Nakon zimske pauze, dok
su vozači odmarali i punili baterije, čitava armija inženjera, tehničara i
ostalog osoblja, preko zime nije bilo u zimskom snu. Naprotiv, svi su radili
punom parom i kao mnogo godina unazad, ostvarili ponovo neverovatan napredak
kada su bolidi Formule 1 u pitanju.
Tehnički stalno
unapređenje samih komponenti, permanentni rad na aerodinamici sa jedne strane i
poboljšanje performansi Pirellijevih pneumatika, su doprineli da u zavisnosti
od mešavine pneumatika po krugu, u odnosu na prošlogodišnju sezonu, automobili
Formule 1 su 1,6 i 2,4 sekundi brži!
Kako je to moguće?
Kratak odgovor bi glasio: bolji pneumatici, jači motori, više aerodinamičkog
potiska. Poznavaoci prilika u Formuli 1 nisu iznenađeni. Preko zime napredak
automobila je evidentan, međutim ove godine to ima mnogo veći značaj. Od prošle
godine, kada su uvedena nova pravila, a mnogi se slažu jedna od najdrastičnijih
u istoriji Formule 1, inženjeri su bili u dilemi da li će uspeti sa svim tim
novotarijama, što se tiče ograničenja, izaći na kraj. Za razliku od
prošlogodišnjeg Gran prija u Barceloni i zimskih testova, pedantni analitičari
Pirellija su izmerili zavidna poboljšanja po krugu. Staza Circuit de
Barcelona-Catalunya, preko zime je za nijansu brža zbog hladnijeg vremena. Na
trci, korišćeni su medium i hart mešavina pneumatika a na zimskim testovima,
Mercedes je koristio mekšu mešavinu i postigao vreme za 0,669
sekundi bolje. Red Bull je bio brži za 0,674 sekunde, Ferrari za 1,457 (!) a
Williams, za neverovatnih, 1,623 sekundi!
Kada su u pitanju
medium pneumatici, primetna je značajnija razlika u vremenima. Mercedes je
poboljšao vreme za 1,051 sekundu, Ferrari za 1,937 a Williams za 1,945 sekundi!
Najveće iznenađenje, je tim Sauber, koji je „pronašao“ 2,167 sekundi! Kada su u
pitanju mekani pneumatici, Ferrari je bio brži za 2,497 a u slučaju Sauber, to
iznosi iznenađujućih 2,901 sekundi!
Nova generacija
agregata, sa konstantnih više od 800 KS, svakako imaju svoju ulogu u
poboljšanju vremena. I konačno, aerodinamika koja je u zimskom periodu
pretrpela „korekcije“ i za 5 – 10 procenata poboljšala aerodinamički potisak.
Što se tiče Pirellija,
oni su izbacili novu konstrukciju zadnjih pneumatika, koji su sada otporniji na
veće temparature i ista, se raspoređuje po celoj površini. U brzim krivinama,
ne dolazi više do pregrevanja „crnih valjaka“ a to vozačima pruža zadovoljstvo
bržeg prolaska kroz krivine.
Нема коментара:
Постави коментар