уторак, 2. децембар 2014.

Dossier: Ferrari F14T 2014

Pred početak ovogodišnje sezone u Maranellu, stavili su sve svoje resurse da zaustave i preteknu tim Red Bulla. Čak i pojačanje u tehničkom personalu na čelu sa James Allisonom trebalo je da podstakne tim. Allison nije nepoznato ime u svetu Formule 1. Odrastao je pored brzih automobila sa još bržim avionima! Njegov otac, Sir John Allison bio je komadant logistike u RAF-u i oduševljeni restaurator starih automobila i aviona! James je radio između ostalog, za timove Benetton i Ferrari u vreme Schumacherovih najvećih uspeha. 

Već predsezonski testovi nisu obećavali i tim je bio svestan da se moraju oprostiti od titule. Gde su pogrešili? Nisu shvatili promenu pravila 2013-2014. godine. Više nije bila dominantna aerodinamika, nego pogonska jedinica. Loša procena vodećih ljudi u Maranellu da akcenat bace na aerodinamiku, bacila je u senku pogonski sklop. Uskoro se pokazalo da motor razvija malo snage, mnogo troši i bio je pretežak! Velika masa nije dozvoljavala inženjerima da pomoću balasta izbalansiraju šasiju. Iz razloga aerodinamike, turbo punjač i MGU-H su bili manjih dimenzija a to je uzrokovalo novi problem. Pregrevanje! Da bi “ohladili” pogonski sklop, aerodinamičari su pozadi pravili veče otvore što je imalo za posledicu neefikasnu aerodinamaku. Tako je najveće “gradilište” na Ferrarijevom automobilu tokom sezone 2014. Godine, bila hauba motora. U središnjici šampinata izašli su na kraj sa time (uveđenjem izolacionih materijala). Samo u segmentu snage i potrošnje (motora), nisu mogli ništa da urade tokom sezone zbog pravila.
Najzanimljivi detalj kod aerodinamike jeste jedinstven prednji deo. Pokušali su da na pravi način usmere strujanje vazduha oko prednje osovine, da bi takav „kontrolisani „ vazduh, imao više efekta na zadnji deo bolida. Ni tu nisu postigli željene rezultate. Kada se uzme de je to najstariji tim, sa najvećom tradicijom, da nemaju finasijskih problema, imaju infrastrukturu, onda ovako loši rezultati doveli su do velikog razočarenja među najvatrenijim navijačima „tofosima“, kao i kompletnoj ekipi a posebno vozačima.
Da li će „posrnulo kljuse“, postati „rasni trkački konj“ 2015. godine, ostaje da vidimo za par meseci?
 

Tehnički direktor Ferrarija James Allison

Na predstavljanju tima: Ferrari F14T sa vozačima Alonsom i Raikkonenom
 


Нема коментара:

Постави коментар