Oduvek je u Formuli 1
bilo dominantnih timova. Manje više ali uglavnom je tako. Gubitnici su uglavnom
sportski prihvatali poraze dok su u svojim laboratorijama smišljali nove načine
kao i tehničke novotarije kako bi povratili prethodne pozicije.
![]() |
Renault RS01 bi turbo agregat iz prve ere "prehranjivanih" motora |
Drugu godinu za redom
Red Bull gubi korak sa najboljima. Ove godine, izgleda da teže podnose poraz.
Prošle godine uvođenjem hibridne tehnike, koja je za tehnički personal Formule
1 bio potpuno novi izazov u jednu oblast koja pre pripada elektronskoj
industriji ali i proizvođačima baterija. Ali drugu godinu za redom doživeti
poraz niti se sviđa Dietrichu Mateschitzu ni timu Red Bull a ponajmanje Renaultu.
Malo je iritantno, da tim preti istupanjem iz Formule 1. Realne šanse da se to
desi ako se za par meseci ne desi neki „drastičan“ boljitak u redovima Bikova I
i II, postoji. Vlasnik oba tima (Red Bull i Toro Rosso), izuzetno poznaje
tržište i marketinške poteze a ponajviše reklamne kampanje.
Nikako da prihvate da
ima neki drugi tim, grupa ljudi, inženjera, vizionara koju su bolje uradili
posao. Možda su bolje shvatili nova pravila hibridne tehnologije? Možda imaju
bolje tehnološke partnere?
Ipak mislim da je
glavni krivac francuski proizvođač pogonskih agregata – Renault. Da, ovo se
odnosi na motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Što se elektronike tiče, dobavljač
je prevazišao tehničke probleme a baterije (ili ako hoćete akumulatori) Red
Bull je odlučio sam da proizvodi. I dobro su uradili zadatak. Ali V6 turbo motor
je slabost. Da se vratimo tri-četiri decenije u prošlost. Poznato je da je
začetnik prve ere turbo motora u Formuli 1 baš Renault. Posle proračuna,
priprema, testova 16. jula 1977. godine krenuli
su u turbo avanturu. Od 1977. do 1986. godine Renault je učestvovao sa svojim
V6 motorom. Međutim, iako su imali najviše iskustva, nisu nikada osvojili
šampionsku krunu. Ni u klasi proizvođača motora. BMW je ušao u Formulu 1 1982. godine.
Sledeće godine, osvojili su šampionat u klasi vozača (Nelson Piquet) sa timom
Brabham. Porsche 1983. godine debitovao, da bi 1984. i 1985. osvojili duple
šampionske titule u klasi konstruktora (McLaren) i vozača (Niki Lauda i Alain
Prost). Honda je takođe debitovala 1983. godine. Do titule su čekali do 1986. godine
(Nelson Piquet – Williams).
Tada se Renault nije
bunio i pretio da će se povući. Otišli su kada je bilo poznato da će od 1989. godine
biti uvedena nova pravila za pogonske agregate. Kada su se vratili sa svojim V10 motorm od 3,5L posle nekoliko godina „sazrevanja“
bili su nekoliko sezona mera svih stvari što se tiče motora. Možda kada bi FIA
zabranila turbo motore (ponovo), Renault može da povrati svoju slavu
Нема коментара:
Постави коментар