Ovogodišnja sezona Formule 1 ostaće upamćena po dominaciji tima
Mercedes-AMG. Tako su “srebrne strele”, na svoj način ispisale istoriju
dominantnog tima kao McLaren-Honda 1988. ili Ferrari, u dva navrata 2002. i 2004.
godine.
Kako su to uspeli. Dva fundamentalna razloga su bili presudni. Kao prvo, počeli su dosta rano sa pripremama bolida za nova pravila, koja su nastupila 2014. godine. Drugi razlog, s kojim ćemo se ovde zabaviti, jeste povećanje godišnjeg budzeta na 250 miliona Evra.
Poznato je da je za uspeh u Formuli 1 potrebno vreme da se tim uigra, pouzdana i napredna tehnika ali iza svega, stoji novac. Od kada je Niki Lauda preuzeo ulogu glavnog u “odboru”, odmah je stavio do znanja šta je potrebno za titulu. Za razliku od njegovog prethodnika Norberta Hauga, da bi troškove trebali da pokriju sponzori, Lauda je rekao da po “diskontnim” cenama ne može se osvojiti titula. Kada se Mercedes zvanično vratio u Formulu 1, 2010. Godine, imali su budyet od 153 miliona Evra. To je bili za “neverovatnih” 40 miliona manje, od onoga što su u Brackelyu zahtevali. Ubrzo je svima bilo jasno da sa malo para rezultata neće biti. Tako je samo u godinama 2013 i 2014. budzet skocio na 250 miliona Evra, što je za čitavih 50 miliona više u odnosu na 2012. godinu!
Kada su 2013. godine u konačnom plasmanu zauzeli drugo mesto u klasi konstruktora, dobili su bonus od 74 miliona Evra. Šampionska titula donela im je čak 102 miliona.
Ako ponove uspeh iz 2014. godine (osvajanje titule u klasi konstruktora) sledeće sezone očekuje ih dodatnih 126 miliona Evra!
Kako su to uspeli. Dva fundamentalna razloga su bili presudni. Kao prvo, počeli su dosta rano sa pripremama bolida za nova pravila, koja su nastupila 2014. godine. Drugi razlog, s kojim ćemo se ovde zabaviti, jeste povećanje godišnjeg budzeta na 250 miliona Evra.
Poznato je da je za uspeh u Formuli 1 potrebno vreme da se tim uigra, pouzdana i napredna tehnika ali iza svega, stoji novac. Od kada je Niki Lauda preuzeo ulogu glavnog u “odboru”, odmah je stavio do znanja šta je potrebno za titulu. Za razliku od njegovog prethodnika Norberta Hauga, da bi troškove trebali da pokriju sponzori, Lauda je rekao da po “diskontnim” cenama ne može se osvojiti titula. Kada se Mercedes zvanično vratio u Formulu 1, 2010. Godine, imali su budyet od 153 miliona Evra. To je bili za “neverovatnih” 40 miliona manje, od onoga što su u Brackelyu zahtevali. Ubrzo je svima bilo jasno da sa malo para rezultata neće biti. Tako je samo u godinama 2013 i 2014. budzet skocio na 250 miliona Evra, što je za čitavih 50 miliona više u odnosu na 2012. godinu!
Kada su 2013. godine u konačnom plasmanu zauzeli drugo mesto u klasi konstruktora, dobili su bonus od 74 miliona Evra. Šampionska titula donela im je čak 102 miliona.
Ako ponove uspeh iz 2014. godine (osvajanje titule u klasi konstruktora) sledeće sezone očekuje ih dodatnih 126 miliona Evra!
Нема коментара:
Постави коментар