Zamislite trku Formule 1 i štednju goriva. Zvuči paradoksalno ali je
istinito. Za razliku od prošlogodišnje sezone u 2014. godine, vozači na trci,
imaju za preko 35 procenata manje goriva u rezervoarima. Prva asocijacija, kada
se spomene Formula 1, jeste da je sve podređeno što većoj brzini. što kasnijem
kočenju, drugim rečima što manjem vremenu za pređeni krug. To i dalje važi ali
zbog napred navedenog ograničenja količine goriva, ove sezone vozači primenjuju
svojevrstnu uštedu goriva na trci! Tehnika se zove „lift and coast“.
Šta to znači? U jednostavnom prevodu, „lift“ znači noga podignuta sa papučice gasa a „coast“ kotrljanje na stazi. Kako se ostvaruje ušteda? Svaki vozač, tačno zna gde ja tačka kočenja pred krivinu. Ako ona iznosi naprimer 50m, on će tehniku „lift and coast“ primeniti na 100m. To znači, da će na 100m pred opisanu krivinu, osloboditi papučicu gasa i narednih 50 m “kotrljajući” se dovesti do pomenute tačke kočenja. Što je veči broj tih faza “lift and coast” to je veća ušteda. Ali netreba preterivati, pa tehniku “LaC” primeniti na većim dostancama, jer se tada gubi dragoceno vreme. Na stazama poput Sotchi (Rusija) ili Austin (SAD), vozači su uveliko radili na taktičkoj uštedi goriva. Naravno, običnim gledaocima ispred televizora, to je promaklo jer se to nemože ni registrovati.
Koliko na tehnici “lift and coast” može da se uštedi goriva a koliko se izgubi vremena? Na 50 m pređenog puta, uz pomoc tehnike “lift and coast”, uštedi se 16,7gr ili 22ml goriva! Pri tome vozači izgube 0,022s!. Ako se to primenjuje na distanci od 100m, ušteda goriva iznosi 33,4gr ili 44ml a gubitak vremena je 0,091s.
Na primeru staze u Austinu, gde su vozači imali pet deonica „lift and coast“, na distanci trke od 56 krugova (308,896km) uštede možete pročitati u sledećoj tabeli.
Šta to znači? U jednostavnom prevodu, „lift“ znači noga podignuta sa papučice gasa a „coast“ kotrljanje na stazi. Kako se ostvaruje ušteda? Svaki vozač, tačno zna gde ja tačka kočenja pred krivinu. Ako ona iznosi naprimer 50m, on će tehniku „lift and coast“ primeniti na 100m. To znači, da će na 100m pred opisanu krivinu, osloboditi papučicu gasa i narednih 50 m “kotrljajući” se dovesti do pomenute tačke kočenja. Što je veči broj tih faza “lift and coast” to je veća ušteda. Ali netreba preterivati, pa tehniku “LaC” primeniti na većim dostancama, jer se tada gubi dragoceno vreme. Na stazama poput Sotchi (Rusija) ili Austin (SAD), vozači su uveliko radili na taktičkoj uštedi goriva. Naravno, običnim gledaocima ispred televizora, to je promaklo jer se to nemože ni registrovati.
Koliko na tehnici “lift and coast” može da se uštedi goriva a koliko se izgubi vremena? Na 50 m pređenog puta, uz pomoc tehnike “lift and coast”, uštedi se 16,7gr ili 22ml goriva! Pri tome vozači izgube 0,022s!. Ako se to primenjuje na distanci od 100m, ušteda goriva iznosi 33,4gr ili 44ml a gubitak vremena je 0,091s.
Na primeru staze u Austinu, gde su vozači imali pet deonica „lift and coast“, na distanci trke od 56 krugova (308,896km) uštede možete pročitati u sledećoj tabeli.
Trka u Austinu
|
ušteda goriva
|
gubitak vremena
|
ušteda po jednom krugu
|
87gr
/ 116ml
|
0,13s
|
ušteda na trci 56 krugova
|
4,9
kg / 6,5l
|
7,10s
|
Нема коментара:
Постави коментар