понедељак, 22. децембар 2014.

Nemirni motori

Prošlog četvrtka (18.12.2014. godine) u Ženevi održan je sastanak „strateške“ grupe Formule 1 za tehničku regulativu novih motora. Neko bi rekao „zar opet“?

Tek sa završila sezona, sa možda najvećim tehnološkim promenama u Formuli 1 a „arhitekta“ moderne Formule 1, Bernie Ecclestone želi da 2016. godine uvede nova pravila za motore.
Ukratko, on želi da to budu agregati sa oko 1000 KS (slovima hiljadu „konja“), mnogo jeftiniji za timove-kupce, maksimalno 10, preporuka je samo (!) pet miliona Dolara, da budu bučniji i manje komplikovaniji. Što se tiče konfiguracije, može V8, V10 ili čak V6 biturbo! Cilj je učiniti trke i događaj zanimljivijim, to je za javnost! Pravi cilj je zaustaviti dominaciju Mercedesovog pogonskog sklopa, jer je konkurencija ubeđena da će po sadašnjim propisima oni imati prednost do 2020. godine! Toliko su tehnički napravil napredan agregat, da ih niko ne može stići.

Na jednom post sezonskom testu ove godine, ekipa Force India, dobila je nov V6 pogonski sklop po specifikaciji za 2015. godinu i bili su za čitavu sekundu brži od ovogodišnjeg modela! Nezavanično se priča, da je Mercedesov turbo motor iz 2015. godine u odnosu na ovogodišnju verziju, jači za 40 KS!
To je uplašilo određene ljude i pokušavaju da nađu kompromisno rešenje. Red Bull i verovatno Ferrari, su za novu formulu motora, dok su Mercedes i Williams protiv. Veruje se da bi i Honda mogla da zapreti otkazivanjem učešća u šampionatu 2015. godine. Tu je i Lotus za koga nije sigurno za koju bi opciju glasao.

Mercedes-AMG, prema nekim navodima bio bi spreman za kompromis, da ponudi svim timovima svoj hibridni paket (elektro motor kao i elektronska jedinica sa baterijom) a za sebe bi zadržao V6 turbo motor, kao i timovi kojima prodaje iste (trenutno Williams i novajlija Lotus).
U januru 2015. Godine, se očekuje nastavak pregovora.

Нема коментара:

Постави коментар