среда, 4. март 2015.

Zagonetni udes Fernanda Alonsa.

Ono što se desilo 22. Februara u 21 krugu predsezonskih testova na stazi Circuit de Catalunya u Barceloni, ostaje delimično obavijeno zagonentkom. Naime analizom podataka, utvrđeno je sta se desilo ali za odgovor – zbog čega, pitanje je da li ćemo ikada saznati?

Fernando Alonso iz sigurnosnih razloga propušta prvu trku sezone
Protagonsta incidenta Fernanndo Alonso o trenutku samog udesa, ima „blokadu“ sećanja i ne može da odgovori na to pitanje. Prema podacima, najveća brzina pred ulazak u krivinu iznosila je 215 km/h. Odmah nakon toga, Alonso pritiska pedalu kočnice i tri puta menja brzine na niže. Zašto je Alonso tako oštro kočio, ostaje i dalje nerazjašnjeno. U tom trenutku McLaren je izgubio kontrolu, objašnjenje da je jak nalet bočnog vetra uzrok reakcije njihovog vozača. Stručnjaci to nemogu da prihvate jer vozač kapaciteta kakav je Alonso ne bi u normalnim slučajevima tako oštro kočio.
Pri brzini od 135 km/h, podaci pokazuju drugu znamenitost! McLaren gubi kontrolu ka unutrašnjosti krivine. Pitanje je, zašto? Alonso je, a to je očigledno, još okretao udesno. Tada vozač gubi konstrolu.
Podaci su rekli, da je za tri sekunde brzina smanjena za samo 30 km/h! Poslednja faza udesa je i dalje najveća misterija. McLaren Fernanada Alonsa, na svom nestretnom putu ka zaštitnom zidu udara sa brzinom od 105 km/h pri čemu sila zaustavljanja, pri relativno pravom uglu, iznosi 31g !!! Tragikomočno, izgleda da vozač u svom poslednjem pokušaju nije uspeo da izvede manevar da ublaži udarac uzid, ili da još koči. On je izgubio na brzini samo 30 km/h.

Na konferenciji za novnare, čudan odgovor ekipe McLaren koji su obrazložili da poslednjih nekoliko sekundi udesa nisu razumeli !. Stiče se utisak da nešto kriju. Ali šta? Naime Alonso nije ništa učinio da pokuša da ublaži silinu udarca u zid. Na kraju je Ron Dennis priznao, da je Alonso za trenutak bio bez svesti. Takođe nije objasnio je i šta je tačno prouzrokovalo gubitak svesti španskog vozača. Da le je to prvi udar u zid? Na to pitanje FIA bi trebala da da odgovor. Senzori u ušnim slušalicama su izmerili polovinu od ranije zabeležene vrednosti sile zaustvaljanja – 16 g. Pregledom zaštitne kacige utvrđeno je da nema vidnih oštećenja na istoj pa se isključuju diraktan udarac u glavu prilikom nesrećnog incidenta. Jedno je sigurno, u trenutku samog udesa Alonso je izgubio svest.
U jednom trenutki pojavila se teorija da je španskog vozača udarila struja. Odmah su iz McLarena to demantovali.

Nekadašnji vozač Formule 1 Fabrizio Barbazza je uzburkao javnost izjavom: „Fernanda je prodrmalo 600 W sa ozbiljnim posledicama“. To je prouzrokovalo „teškoće sa fokusiranjem i opstrukciju vena“.
Neurohirurg bolnice Quiron Dexeus u Barceloni, Dr Roberto Belvis, izjavio je da bi drugi 'second impact syndrome' (SIS) – sindrom drugog udaca bio katastrofalan. Zbog toga Fernanda Alonsa na prvoj trci u Austriliji menja Kevin Magnussen.

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Нема коментара:

Постави коментар