Svi
pričaju o vremenima po jednom krugu. Odatle praktično počinju sve kalkulacije,
ko ima prednost, ko je favorit i konačno, ko je glavni po performansama. Međutim,
timovi kada testiraju svoje automobile obrade toliko podataka, saberu sve
pluseve i minuse. I naravno, jedan od glasvnih faktora za pobedu jeste i pouzdanost
samog automobila a sa njime svih komponenti koje isti sačinjavaju ali i svakako
psiho-fizičko stanje, da ne kažemo kondicija najboljih pilota današnjice.
Naravno ima
i trikova koji su poznati od davno. I koji manje više primenjuju u određenim okolnostima
sve ekipe. Da bi poboljšali performanse automobila putem aerodinamičkih
dodataka, povećaće se aerodinamički potisak što će automobil učiniti brži u
krivinama ali utiče na krajnju brzinu.
Na poslednjem
testu pred sezonu, Mercedes-AMG je i pored najsnažnijeg pogonskog sklopa imao
tek sedmu (!) najveću brzinu. Postigli su “samo” 328,2 km/h. U poređnju sa
najbržim a to je u vom slučaju tim Toro Rosso, koji je ostvario 339,6 km/h to
je 11,4 km/h sporije. Zašto je “srebrna strela” spora?
U
šamponskoj ekipi, odlučili su se da sve podrede vremenima po krugu. Dakle automobil
je podešen sa maksimalnim aerodinamičkim pritiskom. To znači, da će odlično
koristiti snagu motora u kombinaciji sa odličnim ležanjem na stazi. Na taj
način a naročito kada se zna činjenica da su praktično “pretplaćerni” na pol
pozicije, onda nije teško zaključiti da je ovo odlično i jedino pravo “setovanje”
automobila. To je ista taktika, koji je Red Bull primenjivao četiri sezone kada
su osvajali šampionate sa Sebastian Vettelom.
“Ti voziš
jednu sasvim drugačiju trku u odnosu na sve ostale” komentariše Adrian Newey. I
jednu važnu činjenicu netreba zaboraviti. Merenja sa najvećom brzinom, su
obavljena na poslednjem testu jer su na njima učestvovali automobili sa
poslednjim aerodinamičkim specifikacijama pred prvu trku sezone, koja počinje
za nekoliko dana.
Najveće brzine
na završnom testu:
ekipa
|
najveća brzina
|
dan
|
1. Toro
Rosso-Renault
|
339,6 km/h
|
petak
|
2. Ferrari
|
336,4 km/h
|
nedelja
|
3.
Williams-Mercedes
|
335,4 km/h
|
četvrtak
|
4. Sauber-Ferrari
|
334,3 km/h
|
petak
|
4. Lotus-Mercedes
|
334,3 km/h
|
četvrtak
|
6. Force
India-Mercedes
|
330,2 km/h
|
petak
|
7. Mercedes
|
328,2 km/h
|
nedelja
|
8. Red
Bull-Renault
|
325,3 km/h
|
nedelja
|
9. McLaren-Honda
|
325,3 km/h
|
nedelja
|
Нема коментара:
Постави коментар