недеља, 14. децембар 2014.

Valcer mehaničara

Na početku ere automobilskih trka, posada jednog automobila sastojala se od dva čoveka. Za upravljačem, podrazumeva se vozač a na mestu do njega, nije njegov suvozač već – mehaničar. Kod pucanja pneumatika, zamena jednog točka trajala je nekoliko minuta. Sve do dvadesetih godina, prošlog veka, posada je bila sastavljena od dva člana da bi ubrzo bilo svedeno na samo jednog čeveka.
Ubrzo su ekipe imale svoje mehaničare a trke, su počele da se voze po zatvorenim – kružnim stazama. Oduvek su mehaničari bili sastavni deo „folklora“ a posebno njihova spretnost kod asistiranja pri sitnim popravkama i zameni „guma“ bila je oduvek fascinantna.
Do pre dvadesetak godina, dobro uigrani mehaničari, menjali su sva četiri pneumatika za desetak sekundi. Ubrzo su „umovi“ za komandnim centrom svih timova, videli da je njihovo vreme često uticalo na konačni plasman njihovih takmičara, naročito posle odlaska u „pit“ na servis, zamenu pneumatika ili ranije dolivanje goriva pa su posvetili mnogo veću pažnju njihovoj obuci i treninzima
Podatak da je 2010. godine, prosečna zamena pneumatika trajala 3,7 s kod dobro izvežbanih mehaničara, nije mogla tek tako da prođe nezapaženo. Stalnim treninzima, 2011. godine to vreme iznosilo je 2,8 s a 2012. godine, svega 2,6 s. Radi poređenja, do 2009. Godine, kada je bilo dozvoljeno i dolivanje goriva, to je trajalo neverovatnih 6,5 sekundi.
Ipak, svetski rekord postavila je ekipa Red Bulla za vreme Velike nagrade SAD, u Austin-u 2013. godine, neverovatnih 1,923 sekundi ! Da to nije slučajno, isti tim je na VN Malezije 2013. godine, postigao vreme od 2,05 sekundi. Ljubitelji Formule 1 uživaju u „valceru“ mehaničara za vreme svake „gran pri“ trke a nema osobe koja može ostati ravnodušna prema mehaničarskim plesačima.
Rekord od samo 1,923 s za promenu sva četiri pneumatika: mehaničari Red Bulla
 

Нема коментара:

Постави коментар