уторак, 17. март 2015.

Otrkivena tajna kod Mercedesa - zimski problemi

Zvuču pomalo nestvarno, ali je tajna ipak „procurela“. Mercedes je imao problema sa klipovima i cilindarskim košuljicama tokom zimskih testova. Iz tog, razloga su zimske testove „izvezli“ u nešto sporijem tempu nego što je bilo planirano. Uspeli su vešto da prikriju tehnički problem, dok je konkurencija pokušala na sve načine da smanji vremensku razliku.

Unutračnjost motora, posebno kod turbo agregata, trpi neverovatna opterećenja kako termodinamička tako i mehanička. Da bi smanjio mogućnost kvarova, Mercedes je sa novom generacijom hibridnih motora u Formuli 1 otišao korak dalje. Odlučili su se da sami konstruišu turbo punjač i da prave, bolje rečeno, „liju“ sopstvene klipove. To je u automobilskom sportu, posebno kada je reč o Formuli 1, nezabeležen primer da fabrika proizvodi svoje komponenete, koji su veoma bitni za performanse motora. Zašto su se odlučili na ovaj potez. Jednostavno, u Mercedesu su odlučili da pomenute komponente prave sami, jer tako mogu lakše da kontrolišu proces proizvodnje i mnogo brže da prave modifikacije i unapređenja. Da podsetim, fabrika motora je od odlejenja za šasiju udaljena „samo“ 40 km.
Klipovi sa početka devedesetih godina prošlog veka, koje je Mercedes ugrađivao u motore
 
Ispostavilo se da je to bila izuzetno mudra odluka. I dalje, njihov V6 turbo agregat u sprezi sa elektro jedinicom, razvija najviše snage. Tačni podaci su stroga tajna ali su eksperti izjavili da ovogodišnja specifikacija motora „srebrnih strela“ razvija preko 850 KS!

Нема коментара:

Постави коментар