Nakon poslednjeg četvorodnevnog testa u Barceloni pred početak trkačke
sezone u Formuli 1, analiza vožnje na duže, pokazuje nešto manju razliku između
timova. Poznato je da je po vremenima po krugu, tim Mercedesa snaga ispred
svih. Međutim, kada se porede vremena postignuta nakon nekoliko desetina
krugova, praktično simulacija jedne GP trke, razlika je manja i to uliva
pojedinim timovima optimizam da će ove sezone lakše izaći na kraj sa „srebrnim
strelama“.
Tim Williams je „zaostatku“ iza šampionske ekipe, dve desetine a Ferrariju
nedostaje jedna sekunda!
Proračuni
trkačke simulacije je mučan posao. Ne zbog činjenice da su timovi poslednjeg
četvorodnevnog testa prevezli 3503 krugova, pri čemu su proizveli neverovatnu
količinu podataka. Poređenje vožnje na duže zbog različitih tipova pneumatika,
različitih programa kao i različitih uslova koji su vladali u ta četiri dana je
pomalo nezahvalno. Mera za najbolju sliku stanja su poslednja nedelja testova u
Barceloni, jer su praktično automobili spremni po specifikaciji za prvu trku u
Australiji. Mercedes je uprkos različitim programima bio dobra „figura“. Sa
mekanom smesom pneumatika, na kraju bio je izuzetno dominantan. Međutim,
tehnički direktor Williamsa Pat Symonds, se nada da bi na stazama koje su
„smrt“ za pneumatike, Mercedes možda mogao da ima iste probleme kao i u
sezonama 2012 i 2013. godine. Williams se na trenutak ponašao kao fabrički tim
Mercedesa. Felipe Massa i Valtteri Bottas su simulirali “gran pri” trku druge
nedelje testova u Barceloni. Brazilac Massa, bio je samo 0,232 s sporiji od
“srebrnih strela”. To daje nadu ekipi Williamsa, jer imaju šampionsku pogonsku
jedinicu.
Ferrari je
sa svojom vozačkom postavom Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel, poslednja dva
dana vozio distancu jedne trke. Vettel je za
dve desetinke bio sporiji od finskog kolege. Zbog povećanih temparatura na
samoj stazi opao je „grip“ – prijanjanje pneumatika za asfaltnu podlogu. Sve
ukupno Ferrari za Mercedesom zaostaje čitavu sekundu.
Tim Red Bulla, zaostaje za Raikkonevim Ferrarijem dve desetinke. Ono što je
impresiniralo je test u distanci od 55 krugova, koje je obavio Daniel Ricciardo
i koji je postizao konstantna vremena. Sam bolid je ležao mnogo mirnije, manje
se zanosio, nego Ferrari. I uprkos nedovoljnoj „voznosti“ Renaultove pogonske
jedinice, koja još ima određenih nedostataka. Ako se zna da će pred samu trku
Adrian „izmisliti“ neka nova aerodinamička rešenja, sve to ukazuje da se ove
sezone daleko više može očekivati od Red Bulla.
Novajlija u „najbržem cirkusu“ u istoriji, najmlađi vozač sa samo 17 godina
Max Verstappen nalazio se konstantno na prva četiri mesta. Nije ni čudi što
nadimak „dečka“ Maxa - glasi “V-Max“! Njegov timski kolega Carlos Sainz jr. imao
je određenih tehničkih poteškoća, pa nije zabeleženo relevantno vreme.
McLren-Honda ostaje najveća „enigma“ zimskih testova. Još nisu izvezli u
jednom „cugu“ punu trkačku distancu a nezvanično se priča da imaju određenih
problema sa pogonskom jedinicom dok iz Honde stižu uveravanja da je sve OK i da
motor ima snagu.
Analiza testa na duže:
Vozač
|
Ekipa
|
Prosek po
krugu
|
Dužina testa
|
1. Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:29.054 Min.
|
43 krugova
|
2. Felipe Massa
|
Williams
|
1:29.286 Min.
|
46 krugova
|
3. Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
1:30.076 Min.
|
60 krugova
|
4. Max Verstappen
|
Toro Rosso
|
1:30.218 Min.
|
53 krugova
|
5. Sebastian
Vettel
|
Ferrari
|
1:30.222 Min.
|
58 krugova
|
6. Daniel
Ricciardo
|
Red Bull
|
1:30.259 Min.
|
55 krugova
|
7. Felipe Nasr
|
Sauber
|
1:30.642 Min.
|
57 krugova
|
8. Pastor
Maldonado
|
Lotus
|
1:30.715 Min.
|
37 krugova
|
9. Marcus Ericsson
|
Sauber
|
1:31.222 Min.
|
41 krugova
|
10. Jenson Button
|
McLaren
|
1:31.171 Min.
|
24 krugova
|
11. Romain
Grosjean
|
Lotus
|
1:31.399 Min.
|
38 krugova
|
12. Nico
Hülkenberg
|
Force India
|
1:31.565 Min.
|
60 krugova
|
13. Sergio Perez
|
Force India
|
1:31.612 Min.
|
49 krugova
|
Нема коментара:
Постави коментар