уторак, 24. март 2015.

Strela mora da štedi!

Šampionski tim „srebrnih strela“ i pored dominantne pobede na prvoj trci, mora da obrati pažnju na svoju potrošnju goriva! Sa druge strane, imamo ekipu Williams, sa istom pogonskom jedinicom, koja je otišla u drugu krajnost – najmanje troše goriva, pokazale su prve analize.

Mercedes-AMG W06: oštrije podešeni spojleri

Williams FW 37: aerodinamika podešena za najveće brzine
Kako je to moguće? Kao i prošle sezone i ove godine V6 turbo agragat Mercedesa, sa dodatnim elektro motorom je najjači od sva četiri proizvođača motora. Kada se uzme i činjenica da je motor projektovan za šasiju Mercedes-AMG W06, onda se dobija trenutno nedostižna kombinacija na stazi. Da bi obuzdali snagu agregata, inženjeri „strela“ su se odlučili da podešavanja njihovih krila bude oštrije, u odnosu na konkurenciju, kako bi obezbedili dovoljnu silu prijanjnja automobila na podlogu. Tako su svesno žrtvovali maksimalnu brzinu ali su zato dobili odlično ležanje automobila u krivinama i adekvatan pritisak pogonskih točkova na asfalt kako bi smanjili njihovo trošenje. Za razliku od atmosferskih motora poslednje genracije (do 350 Nm), nova generacija turbo agregata oslobađa mnogo veći obrtni momenat (oko 600 Nm!), što je pogubno za pneulamtike. Tako se stvara veći otpor vazduha a kada „nagazite“ papučicu gasa dolazi adekvatno do veće potrošnje goriva.
Sa druge strane, glavni rival iz Mercedesove „štale“ tim Williams, tradicionalno svoje automobile podešava tako da ostvaruju nejveće brzine na pravcima. Zbog toga troše manje goriva.

Нема коментара:

Постави коментар