Ono što
se desilo 22. Februara u 21 krugu predsezonskih testova na stazi Circuit de Catalunya u Barceloni, ostaje delimično obavijeno zagonentkom. Naime analizom podataka, utvrđeno
je sta se desilo ali za odgovor – zbog čega, pitanje je da li ćemo ikada
saznati?
Podaci su rekli, da je za tri sekunde brzina smanjena za samo 30 km/h! Poslednja faza udesa je i dalje najveća misterija. McLaren Fernanada Alonsa, na svom nestretnom putu ka zaštitnom zidu udara sa brzinom od 105 km/h pri čemu sila zaustavljanja, pri relativno pravom uglu, iznosi 31g !!! Tragikomočno, izgleda da vozač u svom poslednjem pokušaju nije uspeo da izvede manevar da ublaži udarac uzid, ili da još koči. On je izgubio na brzini samo 30 km/h.
![]() |
Fernando Alonso iz sigurnosnih razloga propušta prvu trku sezone |
Protagonsta incidenta Fernanndo
Alonso o trenutku samog udesa, ima „blokadu“ sećanja i ne može da odgovori na
to pitanje. Prema podacima, najveća brzina pred ulazak u krivinu iznosila je
215 km/h. Odmah nakon toga, Alonso pritiska pedalu kočnice i tri puta menja brzine
na niže. Zašto je Alonso tako oštro kočio, ostaje i dalje nerazjašnjeno. U tom
trenutku McLaren je izgubio kontrolu, objašnjenje da je jak nalet bočnog vetra
uzrok reakcije njihovog vozača. Stručnjaci to nemogu da prihvate jer vozač
kapaciteta kakav je Alonso ne bi u normalnim slučajevima tako oštro kočio.
Pri
brzini od 135 km/h, podaci pokazuju drugu znamenitost! McLaren gubi kontrolu ka
unutrašnjosti krivine. Pitanje je, zašto? Alonso je, a to je očigledno, još
okretao udesno. Tada vozač gubi konstrolu. Podaci su rekli, da je za tri sekunde brzina smanjena za samo 30 km/h! Poslednja faza udesa je i dalje najveća misterija. McLaren Fernanada Alonsa, na svom nestretnom putu ka zaštitnom zidu udara sa brzinom od 105 km/h pri čemu sila zaustavljanja, pri relativno pravom uglu, iznosi 31g !!! Tragikomočno, izgleda da vozač u svom poslednjem pokušaju nije uspeo da izvede manevar da ublaži udarac uzid, ili da još koči. On je izgubio na brzini samo 30 km/h.
Na konferenciji
za novnare, čudan odgovor ekipe McLaren koji su obrazložili da poslednjih nekoliko
sekundi udesa nisu razumeli !. Stiče se utisak da nešto kriju. Ali šta? Naime Alonso
nije ništa učinio da pokuša da ublaži silinu udarca u zid. Na kraju je Ron
Dennis priznao, da je Alonso za trenutak bio bez svesti. Takođe nije objasnio
je i šta je tačno prouzrokovalo gubitak svesti španskog vozača. Da le je to
prvi udar u zid? Na to pitanje FIA bi trebala da da odgovor. Senzori u ušnim
slušalicama su izmerili polovinu od ranije zabeležene vrednosti sile
zaustvaljanja – 16 g. Pregledom zaštitne kacige utvrđeno je da nema vidnih
oštećenja na istoj pa se isključuju diraktan udarac u glavu prilikom nesrećnog
incidenta. Jedno je sigurno, u trenutku samog udesa Alonso je izgubio svest.
U jednom
trenutki pojavila se teorija da je španskog vozača udarila struja. Odmah su iz
McLarena to demantovali.
Nekadašnji
vozač Formule 1 Fabrizio Barbazza je uzburkao javnost izjavom: „Fernanda je prodrmalo 600 W sa ozbiljnim posledicama“. To je
prouzrokovalo „teškoće sa fokusiranjem i opstrukciju vena“.
Neurohirurg
bolnice Quiron Dexeus u Barceloni, Dr Roberto Belvis, izjavio je da bi drugi 'second
impact syndrome' (SIS) – sindrom drugog udaca bio katastrofalan. Zbog toga
Fernanda Alonsa na prvoj trci u Austriliji menja Kevin Magnussen.
Нема коментара:
Постави коментар