Šampionski tim „srebrnih
strela“ i pored dominantne pobede na prvoj trci, mora da obrati pažnju na svoju
potrošnju goriva! Sa druge strane, imamo ekipu Williams, sa istom pogonskom
jedinicom, koja je otišla u drugu krajnost – najmanje troše goriva, pokazale su
prve analize.
 |
Mercedes-AMG W06: oštrije podešeni spojleri |
 |
Williams FW 37: aerodinamika podešena za najveće brzine |
Kako je to moguće? Kao
i prošle sezone i ove godine V6 turbo agragat Mercedesa, sa dodatnim elektro motorom je
najjači od sva četiri proizvođača motora. Kada se uzme i činjenica da je motor
projektovan za šasiju Mercedes-AMG W06, onda se dobija trenutno nedostižna
kombinacija na stazi. Da bi obuzdali snagu agregata, inženjeri „strela“ su se
odlučili da podešavanja njihovih krila bude oštrije, u odnosu na konkurenciju,
kako bi obezbedili dovoljnu silu prijanjnja automobila na podlogu. Tako su
svesno žrtvovali maksimalnu brzinu ali su zato dobili odlično ležanje
automobila u krivinama i adekvatan pritisak pogonskih točkova na asfalt kako bi
smanjili njihovo trošenje. Za razliku od atmosferskih motora poslednje
genracije (do 350 Nm), nova generacija turbo agregata oslobađa mnogo veći obrtni
momenat (oko 600 Nm!), što je pogubno za pneulamtike. Tako se stvara veći otpor
vazduha a kada „nagazite“ papučicu gasa dolazi adekvatno do veće potrošnje
goriva.
Sa druge strane,
glavni rival iz Mercedesove „štale“ tim Williams, tradicionalno svoje
automobile podešava tako da ostvaruju nejveće brzine na pravcima. Zbog toga
troše manje goriva.
Нема коментара:
Постави коментар