субота, 21. март 2015.

Bikovi tesko prihvataju poraz

Oduvek je u Formuli 1 bilo dominantnih timova. Manje više ali uglavnom je tako. Gubitnici su uglavnom sportski prihvatali poraze dok su u svojim laboratorijama smišljali nove načine kao i tehničke novotarije kako bi povratili prethodne pozicije.
Renault RS01 bi turbo agregat iz prve ere "prehranjivanih" motora

Drugu godinu za redom Red Bull gubi korak sa najboljima. Ove godine, izgleda da teže podnose poraz. Prošle godine uvođenjem hibridne tehnike, koja je za tehnički personal Formule 1 bio potpuno novi izazov u jednu oblast koja pre pripada elektronskoj industriji ali i proizvođačima baterija. Ali drugu godinu za redom doživeti poraz niti se sviđa Dietrichu Mateschitzu ni timu Red Bull a ponajmanje Renaultu. Malo je iritantno, da tim preti istupanjem iz Formule 1. Realne šanse da se to desi ako se za par meseci ne desi neki „drastičan“ boljitak u redovima Bikova I i II, postoji. Vlasnik oba tima (Red Bull i Toro Rosso), izuzetno poznaje tržište i marketinške poteze a ponajviše reklamne kampanje.
Nikako da prihvate da ima neki drugi tim, grupa ljudi, inženjera, vizionara koju su bolje uradili posao. Možda su bolje shvatili nova pravila hibridne tehnologije? Možda imaju bolje tehnološke partnere?

Ipak mislim da je glavni krivac francuski proizvođač pogonskih agregata – Renault. Da, ovo se odnosi na motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Što se elektronike tiče, dobavljač je prevazišao tehničke probleme a baterije (ili ako hoćete akumulatori) Red Bull je odlučio sam da proizvodi. I dobro su uradili zadatak. Ali V6 turbo motor je slabost. Da se vratimo tri-četiri decenije u prošlost. Poznato je da je začetnik prve ere turbo motora u Formuli 1 baš Renault. Posle proračuna, priprema, testova  16. jula 1977. godine krenuli su u turbo avanturu. Od 1977. do 1986. godine Renault je učestvovao sa svojim V6 motorom. Međutim, iako su imali najviše iskustva, nisu nikada osvojili šampionsku krunu. Ni u klasi proizvođača motora. BMW je ušao u Formulu 1 1982. godine. Sledeće godine, osvojili su šampionat u klasi vozača (Nelson Piquet) sa timom Brabham. Porsche 1983. godine debitovao, da bi 1984. i 1985. osvojili duple šampionske titule u klasi konstruktora (McLaren) i vozača (Niki Lauda i Alain Prost). Honda je takođe debitovala 1983. godine. Do titule su čekali do 1986. godine (Nelson Piquet – Williams).
 
Tada se Renault nije bunio i pretio da će se povući. Otišli su kada je bilo poznato da će od 1989. godine biti uvedena nova pravila za pogonske agregate. Kada su se vratili sa svojim  V10 motorm od 3,5L posle nekoliko godina „sazrevanja“ bili su nekoliko sezona mera svih stvari što se tiče motora. Možda kada bi FIA zabranila turbo motore (ponovo), Renault može da povrati svoju slavu

Нема коментара:

Постави коментар