Nakon prve trke, tim
Ferrari je pokazao da je trenutno druga snaga u karavanu Formule 1. U poređenju
sa prošlom godinom, to je enormni napredak. Na kvalifikacijama Ferrariju je
nedostajalo 1,430 sekundi za osvajačem najbolje startne pozicije Hamiltonom. Na
trci, Sebastian Vettel je stigao kao trećeplasirani sa zaostatkom od 34,523
sekunde nakon 58 krugova. Felipe Massa, iako je pre odlaska u boks bio
trećeplasirani, poziciju je izgubio nakon odlaska u boks ali ni jednog trenutka
nije mogao da ugrozi Vettela na trećoj poziciji.
Zadnji deo Ferrarija takođe je pretrpeo aerodinamičke korekcije. Zadjne krilo je sada efikasnije, više generiše aerodinamičkog potiska, a da nepovećava otpor vazduha. Nove su i bočne stranice zadnjeg krila. Sada imaju četiri vertikalna (prošle godine osam) i osam horizontalnih otvora.
Najveći napredak
zabeležen je kod motora sa unutršnjim sagorevanjem. Motor je lakši za 15 kg
(sada bolja raspodela mase) i jači, za neverovatnih 50 KS! Nije samo snaga od
presudne važnosti. Motor je sada, kako vozači vole da kažu, „podvozniji“ a
istovremeno troši manje goriva.
![]() |
Ferrari SF15T: novo zadnje krilo |
![]() |
Povećan međuosovinski razmak na 3500 mm |
Ferrari SF - 15 T, ili
kako ga je Sebastin krstio „Eva“, je u potpunosti samostalno delo inženjera James
Allisona. Automobil pokazuje dobru narav i razumnu uravnoteženost. Tehnički
napredak, vidljiv je kroz ceo automobil. U prednjem delu šasije, koju inženjeri
zovu AA deo, sada više generiše vazduha ispod automobila ka difuzoru. Sa druge
strane, Ferrari je ostao veran nešto dužem nosu (kao McLaren-Honda i Sauber) za
razliku od ostalih, koji su u trendu sa skraćenim prednjim delom (Mercedes, Red
Bull, Williams).
Novo prednje krilo, sa
nešto izmenjenim profilom, kao i novom kaskadom, zajendo sa promenjenim bočnim
ivicama daje vozačima veće poverenje u prednju osovinu. Tim iz Maranella, ostao
je veran svom „pullrod“ ogibljenju na prednjoj osovini. Jedna od najvećih novina je produženo međuosovinsko
rastojanje između prednje i zadnje osovine. Sa 3450 (prošlogodišnji model)
poraslo je na 3500 mm. Tako se postiže bolja kontrola strujanja vazduha između
osovina a lakše se usmerava vazduh ka usisnicima za hladnjake. Bočne ivice su
nešto veće, kao posledica ugradnje većih hladnjaka rashladnih tečnosti. Zadnji deo Ferrarija takođe je pretrpeo aerodinamičke korekcije. Zadjne krilo je sada efikasnije, više generiše aerodinamičkog potiska, a da nepovećava otpor vazduha. Nove su i bočne stranice zadnjeg krila. Sada imaju četiri vertikalna (prošle godine osam) i osam horizontalnih otvora.
Нема коментара:
Постави коментар