петак, 20. март 2015.

Snaga motora

Jedna od najstrožije čuvanih tajni poslednjih nekoliko decenija u Formuli 1, jeste podatak koliko iznosi snaga motora. Od kada su uvedene moderne tehnologije (posebno elektronika) a naročito u periodu prve ere trubo motora krajem sedamdesetih i osamdesetih godina, timovi su držali kao najstrožiju tajnu podatke o snazi motora.

Motor Mercedes-AMG PU106B Hybrid: "mera svih stvari"
Mnogi su razlozi za to. Odmah nastaje poređenje sa drugima, proučavaju se fotogragije motora, porede se vremana po krugu i stalno se vrše poređenja ko je jači, u kom broju obrtaja motor proizvodi snagu i drugo. Na osnovu buke (posebnim uređajima se meri), brzine i vremena postignuta po krugu eksperti su dolazili do podataka o snazi bez objavljivanja od strane fabrike. Naravno, nije bilo retko da se neki od tehničara ili inženjera u periodu slavlja nakon pobede, pod uticajem malo više alkohola u krvi, proznali najstrožije čuvanu tajnu. Jedna od najvećih enigma u istoriji Formule 1 bila je 1988. godine. Da podsetim, te godine domanaciju je ostvario tim McLaren, sa modelom MP4/4, koga je pokretao Hondin V6 biturbo motor. Japanci su strogo čuvali tajnu na početku sezone, da bi nakon jedne od pobeda (postigli su 15 pobeda na 16 trka), na proslavi jedan tehničar rekao da Hondin motor razvija 685 KS! To je bilo posle trke za Veliku nagradu Kanade! Radi poređenja, Ferrarijev V6 biturbo motor, razvijao je samo 630 „konja“.
I dan danas se podatak o snazi motora čuva kao najstrožija državna tajna. Za vreme zimskih testova, na stazi Jerez izmerena je snaga sva četiri proizvođača pogonskih agrgata.

Tabela izmerenih vrednosti pogonskih jedinica:

Mercedes
837 KS
Honda
817 KS
Ferrari
793 KS
Renault
789 KS

Нема коментара:

Постави коментар