понедељак, 22. децембар 2014.

Sve je novo

S pažnjom ljubitelji Formule 1 prate dešavanja u najslavnijem timu – Ferrari.

“Ne želim više da pričam o 2014. Godini. To je za Ferrari, godina za zaborav. Jedino što mene interesuje, jeste budućnost. I želim to da gledam optimistički” reči su “administrativnog” menadzera “scuderie” Sergia Marcionnea. Na konferenci za medije povodom uskršnjih praznika kao i da “nahrani” gladne novinare za dešavanja u Maranellu, CEO grupacije FIAT Chrysler, molio je za malo strpljenja. Polovinom januara, planirano je otvaranje potpuno nove fabrike za automobile Formule 1, koja se nalazi samo par ulica dalje od postojeće.
U novoj fabrici nastaje i novi Ferrari "666" (interna oznaka)
Uveliko traje “rokada” kadrova, drugim rečima otpuštanje velike većine ključnih ljudi koji su radili na bolidu za ovu sezonu. Da podsetimo, otišli su: predsednik tima Luca di Montezemolo, šef Marco Mattiacci, vozač Fernando Alonso, šef dizajna Nikolas Tombazis, tehnički koordinator Pat Fry, šef motornog odeljenja Luca Marmorini, ekspert za pneumatike Hirohide Hamashima i test vozač Pedro de la Rosa.
Umesto njih, na čelo tima posavljen je Maurizio Arrivabene, angažovan je Sebastian Vettel kao vozač i tehničari Simone Resta, Jock Clear (inženjer za podatke iz Mercedes-AMG-a) Mattia Binotto i Lorenzo Sassi. Angažovana su dva test vozača: Esteban Gutierrez i Jean-Eric Vergne.
Mnoge zanima kakav će novi bolid biti. Procurele su pojedine informacije.

-          Novi nos bolida biće urađen po uzoru na Mercedesov a nove ivice (vertikalni nosači na kraju) imaće funkciju da poboljšaju strujanje vazduha ka zadnjem delu automobila.

-          Novi zadnji spojler, ima ulogu da smiri verloženje koje utiče na vozne karakteristike.

-          Novi poklopac motora.

-          Nove stranice, sa prorezima za izlazak toplog vazduha. To znači manji gubitak snage motora, veliki problem ovogodišnjeg automobila.

-          Novo ogibljenje na vozilu (sistem potiska). Prednost: više prostora za podešavanje i veća stabilnost kod upravljanja.
Možda najznačajnija novina jeste, to da rade na modifikovanom V6 agregatu koji će imati razdvojenu turbinu od kompresorskog dela turbo punjača. Kopija rešenja Mercedesa. Zbog toga je urađena nova „hauba“ motora. Radna oznaka novog Ferrarija je „666“!

Нема коментара:

Постави коментар