S pažnjom ljubitelji Formule 1 prate dešavanja u najslavnijem
timu – Ferrari.
Mnoge zanima kakav će novi bolid biti. Procurele su pojedine informacije.
“Ne želim više da pričam o 2014. Godini. To je za Ferrari,
godina za zaborav. Jedino što mene interesuje, jeste budućnost. I želim to da
gledam optimistički” reči su “administrativnog” menadzera “scuderie” Sergia
Marcionnea. Na konferenci za medije povodom uskršnjih praznika kao i da “nahrani”
gladne novinare za dešavanja u Maranellu, CEO grupacije FIAT Chrysler, molio je
za malo strpljenja. Polovinom januara, planirano je otvaranje potpuno nove
fabrike za automobile Formule 1, koja se nalazi samo par ulica dalje od
postojeće.
![]() |
U novoj fabrici nastaje i novi Ferrari "666" (interna oznaka) |
Uveliko traje “rokada” kadrova, drugim rečima otpuštanje velike
većine ključnih ljudi koji su radili na bolidu za ovu sezonu. Da podsetimo,
otišli su: predsednik tima Luca di Montezemolo, šef Marco Mattiacci, vozač
Fernando Alonso, šef dizajna Nikolas Tombazis, tehnički koordinator Pat Fry,
šef motornog odeljenja Luca Marmorini, ekspert za pneumatike Hirohide Hamashima
i test vozač Pedro de la Rosa.
Umesto njih, na čelo tima posavljen je Maurizio Arrivabene,
angažovan je Sebastian Vettel kao vozač i tehničari Simone Resta, Jock Clear (inženjer
za podatke iz Mercedes-AMG-a) Mattia Binotto i Lorenzo Sassi. Angažovana su dva
test vozača: Esteban Gutierrez i Jean-Eric Vergne.Mnoge zanima kakav će novi bolid biti. Procurele su pojedine informacije.
-
Novi nos
bolida biće urađen po uzoru na Mercedesov a nove ivice (vertikalni nosači na kraju)
imaće funkciju da poboljšaju strujanje vazduha ka zadnjem delu automobila.
-
Novi
zadnji spojler, ima ulogu da smiri verloženje koje utiče na vozne
karakteristike.
-
Novi
poklopac motora.
-
Nove stranice, sa prorezima za izlazak toplog vazduha. To
znači manji gubitak snage motora, veliki problem ovogodišnjeg automobila.
-
Novo ogibljenje
na vozilu (sistem potiska). Prednost: više prostora za podešavanje i veća
stabilnost kod upravljanja.
Možda
najznačajnija novina jeste, to da rade na modifikovanom V6 agregatu koji će
imati razdvojenu turbinu od kompresorskog dela turbo punjača. Kopija rešenja
Mercedesa. Zbog toga je urađena nova „hauba“ motora. Radna oznaka novog
Ferrarija je „666“!
Нема коментара:
Постави коментар