najveća briga mehaničara (a indirektno i inžinjera), ispostavilo se da je najveći problem bio u "perifernim" stvarima, kao što su baterije ili dva elektro motora (i da nezaboravim sistem kočnica). Koliko je složena tehnika primenjena ove sezone u bolidima Formule 1, govori jedan podatak. Na početku sezone, kada je to sve bilo novo a mehaničari nedovoljno "utrenirani", zamena motora trajala je i do jedanaest sati! Sama zamena baterija "četiri" sata! Da bi stekli odnos kako je to nekada bilo, pre nepunih četrdesetak godina, prosečna zamena motora trajala je 100 minuta! Rekord drže mehaničari Ferrarija, na Velikoj nagradi Brazila 1977. godine, kada su kompletan posao završili za rekordnih 40 minuta!!!
![]() |
Mehaničari Ferrarija na trci u Watkins Glenu 1977. godine |
Нема коментара:
Постави коментар