субота, 20. децембар 2014.

Obnova kod Ferrarija

Odavno u jednoj ekipi Formule 1 nije zabeleženo toliko personalnih promana kao ove jeseni u timu iz Maranella. Svakako najvažnija promena u timu jeste, promena vozača. Fernando Alonso je otišao a došao je četvorostruki svetski prvak Sebastian Vettel. Da bi ostavili utisak ili je nešto drugo u pitanju, proteklih nekoliko nedelja svedoci smo velikih personalnih promena u ekipi Ferrarija.
Tako je praktično kompletna struktura od najviših tehničara do šefova tima zamenjena. Luca di Montezemolo napustio sviju fotelju predsednika. Posle smo 220 dana u službi šefa tima, otišao je i Marco Mattiacci. Otišao je nakon pet godina i Alonso, zatim glavni dizajner Nikolas Tomabazis, glavni inženjer Pat Fry, šef motornog odeljenja Luca Marmorini, kao i dugogodišnji specijalista za pneumatike Hirode Hamashima.
Preživeli su samo tehnički direktor, James Allison i šef aerodinamike Dirk de Beer. Glavni “capo” Ferrarija je Sergio Marchionne, pre mesec dana je postavio bivšeg Phillip Morrosovog menadzera Maurizio Arrivabenea za šefa tima, koji je nedavno predstavio tehničku strukturu ekipe. Pod rukovodstvom Allisona, novi šef dizajna je Simone Resta (od 1998. godine u „Scuderiji“).
Kod pogonske jedinice, Mattia Binotto zamenio je Marmorinija. Novi konstruktor je Lorenzo Sassi. Nedavno je objavljeno da je Lewis Hamiltonov inžinjer Jock Clear napustio Mercedes-AMG i da dolazi u Ferrari. Takođe i bivši tehnicki direktor Mercedesa, Bob Bell je na spisku za prelazak u Ferrari.
Na polju test vozača, pomalo iznenađenje je i angažovanje Meksikanca Esteban Gutierreza, kao novi test i rezervni pilot, tima iz Maranella. Njegovo angažovanje bilo je dodatna finasijska injekcija za tim, jer juriš na titulu zahteva dodatna finansijska sredstva. Kao drugi test vozač (i korisnik simulatora) angažovan je doskorašnji vozač Toro Rooso ekipe Jean-Eric Vergnea.
Sa ovolikim promenama, potrebno je određeno vreme uhodavanja. Pitanje je kako će to izgledati na početku sledeće sezone Formule , koja počinje sredinom marta 2015? Ali iz dosadašnje prakse bilo je potrebno i nekoliko godina da to profunkcioniše. Ko zna, mozda “capo”, Sergio Marchionne ima čarobnu formulu za uspeh Ferrarija?
Sergio Marchionne: stop neuspesima Ferrarija

Нема коментара:

Постави коментар