понедељак, 22. фебруар 2016.

Predstavljanje automobila: Ferrari SF16-H

Za razliku od ranijih „pompeznih“ gala promocija, najslavnija ekipa u Formuli 1 – Ferrari, prezentovala je svoj novi automobil, relativno skromno putem Interneta. Tim koji ima ambicija da se vrati na pobednički tron u kategorijama konstruktora i vozača, prezentovao je novi automobil i tako zauzeo mesto pre šampionske ekipe Mercedes, kada je u pitanju predstavljanje automobila. Da li će tako biti i na trkačkim stazama, ostaje da vidimo za manje od mesec dana?
Ferrari SF16-H


Detalj kod izduva: glavna i dve sporedne cevi

Potpis svih protagonsita na promociji: Simone Ressta, James Allison, Mattia Binotto, Sebastian Vettel, Kimi Raikkone, Maurizio Arrivabene

Italijanska trobojka na usisniku za vazduh iznad vozačke glave, u pozadini Vetteal i Raikkonen

Tehnički direktor James Allison, šef dizajna Simone Resta kao i direktor odeljenja za pogonsku jedinicu matia Binotto, prisustovvali su zajedno na promociji novog automobila. Prvo obraćanje je obavio šef tima Maurizio Arrivabene, koji je zajedno sa vozačima, Sebastian Vettelom i Kimi Raikkonenom objasnio da ih pored pobeda kao krajnji cilj interesuje šampionska kruna u obe klase.

Prednji deo, zajedno sa promenjenim sistemom oslanjanja prednje osovine, uz stranice, kao i otvori za usisavanje vazduha, pretrpeli su najveće izmene. Dosadašnji sistem ogibljenja na prednjoj osovini, „pullrod“ zamenjen je tipom „pushrod“, kao i kod svih ostalih timova. Novi nos sa malim stubom u sredini, po lepoti nije ocenjen najvećim ocenama, međutim po funkciji, a to je više generisanja protoka vazduha ispod poda automobila, sigurno je aerodinamička prednost. 

Takođe, bokovi bolida (usisnici za vazduh), su postali duži, zahvaljujući preraspodeli sistema hlađenja ali i delova pogonske jedinice. Poklopac motora, sada je oštrije oboren a zadnji deo automobila sada je tanji od svog prethodnika. Sa ovim aerodinamičkim izmenama, bolid ima bolju aerodinamiku pri čemu je povećano ležanje automobila.


Iako nevedljiv golim okom, pogonski agregat je pretrpeo unapređenja pre svega kod sistema usisavanja vazduha, ubrizgavanja goriva ali i hlađenje vazduha nakon izlaska iz trubo-punjača.  Prema nekim procenama, snaga novog – prerađenog Ferrarijevog V6 turbo motora, sada je ista sa Mercedesovim.

Нема коментара:

Постави коментар