понедељак, 30. март 2015.

Magični Seb u galopu do pobede sa "Evom"

Od prošle sezone, kojom je dominirao tim Mercedes-AMG do trke u Maleziji 2015. godine, „srebrne strele“ nisu doživele ovakav debakl i poraz. I još na stazi Sepang, praktično njihovoj domaćoj trci, jer glavni sponzor, naftna kompanija Petronas, dolazi iz Malezije. Preko zime sa najviše pređenih kilometara, najjačim agregatom, osvojene obe šampioneske titule i ponovo proglašeni kao favoriti, doživeli su poraz od tima koji je prošle godine upao u najveću tehničku krizu poslednjih desetak godina.

A sve je počelo od jednog čoveka koji je pokrenuo kompletan proces. Sergio Marchionne je čovek od brojeva, kratkih reči i birokratskih postupaka. Postavio je novog šefa tima – Maurizio Arrivabenea, na čiju se inicijativu preko pedeset procenata tehničkog osoblja promenilo. Samo kratko vraćanje na Marchionnea – on je prvi kontaktirao Vettela i pozvao ga u „scuderiju“!
Trka u Maleziji bio je pravi ispit kako za tehniku tako i za vozače. Na kvalifikacijama (temparatura staze 630 C) i na trci (temparatura staze 610 C) vladale su „paklene“ vrućine, temparatura vazduha preko 300 C, pri čemu je tehnika „poklekla“ kod Mercedesa. U petak se videlo da Ferrari mnogo bolje leži na stazi i verovatno, presudna činjenica, mnogo manje troši pneumatike. Stoga je Mercedesova strategija bila tri zaustavljanja u boksu sa dva „medium“ – srednji tvrdim pneumaticima i jednim mekanim, dok je tim Ferrari akcenat bacio na mekanim pneumaticima. Dodatni plus za tim iz Maranella, bio je izletanje Ericssona na početku trke, nakon čega je na stazu izašlo „sigurnosno vozilo“. Srebrni odlaze u boks a „crveni“ – Vettel preuzimaju čelnu poziciju. Iako se kasnije Raikkonen zaglavio u saobraćaju pao u središnjicu „polja“, performanse Ferrarijevih automobila su dovele Finca na odlično četvrto mesto.

Emocionalni pobednik Sebastian Vettel

Šef tima Maurizio Arrivabene: "Grande Seb"
Mercedes je izgubio trku zbog vrućine, „setupa“ i strategije. Tako je posle prve trke, gde je dominirao bolid Mercedes-AMG W06 postao od jednog natprirodnog automobila do ovozemaljskog!  Prošle godine sa titulom „druga snaga“ tim Williams pao je na letvici za jedno mesto. Razlog lošeg plasmana u Maleziji, tim je brzo pronašao. Valtteri Bottas je objasnio: „Nama pre svega nedostaje u potisak krivinama. I to pre svega u sporim“. Njegov timski kolega Felipe Massa dodaje: „Naše trošenje pneumatika je previsoko“.
McLareni su imali tehničkih problema. Fernando Alonso, koji je „debitovao“ na trcu u Maleziji, odustao je zbog problema hlađenja ERS sistema. Šef Honda motorsporta Yasuhisa Arai ipak je pozitivan. „Videli smo da je Alonsov tempo ohrabrujući“ rekao je kratko Arai. Za trku, mobilisali su iz motora dodatnih 25 KS.  Button je odustao zbog tehničkog problema na hibridnom pogonu a ne na turbo punjaču, kako se u prvi mah pomislilo.

Rezultati trke VN Malezije 2015.
Max Vestappen, „maloletnik“ u Formuli 1 bez vozačke dozvole, osvojio je prve poene u karijeri, zauzevši sedmu poziciju, jednu pre njegovog timskog kolege Carlos Sainza mlađeg. Zanimljivo je i to, da su oba vozača Toro Rosso ekipe, plasirani ispred oba pilota Red Bulla, Kvyata na devetoj poziciji i Ricciarda na desetoj.
Na ovaj način, početak Formule 1 počeo je po najboljoj želji njegovog glavnog promotera - Bernie Ecclestona. Ferrari je glavni "lovac" šampionskog tima Mercedes. Pobeda za Ferrari znači u moralnom smislu ogromni podstrek za dalji uspeh a u tehničkom smislu, da je tim na pravom putu da napravi automobil koji će ozbiljno ugroziti Mercedesovu dominaciju. A cena, u ovom slučaju (kao mnogo puta do sada za Scuderiju) nije bitna. Nezvanično su procurele informacije, da je preko zime u tim iz Maranella ušlo 100 miliona Evra dodatnog novca. Ova pobeda je opravdala cilj.

Нема коментара:

Постави коментар