уторак, 24. март 2015.

Konjić se konačno propeo!

Nakon prve trke, tim Ferrari je pokazao da je trenutno druga snaga u karavanu Formule 1. U poređenju sa prošlom godinom, to je enormni napredak. Na kvalifikacijama Ferrariju je nedostajalo 1,430 sekundi za osvajačem najbolje startne pozicije Hamiltonom. Na trci, Sebastian Vettel je stigao kao trećeplasirani sa zaostatkom od 34,523 sekunde nakon 58 krugova. Felipe Massa, iako je pre odlaska u boks bio trećeplasirani, poziciju je izgubio nakon odlaska u boks ali ni jednog trenutka nije mogao da ugrozi Vettela na trećoj poziciji.

Najveći napredak zabeležen je kod motora sa unutršnjim sagorevanjem. Motor je lakši za 15 kg (sada bolja raspodela mase) i jači, za neverovatnih 50 KS! Nije samo snaga od presudne važnosti. Motor je sada, kako vozači vole da kažu, „podvozniji“ a istovremeno troši manje goriva.
Ferrari SF15T: novo zadnje krilo

Povećan međuosovinski razmak na 3500 mm
Ferrari SF - 15 T, ili kako ga je Sebastin krstio „Eva“, je u potpunosti samostalno delo inženjera James Allisona. Automobil pokazuje dobru narav i razumnu uravnoteženost. Tehnički napredak, vidljiv je kroz ceo automobil. U prednjem delu šasije, koju inženjeri zovu AA deo, sada više generiše vazduha ispod automobila ka difuzoru. Sa druge strane, Ferrari je ostao veran nešto dužem nosu (kao McLaren-Honda i Sauber) za razliku od ostalih, koji su u trendu sa skraćenim prednjim delom (Mercedes, Red Bull, Williams).
Novo prednje krilo, sa nešto izmenjenim profilom, kao i novom kaskadom, zajendo sa promenjenim bočnim ivicama daje vozačima veće poverenje u prednju osovinu. Tim iz Maranella, ostao je veran svom „pullrodogibljenju na prednjoj osovini. Jedna od najvećih novina je produženo međuosovinsko rastojanje između prednje i zadnje osovine. Sa 3450 (prošlogodišnji model) poraslo je na 3500 mm. Tako se postiže bolja kontrola strujanja vazduha između osovina a lakše se usmerava vazduh ka usisnicima za hladnjake. Bočne ivice su nešto veće, kao posledica ugradnje većih hladnjaka rashladnih tečnosti.
Zadnji deo Ferrarija takođe je pretrpeo aerodinamičke korekcije. Zadjne krilo je sada efikasnije, više generiše aerodinamičkog potiska, a da nepovećava otpor vazduha. Nove su i bočne stranice zadnjeg krila. Sada imaju četiri vertikalna (prošle godine osam)  i osam horizontalnih otvora.

Нема коментара:

Постави коментар