четвртак, 4. фебруар 2016.

„Halo“ zaštita za vozače Formule 1

Od nastanka auto i moto sporta, dva imperativa su ideja vodilja konstruktorima. Što brži automobili ali ujedino i sigurniji. Kako su performanse automobila rasle, tako su i zahtevi za bezbednost trkačkih bolida bili sve strožiji.
„Crni vikend“ u Imoli, nakon pogibije Roland Ratzenbergera i Ayrton Senne, bili su kap u moru, kada je u pitanju sigirnost vozača. Jedna od najvećih pomaka u tehnološkom smislu, jeste uvođenje karbonskih vlakana u Formuli 1, početkom osamdesetih godina prošlog veka. Standardi su sve strožiji, vozači su u svojim „ćelijama“ sve bezbedniji. Ipak, Formula 1 (kao i ostali sportovi na točkovima) su protkani nepredvidivim okolnostima. Primer: banalni udes Bianchija sa smrtnim ishodom.
"Halo" sigurnosni luk za automobile Formule 1

Prema odluci vozača, predviđeno je uvođenje zaštite od 2017. godine
Bolidi Formule 1 su otvoreni jednosedi. Prema zahtevu udruženja vozača Formule 1 (GPDA =         Grand Prix Drivers' Association) od 2017. Godine predviđeno je uvođenje zaštirnog luka iznad glava vozača, koji je razvio Mercedes. Novi sistem nazvan je „Halo“ i prema dosadašnjim testovima pokazao se kao delotvoran.
Ipak, sačekajmo da ova sezone otpočne, pa da se završi i da vidimo da li će „kraljevska“ grana automobilskog sporta dobiti „rol bar“ iznad glave. Jedni su protiv, uz obrazloženje da je Formula 1 – automobil jednosed sa otvorenim „krovom“. Drugi, se zalažu za još veće standarde po pitanju sigurnosti. Vreme će pokazati, da li će doći do „poklopca“ nad kacigama vozača Formule1.

Нема коментара:

Постави коментар