Zvuču pomalo nestvarno,
ali je tajna ipak „procurela“. Mercedes je imao problema sa klipovima i
cilindarskim košuljicama tokom zimskih testova. Iz tog, razloga su zimske
testove „izvezli“ u nešto sporijem tempu nego što je bilo planirano. Uspeli su
vešto da prikriju tehnički problem, dok je konkurencija pokušala na sve načine
da smanji vremensku razliku.
Ispostavilo se da je to
bila izuzetno mudra odluka. I dalje, njihov V6 turbo agregat u sprezi sa
elektro jedinicom, razvija najviše snage. Tačni podaci su stroga tajna ali su
eksperti izjavili da ovogodišnja specifikacija motora „srebrnih strela“ razvija
preko 850 KS!
Unutračnjost motora,
posebno kod turbo agregata, trpi neverovatna opterećenja kako termodinamička
tako i mehanička. Da bi smanjio mogućnost kvarova, Mercedes je sa novom
generacijom hibridnih motora u Formuli 1 otišao korak dalje. Odlučili su se da
sami konstruišu turbo punjač i da prave, bolje rečeno, „liju“ sopstvene
klipove. To je u automobilskom sportu, posebno kada je reč o Formuli 1,
nezabeležen primer da fabrika proizvodi svoje komponenete, koji su veoma bitni
za performanse motora. Zašto su se odlučili na ovaj potez. Jednostavno, u
Mercedesu su odlučili da pomenute komponente prave sami, jer tako mogu lakše da
kontrolišu proces proizvodnje i mnogo brže da prave modifikacije i unapređenja.
Da podsetim, fabrika motora je od odlejenja za šasiju udaljena „samo“ 40 km.
![]() |
Klipovi sa početka devedesetih godina prošlog veka, koje je Mercedes ugrađivao u motore |
Нема коментара:
Постави коментар