среда, 19. новембар 2014.

U minusu

Odavno je pozanto da tim Red Bull sa Renault pogonskom jedinicom ne može da se nosi sa Mercedesovim agregatom.
Nedavno je šef tima Christian Horner i sam priznao, da im nedostaje 75 KS u poređenju za nemačkim motorom. Kako je to moglo da se desi jednom timu, koji je poslednjih četiri-pet sezona neprikosnoven.
Nekoliko stvari je uticalo da "zateje" ove sezone. Prvo kasno su počeli sa razvojem pogonske jedinice, tehnički nisu na nivou Mercedesa, koji je trenutno "mera svih stvari"! I treće, nimalo nevažno motor se razvija i pravi u Francuskoj a bolid nastaje u Engleskoj. Prilikom razvoja i testiranja V6 turbo agregata, Renault je motor ispitivao "golog" bez dodatnih priključaka, kao sto su izduv, hladnjaci i elektro oprema. Ugrađivanjem kompletne pogonske jedinice u šasiju bolida Formule 1, pojavili su se problemi u pregrevanju, vibracijama i nesinhronizovanom radu elektro motora sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Motor je manje više u osnovi dobar ali vibracije koje je oslobađao između 7000 i 9000 o/min, uticali su na izdržljivost menjačke kutije a prekomerna toplota je uticala na kvarove elektro grupe. Kako su razvoj i unapređenje pogonske jedinice tokom sezone zamrznuti Renault, nije mogao da napravi naprednije poboljšanje svog agregata. I sami su priznali da su nekoliko meseci iza glavnog konkurenta.
Kako stvari stoje, pred predstojeću zimu očekuju se poboljšanja ali ni konkurencije ne spava. Procurele su informacije da za sledeću godinu Mercedes sprema još jači motor, tako da možemo reći da će dominacija "srebrnih strela" biće nastavljena.

Нема коментара:

Постави коментар