Poslednji „mohikanac“
u karavanu Formule 1, tim sir Franka Williamsa prvi je predstavio svoj bolid za
ovogodišnju sezonu.
![]() |
Novi Williams FW 38 |
![]() |
Sadašnji izgled nosa pretrpeće redizajn pred prvu trku Formule 1 u Melburnu 20 marta |
Na prvi pogled, prema
studijskim fotografijama, novi automobil Williamsa nije pretrpeo radikalne
poteze kada je u pitanju spoljni izgled – dizajn. Pažljivijim posmatranjem, uočavaju
se minimalne razlike – modifikacije. Nos automobila je u prošlogodišnjem maniru
– „nosećeg stuba“ - nosa. Pred prvu trku, vrh automobila pretrpeće redizajn i
imaće izgled prednjeg dela šampionskog tima Mercedes. Druge promene, vidljive
su na stranicama kao i delimično, na podu automobila. Kompletno zadnje
ogibljenje je novo. Sada je urađeno po zahtevu aerodinamike. Interesantno je da
su sa radom na dizajnu ovogodišnjeg automobila, počeli već u januaru 2015.
Godine !
![]() |
Poređenje prethodnog FW 37 (slika dole) a sadašnjeg FW 38 (slika gore) automobila |
![]() |
Promene na zadnjem delu, ogibljenje i izduvni sistem sa poklopcem motora |
Prema rečima tehničkog
direktora, „stare lisice“, Pat Symondsa: „kada je model FW 37 započeo prvu test
vožnju, bili smo u mogućnosti da balje prepoznamo u kom pravcu će dizajn
automobila ići kod sledećeg modela. Tada smo počeli da definišemo paralelno
osnovni raspored FW 38 za završetak važnih delova, kao na primer monokok i
menjač. Ovi elementi moraju proću dug put ispitivanja njihove istrajnosti“.
Jedna od glavnih
strategija novog automobila je prevazići prethoden slabosti i sa snažnim
Mercedesovim motorom, zadržati treće mesto u plasmanu konstruktora, sa velikim
žaljama za postizanjem pobeda. Promena rasporeda izduvne grane (pored glavne
izduvne cevi, tu su još dve iz vejstgejt ventila) uticala je na neznatnu
modifikaciju zadnjeg dela poklopca motora ali i na povećanju buke, od 12
procenata, prema izvorima Williamsa.
Нема коментара:
Постави коментар