Od nastanka auto i
moto sporta, dva imperativa su ideja vodilja konstruktorima. Što brži automobili ali ujedino i sigurniji. Kako su performanse automobila rasle, tako su i zahtevi
za bezbednost trkačkih bolida bili sve strožiji.
„Crni vikend“ u Imoli,
nakon pogibije Roland Ratzenbergera i Ayrton Senne, bili su kap u moru, kada je
u pitanju sigirnost vozača. Jedna od najvećih pomaka u tehnološkom smislu,
jeste uvođenje karbonskih vlakana u Formuli 1, početkom osamdesetih godina
prošlog veka. Standardi su sve strožiji, vozači su u svojim „ćelijama“ sve
bezbedniji. Ipak, Formula 1 (kao i ostali sportovi na točkovima) su protkani
nepredvidivim okolnostima. Primer: banalni udes Bianchija sa smrtnim ishodom.
![]() |
"Halo" sigurnosni luk za automobile Formule 1 |
![]() |
Prema odluci vozača, predviđeno je uvođenje zaštite od 2017. godine |
Bolidi Formule 1 su
otvoreni jednosedi. Prema zahtevu udruženja vozača Formule 1 (GPDA = Grand Prix Drivers' Association) od
2017. Godine predviđeno je uvođenje zaštirnog luka iznad glava vozača, koji je razvio
Mercedes. Novi sistem nazvan je „Halo“ i prema dosadašnjim testovima pokazao se
kao delotvoran.
Ipak, sačekajmo da ova sezone otpočne, pa da se završi i da vidimo da li
će „kraljevska“ grana automobilskog sporta dobiti „rol bar“ iznad glave. Jedni
su protiv, uz obrazloženje da je Formula 1 – automobil jednosed sa otvorenim „krovom“.
Drugi, se zalažu za još veće standarde po pitanju sigurnosti. Vreme će pokazati,
da li će doći do „poklopca“ nad kacigama vozača Formule1.
Нема коментара:
Постави коментар