субота, 27. децембар 2014.

German engineering

Svima je poznato da je ovogodišnjim šampionatom Formule 1 bila jasna dominacija nemačke tehnike. Pogonski sklop koji je konstruisan u ekipi Mercedes-AMG, sa sedištem u Brixworthu, iz nesebičnu asistenciju resursa iz Stuttgarta, inovativnim rešenjima bacio je u senku sve ostale konkurente. Dominacija je evidentna i po nekim procenama, važiće sve do 2020. godine, ako se u međuvremneu nepromeni “motorna formula”. Na tome Bernie Ecclestone intezivno radi.

Pored “najbržeg cirkusa” i u druge dve grane vrhunskog automobilskog sporta, nemački inženjeri su ostvarili izuzetne rezultate. U svetskom šampionatu reli automobila, Volkswagen je drugu godinu za redom najbolji u klasi konstruktora a ovogodišnja pobeda na prestižnoj trci 24h Le Mana, potvrdila je višegodišnju dominaciju u trkama izdržljivosti fabrike Audi.
Nemački inžinjeri su 2014. godine najupsešniji
Iako nema direktne veze sa Formulom 1, interesantan je podatak, da je prema analizi Centers of Automotive Management za 2014. Godinu, od 866 tehničkih inovacija, 18 velikih autokoncerna, koje predstavljaju 52 proizvođača automobila, svaka treća (tačnije 34 %), došla iz Nemačke. Na prve tri pozicije nalaze se koncerni BMW, Daimler i VW. Na drugoj poziciji, sa jasnim rastojanjem, nalaze se američki koncerni, sa 17 % a na trećoj poziciji su japanski proizvođači sa udelom od 16 %. Zavidan je podatak da je potrošnja, govorim o nemačkim proizvođačima, iz 2004. godine kada je prosek iznosio 7,1l na 100km pređenog puta, ove godine potrošnja je pala na 5,4l na 100 km. Istovremeno, snaga motora je porasla u istom vremenskom periodu sa 95 kW/129 KS na 108 kW/147 PS!

Na kraju, da Vas podsetim, sva tri konstruktora motora sa unutrašnjim sagorevanjem dolaze iz Nemačke. Konstruktor benzinskog ili Oto motora, je Nikolaus August Otto (1832. – 1891., Dizel motora Rudolf Christian Karl Diesel (1858. – 1913.) i Vankelovog, jeste Felix Heinrich Wankel (1902. – 1988.).

 

Нема коментара:

Постави коментар