Za razliku od ranijih
„pompeznih“ gala promocija, najslavnija ekipa u Formuli 1 – Ferrari, prezentovala
je svoj novi automobil, relativno skromno putem Interneta. Tim koji ima ambicija
da se vrati na pobednički tron u kategorijama konstruktora i vozača, prezentovao
je novi automobil i tako zauzeo mesto pre šampionske ekipe Mercedes, kada je u
pitanju predstavljanje automobila. Da li će tako biti i na trkačkim stazama, ostaje da vidimo za manje od mesec dana?
![]() |
Ferrari SF16-H |
![]() |
Detalj kod izduva: glavna i dve sporedne cevi |
![]() |
Potpis svih protagonsita na promociji: Simone Ressta, James Allison, Mattia Binotto, Sebastian Vettel, Kimi Raikkone, Maurizio Arrivabene |
![]() |
Italijanska trobojka na usisniku za vazduh iznad vozačke glave, u pozadini Vetteal i Raikkonen |
Tehnički direktor
James Allison, šef dizajna Simone Resta kao i direktor odeljenja za pogonsku
jedinicu matia Binotto, prisustovvali su zajedno na promociji novog automobila. Prvo obraćanje
je obavio šef tima Maurizio Arrivabene, koji je zajedno sa vozačima, Sebastian
Vettelom i Kimi Raikkonenom objasnio da ih pored pobeda kao krajnji
cilj interesuje šampionska kruna u obe klase.
Prednji deo, zajedno
sa promenjenim sistemom oslanjanja prednje osovine, uz stranice, kao i
otvori za usisavanje vazduha, pretrpeli su najveće izmene. Dosadašnji sistem
ogibljenja na prednjoj osovini, „pullrod“ zamenjen je tipom „pushrod“, kao i
kod svih ostalih timova. Novi nos sa malim stubom u sredini, po lepoti nije
ocenjen najvećim ocenama, međutim po funkciji, a to je više generisanja protoka
vazduha ispod poda automobila, sigurno je aerodinamička prednost.
Takođe, bokovi
bolida (usisnici za vazduh), su postali duži, zahvaljujući preraspodeli sistema
hlađenja ali i delova pogonske jedinice. Poklopac motora, sada je oštrije oboren
a zadnji deo automobila sada je tanji od svog prethodnika. Sa ovim
aerodinamičkim izmenama, bolid ima bolju aerodinamiku pri čemu je povećano
ležanje automobila.
Iako nevedljiv golim
okom, pogonski agregat je pretrpeo unapređenja pre svega kod sistema usisavanja
vazduha, ubrizgavanja goriva ali i hlađenje vazduha nakon izlaska iz
trubo-punjača. Prema nekim procenama, snaga novog –
prerađenog Ferrarijevog V6 turbo motora, sada je ista sa Mercedesovim.
Нема коментара:
Постави коментар