среда, 11. март 2015.

Formula 1 postala je brža!

Nakon zimske pauze, dok su vozači odmarali i punili baterije, čitava armija inženjera, tehničara i ostalog osoblja, preko zime nije bilo u zimskom snu. Naprotiv, svi su radili punom parom i kao mnogo godina unazad, ostvarili ponovo neverovatan napredak kada su bolidi Formule 1 u pitanju.

Tehnički stalno unapređenje samih komponenti, permanentni rad na aerodinamici sa jedne strane i poboljšanje performansi Pirellijevih pneumatika, su doprineli da u zavisnosti od mešavine pneumatika po krugu, u odnosu na prošlogodišnju sezonu, automobili Formule 1 su 1,6 i 2,4 sekundi brži!
Kako je to moguće? Kratak odgovor bi glasio: bolji pneumatici, jači motori, više aerodinamičkog potiska. Poznavaoci prilika u Formuli 1 nisu iznenađeni. Preko zime napredak automobila je evidentan, međutim ove godine to ima mnogo veći značaj. Od prošle godine, kada su uvedena nova pravila, a mnogi se slažu jedna od najdrastičnijih u istoriji Formule 1, inženjeri su bili u dilemi da li će uspeti sa svim tim novotarijama, što se tiče ograničenja, izaći na kraj. Za razliku od prošlogodišnjeg Gran prija u Barceloni i zimskih testova, pedantni analitičari Pirellija su izmerili zavidna poboljšanja po krugu. Staza Circuit de Barcelona-Catalunya, preko zime je za nijansu brža zbog hladnijeg vremena. Na trci, korišćeni su medium i hart mešavina pneumatika a na zimskim testovima, Mercedes je koristio mekšu mešavinu i postigao vreme za  0,669 sekundi bolje. Red Bull je bio brži za 0,674 sekunde, Ferrari za 1,457 (!) a Williams, za neverovatnih, 1,623 sekundi!

Kada su u pitanju medium pneumatici, primetna je značajnija razlika u vremenima. Mercedes je poboljšao vreme za 1,051 sekundu, Ferrari za 1,937 a Williams za 1,945 sekundi! Najveće iznenađenje, je tim Sauber, koji je „pronašao“ 2,167 sekundi! Kada su u pitanju mekani pneumatici, Ferrari je bio brži za 2,497 a u slučaju Sauber, to iznosi iznenađujućih 2,901 sekundi!
Nova generacija agregata, sa konstantnih više od 800 KS, svakako imaju svoju ulogu u poboljšanju vremena. I konačno, aerodinamika koja je u zimskom periodu pretrpela „korekcije“ i za 5 – 10 procenata poboljšala aerodinamički potisak.

Što se tiče Pirellija, oni su izbacili novu konstrukciju zadnjih pneumatika, koji su sada otporniji na veće temparature i ista, se raspoređuje po celoj površini. U brzim krivinama, ne dolazi više do pregrevanja „crnih valjaka“ a to vozačima pruža zadovoljstvo bržeg prolaska kroz krivine.

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Нема коментара:

Постави коментар