Pred početak ovogodišnje sezone u Maranellu, stavili su sve svoje resurse
da zaustave i preteknu tim Red Bulla. Čak i pojačanje u tehničkom personalu na
čelu sa James Allisonom
trebalo je da podstakne tim. Allison nije nepoznato ime u svetu Formule 1.
Odrastao je pored brzih automobila sa još bržim avionima! Njegov otac, Sir John
Allison bio je komadant logistike u RAF-u i oduševljeni restaurator starih
automobila i aviona! James je radio između ostalog, za timove Benetton i Ferrari
u vreme Schumacherovih najvećih uspeha.
Već predsezonski testovi nisu obećavali i tim je bio
svestan da se moraju oprostiti od titule. Gde su pogrešili? Nisu shvatili
promenu pravila 2013-2014. godine. Više nije bila dominantna aerodinamika, nego
pogonska jedinica. Loša procena vodećih ljudi u Maranellu da akcenat bace na
aerodinamiku, bacila je u senku pogonski sklop. Uskoro se pokazalo da motor razvija malo snage, mnogo
troši i bio je pretežak! Velika masa nije dozvoljavala inženjerima da pomoću
balasta izbalansiraju šasiju. Iz razloga aerodinamike, turbo punjač i MGU-H su
bili manjih dimenzija a to je uzrokovalo novi problem. Pregrevanje! Da bi “ohladili”
pogonski sklop, aerodinamičari su pozadi pravili veče otvore što je imalo za
posledicu neefikasnu aerodinamaku. Tako je najveće “gradilište” na Ferrarijevom
automobilu tokom sezone 2014. Godine, bila hauba motora. U središnjici šampinata
izašli su na kraj sa time (uveđenjem izolacionih materijala). Samo u segmentu
snage i potrošnje (motora), nisu mogli ništa da urade tokom sezone zbog
pravila.
Najzanimljivi detalj kod aerodinamike jeste jedinstven
prednji deo. Pokušali su da na pravi način usmere strujanje vazduha oko prednje
osovine, da bi takav „kontrolisani „ vazduh, imao više efekta na zadnji deo
bolida. Ni tu nisu postigli željene rezultate. Kada se uzme de je to najstariji
tim, sa najvećom tradicijom, da nemaju finasijskih problema, imaju
infrastrukturu, onda ovako loši rezultati doveli su do velikog razočarenja među
najvatrenijim navijačima „tofosima“, kao i kompletnoj ekipi a posebno vozačima.
Da li će „posrnulo kljuse“, postati „rasni trkački konj“ 2015. godine, ostaje da vidimo za par meseci?
![]() |
Tehnički direktor Ferrarija James Allison |
![]() |
Na predstavljanju tima: Ferrari F14T sa vozačima Alonsom i Raikkonenom |
Нема коментара:
Постави коментар