Svima je poznato da je ovogodišnjim šampionatom
Formule 1 bila jasna dominacija nemačke tehnike. Pogonski sklop koji je
konstruisan u ekipi Mercedes-AMG, sa sedištem u Brixworthu, iz nesebičnu
asistenciju resursa iz Stuttgarta, inovativnim rešenjima bacio je u senku sve
ostale konkurente. Dominacija je evidentna i po nekim procenama, važiće sve do
2020. godine, ako se u međuvremneu nepromeni “motorna formula”. Na tome Bernie
Ecclestone intezivno radi.
Iako nema
direktne veze sa Formulom 1, interesantan je podatak, da je prema analizi Centers of Automotive Management za 2014. Godinu, od 866
tehničkih inovacija, 18 velikih autokoncerna, koje predstavljaju 52 proizvođača
automobila, svaka treća (tačnije 34 %), došla iz Nemačke. Na prve tri pozicije
nalaze se koncerni BMW, Daimler i VW. Na drugoj poziciji, sa jasnim
rastojanjem, nalaze se američki koncerni, sa 17 % a na trećoj poziciji su
japanski proizvođači sa udelom od 16 %. Zavidan je podatak da je potrošnja,
govorim o nemačkim proizvođačima, iz 2004. godine kada je prosek iznosio 7,1l
na 100km pređenog puta, ove godine potrošnja je pala na 5,4l na 100 km.
Istovremeno, snaga motora je porasla u istom vremenskom periodu sa 95 kW/129 KS
na 108 kW/147 PS!
Pored “najbržeg cirkusa” i u druge dve grane
vrhunskog automobilskog sporta, nemački inženjeri su ostvarili izuzetne
rezultate. U svetskom šampionatu reli automobila, Volkswagen je drugu godinu za
redom najbolji u klasi konstruktora a ovogodišnja pobeda na prestižnoj trci 24h
Le Mana, potvrdila je višegodišnju dominaciju u trkama izdržljivosti fabrike Audi.
![]() |
Nemački inžinjeri su 2014. godine najupsešniji |
Na kraju,
da Vas podsetim, sva tri konstruktora motora sa unutrašnjim sagorevanjem dolaze
iz Nemačke. Konstruktor benzinskog ili Oto motora, je Nikolaus August Otto (1832. – 1891., Dizel motora
Rudolf Christian Karl Diesel (1858. – 1913.) i Vankelovog, jeste Felix Heinrich
Wankel (1902. – 1988.).
Нема коментара:
Постави коментар