Prošlog četvrtka (18.12.2014. godine) u Ženevi održan je
sastanak „strateške“ grupe Formule 1 za tehničku regulativu novih motora. Neko bi
rekao „zar opet“?
Tek sa završila sezona, sa možda
najvećim tehnološkim promenama u Formuli 1 a „arhitekta“ moderne Formule 1, Bernie
Ecclestone želi da 2016. godine uvede nova pravila za motore.
Ukratko, on želi da to budu agregati
sa oko 1000 KS (slovima hiljadu „konja“), mnogo jeftiniji za timove-kupce,
maksimalno 10, preporuka je samo (!) pet miliona Dolara, da budu bučniji i
manje komplikovaniji. Što se tiče konfiguracije, može V8, V10 ili čak V6
biturbo! Cilj je učiniti trke i događaj zanimljivijim, to je za javnost! Pravi
cilj je zaustaviti dominaciju Mercedesovog pogonskog sklopa, jer je
konkurencija ubeđena da će po sadašnjim propisima oni imati prednost do 2020. godine!
Toliko su tehnički napravil napredan agregat, da ih niko ne može stići.
Na jednom post sezonskom testu ove
godine, ekipa Force India, dobila je nov V6 pogonski sklop po specifikaciji za
2015. godinu i bili su za čitavu sekundu brži od ovogodišnjeg modela! Nezavanično
se priča, da je Mercedesov turbo motor iz 2015. godine u odnosu na ovogodišnju
verziju, jači za 40 KS!
To je uplašilo određene ljude i pokušavaju
da nađu kompromisno rešenje. Red Bull i verovatno Ferrari, su za novu formulu
motora, dok su Mercedes i Williams protiv. Veruje se da bi i Honda mogla da
zapreti otkazivanjem učešća u šampionatu 2015. godine. Tu je i Lotus za koga
nije sigurno za koju bi opciju glasao.
Mercedes-AMG, prema nekim navodima
bio bi spreman za kompromis, da ponudi svim timovima svoj hibridni paket
(elektro motor kao i elektronska jedinica sa baterijom) a za sebe bi zadržao V6
turbo motor, kao i timovi kojima prodaje iste (trenutno Williams i novajlija
Lotus).
U januru 2015. Godine, se očekuje
nastavak pregovora.
Нема коментара:
Постави коментар