уторак, 10. март 2015.

Odnos snaga na duže

Nakon poslednjeg četvorodnevnog testa u Barceloni pred početak trkačke sezone u Formuli 1, analiza vožnje na duže, pokazuje nešto manju razliku između timova. Poznato je da je po vremenima po krugu, tim Mercedesa snaga ispred svih. Međutim, kada se porede vremena postignuta nakon nekoliko desetina krugova, praktično simulacija jedne GP trke, razlika je manja i to uliva pojedinim timovima optimizam da će ove sezone lakše izaći na kraj sa „srebrnim strelama“.

Tim Williams je „zaostatku“ iza šampionske ekipe, dve desetine a Ferrariju nedostaje jedna sekunda!
Proračuni trkačke simulacije je mučan posao. Ne zbog činjenice da su timovi poslednjeg četvorodnevnog testa prevezli 3503 krugova, pri čemu su proizveli neverovatnu količinu podataka. Poređenje vožnje na duže zbog različitih tipova pneumatika, različitih programa kao i različitih uslova koji su vladali u ta četiri dana je pomalo nezahvalno. Mera za najbolju sliku stanja su poslednja nedelja testova u Barceloni, jer su praktično automobili spremni po specifikaciji za prvu trku u Australiji. Mercedes je uprkos različitim programima bio dobra „figura“. Sa mekanom smesom pneumatika, na kraju bio je izuzetno dominantan. Međutim, tehnički direktor Williamsa Pat Symonds, se nada da bi na stazama koje su „smrt“ za pneumatike, Mercedes možda mogao da ima iste probleme kao i u sezonama 2012 i 2013. godine. Williams se na trenutak ponašao kao fabrički tim Mercedesa. Felipe Massa i Valtteri Bottas su simulirali “gran pri” trku druge nedelje testova u Barceloni. Brazilac Massa, bio je samo 0,232 s sporiji od “srebrnih strela”. To daje nadu ekipi Williamsa, jer imaju šampionsku pogonsku jedinicu.

Ferrari je sa svojom vozačkom postavom Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel, poslednja dva dana vozio distancu jedne trke. Vettel je za dve desetinke bio sporiji od finskog kolege. Zbog povećanih temparatura na samoj stazi opao je „grip“ – prijanjanje pneumatika za asfaltnu podlogu. Sve ukupno Ferrari za Mercedesom zaostaje čitavu sekundu.
Tim Red Bulla, zaostaje za Raikkonevim Ferrarijem dve desetinke. Ono što je impresiniralo je test u distanci od 55 krugova, koje je obavio Daniel Ricciardo i koji je postizao konstantna vremena. Sam bolid je ležao mnogo mirnije, manje se zanosio, nego Ferrari. I uprkos nedovoljnoj „voznosti“ Renaultove pogonske jedinice, koja još ima određenih nedostataka. Ako se zna da će pred samu trku Adrian „izmisliti“ neka nova aerodinamička rešenja, sve to ukazuje da se ove sezone daleko više može očekivati od Red Bulla.

Novajlija u „najbržem cirkusu“ u istoriji, najmlađi vozač sa samo 17 godina Max Verstappen nalazio se konstantno na prva četiri mesta. Nije ni čudi što nadimak „dečka“ Maxa - glasi “V-Max“! Njegov timski kolega Carlos Sainz jr. imao je određenih tehničkih poteškoća, pa nije zabeleženo relevantno vreme.
McLren-Honda ostaje najveća „enigma“ zimskih testova. Još nisu izvezli u jednom „cugu“ punu trkačku distancu a nezvanično se priča da imaju određenih problema sa pogonskom jedinicom dok iz Honde stižu uveravanja da je sve OK i da motor ima snagu.

Analiza testa na duže:
Vozač
Ekipa
Prosek po krugu
Dužina testa
1. Nico Rosberg
Mercedes
1:29.054 Min.
43 krugova
2. Felipe Massa
Williams
1:29.286 Min.
46  krugova
3. Kimi Räikkönen
Ferrari
1:30.076 Min.
60 krugova
4. Max Verstappen
Toro Rosso
1:30.218 Min.
53  krugova
5. Sebastian Vettel
Ferrari
1:30.222 Min.
58 krugova
6. Daniel Ricciardo
Red Bull
1:30.259 Min.
55 krugova
7. Felipe Nasr
Sauber
1:30.642 Min.
57  krugova
8. Pastor Maldonado
Lotus
1:30.715 Min.
37 krugova
9. Marcus Ericsson
Sauber
1:31.222 Min.
41 krugova
10. Jenson Button
McLaren
1:31.171 Min.
24 krugova
11. Romain Grosjean
Lotus
1:31.399 Min.
38 krugova
12. Nico Hülkenberg
Force India
1:31.565 Min.
60 krugova
13. Sergio Perez
Force India
1:31.612 Min.
49 krugova

Нема коментара:

Постави коментар