Dva „tabora“ u svađi. S jedne strane Ferrari i Renault a
sa druge Mercedes. Jasno kao dan, poraženi i pobednik. Prema pravilniku, do 28.
Februara timovi moraju da predaju konačnu specifikaciju svojih pogonskih
jedinica i sa tim datumom, prestaje
dalji razvoj pogonskog sklopa za tekuću sezonu.
Italijanski i francuski proizvođači, zahtevali su veći
pristup izmenama tokom sezone, dok je Mercedes bio protiv toga. Po rečima
Nemaca to bi iziskivalo dodatne troškove, koje ne bi mogli da naplate siromašnijim
timovima dok Renault i Ferrari, pokušavaju na sve načine da prekinu dominaciju
Nemaca.
Iako sezona 2015 nije počela, jasno je da je Mercedes i
dalje, po tom pitanju favorit. Nije tajna da je Renaultov V6 turbo agregat
sklon vibracijama, izuvna grana se i do 30 mm uvija, što je čudo kada se uzme
na kakav “uzani” način je skrojena kaorserija Red Bulla. Uz to, izduvna grana
je predugačka što se odražava na rasipanje energije i nedovoljno akumuliranje
iste za MGU-H. Iako je bilo očekivanja da bi Renault uz pomoć Maria Illiena,
pokušao da razdvoji turbinski od kompresorskog dela turbo punjača, od tog
zahvata se odustalo zbog manjka vremana. Mercedes je “potrošio” godinu dana na
ispitivanjima i testovima novog koncepta.
I verovatno veliki hendikep ponovo od strane Renaulta i
Ferrarija – Italijani su od jula počeli da rade na novom agregatu a Francuzi od
avgusta! Ulje na vatru, dodao je niko drugi nego Niki Lauda izjavom: “Zašto ne
odmah nakon Melburna. Oboje su već tada znali da su u zaostatku”!
Нема коментара:
Постави коментар