Sezona Formule 1 nedavno je završena.
Za pobedu na jednoj „gran pri“
trci, dve premise su presudne. Jedna je brzina samog automobila a druga, ništa
manje značajnija je – pouzdanost.
Protekle sezone, prvi faktor brzina, bile je više nego očigledno u rukama tima Mercedes-AMG. To je svima postalo jasno nakon prve trke sezone. Iako su ostali timovi ulagali ogromne napore da sustignu „ srebrne strele“, tim iz Brackleya bio je nedostižan. Na kraju osvojili su obe šampionske titule (u klasi konstruktora i vozača), međutim, senka uspeha nadvila se nad timom pod rukovodstvom dva Austrijanca, koje su u okruženju Formule 1 prozvali „Blizanci“.
Po pitanju pouzdanosti, zauzeli su tek treće mesto. Prvo mesto zauzeo je tim Rona Dennisa - Mclaren, sa ukupno pređenih 11237 „trkačkih“ km. Drugo mesto pripalo je, može se reći očekivano, timu Ferrari sa 10704 km. Inače tim iz Maranella, važi za jednog od najpouzdanijih ekipa još iz doba, kada je za njih vozio Michael Schumacher.
Protekle sezone, prvi faktor brzina, bile je više nego očigledno u rukama tima Mercedes-AMG. To je svima postalo jasno nakon prve trke sezone. Iako su ostali timovi ulagali ogromne napore da sustignu „ srebrne strele“, tim iz Brackleya bio je nedostižan. Na kraju osvojili su obe šampionske titule (u klasi konstruktora i vozača), međutim, senka uspeha nadvila se nad timom pod rukovodstvom dva Austrijanca, koje su u okruženju Formule 1 prozvali „Blizanci“.
Po pitanju pouzdanosti, zauzeli su tek treće mesto. Prvo mesto zauzeo je tim Rona Dennisa - Mclaren, sa ukupno pređenih 11237 „trkačkih“ km. Drugo mesto pripalo je, može se reći očekivano, timu Ferrari sa 10704 km. Inače tim iz Maranella, važi za jednog od najpouzdanijih ekipa još iz doba, kada je za njih vozio Michael Schumacher.
Treće mesto i pomalo razočarenje,
poznavajući kapacitete, resurse i tehničku kompetenciju zauzeo je tim, svetskog
prvaka Lewis Hamiltona – Mercedes-AMG sa pređenih 10605 km.
Na prvoj trci, kvar na izolatoru
jedne svećice zaustavio je Hamiltona ka sigurnoj pobedi. Kvar, od samo par
centi (koliko košta materijal) za trenutak je zabrinuo inženjere iz Brixwortha.
Uskoro se ispostavilo da nije bilo vredno brige. U Montrealu, nakon kvara MGH-U
sistema došlo je do pregrevanja kočnica (tačnije diskova) i odustajanje je bilo
neminovno za Hamiltona. U Silverstonu, Rosberg je bio pronuđen da odustane
nakon krvara menača, dok je u Singapuru, nakon „kratkog spoja“ kablova u stubu
uprravljača pre vremena završio trku.
Tehnički šef Mercedesa, Paddy Lowe
je zamolio za malo strpljenja, jer uvođenje strožijih kontrolnih mera u procesu
proizvodnje je proces koji zahteva vreme. Ostaje da vidimo da li će do sredine
marta 2015. godine, kada počinje nova sezona, uspeti da postignu bolji kvalitet kada je u pitanju
pouzdanost.
![]() |
U Formuli 1 izuzetno je važna kontrola komponenti |
Нема коментара:
Постави коментар