Na veliku radost in#enjera,
tehničara i mehaničara, Međunarodna sportska federacija FIA, nakon prve trke
ovogodišnjeg prvenstva, odlučila je da ponovo uvede pravilo da svaki vozač ima u
toku sezone pet motora na raspolaganju. Promena je uvedena iz razloga štednje
troškova. Prema Mercedesovim proračunima, ušteda bi iznosila milion Evra.
![]() |
Renault F1 delovi motora: izduvna grana, cilindarska glava, rotor turbine, kućište turbo punjača |
Zbog promene pravila,
početak sezone za neke timove počeo je sa tehničkim kvarovima, gde su najčešće
stradali pogonski sklopovi. U odnosu na prošlu godinu, svi delovi na motoru kao
i periferne komponente, pretrpele su dizajnerske promene. Sada su manjih gabarita,
a zbog (kod nekih) povećanja snage motora, dolazi do većeg opterećenja a samim
tim pozdanost u ovom delu šampionata je pod pitanjem. Da je ostalo po starom,
petkom kada su slobodni treninzi, gledaoci bi bili uskraćeni za izlazak vozača
na stazu. Prema proračunima timova, svaki motor bi trebao da izdrži oko 4000 km.
To je izuzetna brojka za motore u kraljevskoj klasi automobilizma.
Нема коментара:
Постави коментар