четвртак, 12. март 2015.

Konačno!

Za svega nekoliko časova u petak 13. marta u jutarnjim časovima, počinju prvi slobodni treninzi u novoj sezoni Formule 1. To je 66-ta sezona! Došao je kraj analizama i predviđanjima. Uskoro će se realno stanje preneti na asfalt i brojno osoblje, vozači i veliki broj ljubitelja Formule 1, biće u prilici da vidi pravi – realni odnos snaga. Za pravu sliku, potrebno je tri do četiri trke ali je konačno došao kraj zimskoj pauzi.

U pokeru postoji jedna izreka, doduše na engleskom jeziku: “When the Flag drops, the bullshit stops” . U prevodu: “kad padne zastava, sranje prestaje”! To se na neki način može preneti i na “najbrži cirkus na Svetu”. Staza u Melburnu nije permanentna trkačka arena, već je kombinacija komercijalnih puteva smeštenih u predivnom Albert parku. Dužina jednog kruga iznosi 5303 metara i staza spada u red omiljenih kod većine vozača. Okruženje, kao i organizatori koji se trude da počev od četvrtka organizuju razne zabave, modne revije i sve kako bi podigli nivo uživanja za mnogobrojnu publiku. Posebno se odnosi na njihovog vozača inače kako bi mi rekli “dečko koji obećava” - Daniel Ricciarda. Nije više pitanje da li će biti svetski prvak, već ono glasi, kada 2015, 2016. godine?
Konfiguracija staze obećava dramatičan tok trke, verovatnoća da sigurnosno vozilo izađe na stazu, iznosi 50 procenata. Zaštitna ograda – zid, nalaze si tik uz stazu na pojedinim sektorima, ivičnjaci su niski.

Kako podesiti automobil? Zbog mnogo oštrih krivina, i faza ubrzanja iz sporih krivina u Melburnu su dva parametra izuzetno važna. To su dobar prenos snage – trajektorija i kočnice. Sam afsfalt na pojedinim delovima staze, posebno na javnom putu, je izuzetno gladak, i zahteva mekše ogibljenje i veći klirens samog bolida. Međutim kako treninzi i kvalifikacije odmiču, na stazi će se naći više gume na asfaltu i tada može doći do promene uslova na trci. Glavni zadatak inženjera je izuzetno podešeno prijanjanje automobila što se postiže postavljanjem spojlera u najekestremnijem položaju, kao na primer za Veliku nagradu Monaka.  Na stazi u Melburnu aerodinamičkog potiska nikada nije dovoljno. Posebno se posvećuje pažnja prednjoj osovini, tako da u sporim krivinama može doći i do podupravljanja. Takođe i poseban pristup podešavanju ima i stabilnost kod kočenja a usporenja na ovoj stazi ima dosta. 
Činjenice o stazi u Melburnu, ukratko:

Dužina staze
5303 m
Broj krugova
58
Dužina trke
307,574 km
Broj krivina (levih / desnih)
16 (6 – 10)
Udaljenost starta od I. Krivine
265 m
Dužina prolaza kroz boks
289 m
Vreme kod ograničenja brzine u prolasku boksova
17,3 s
sigurnosno vozilo verovatnoća izlaznosti
50 %

Нема коментара:

Постави коментар