Jedni se dive i čude, kako
jedno tehniloško čudo može da obezbedi tehničku dominaciju u Formuli 1. A drugi
mogu samo da tuguju. Za trkačke motore, tri osnovne činjenice su presudne za
uspeh: snaga, pouzdanost i lakoća. Sve tri premise, Mercedesov V6 turbo hibridni
pogon poseduje.
Ideja, plan, resursi sve je na
svom mestu. Ideja da razdvoje turbinski od kompresorskog dela turbo-punjača, pokazala
se izuzetno delotovornom i drugu godinu za redom, potvrđuju činjenicu da „su
mera svih stvari“. Mercedesov šef trkačkih motora i glavni konstruktor Andy
Cowell, potvrdio je da samo motor sa unutrašnjim sagorevanjem (v6 turbo 1600 cm3) je u stanju da “oslobodi” 900 KS !. I to uz ograničenu potrošnju.
![]() |
Konstruktor Andy Cowell i V6 Turbo hibridni motor Mercedesa |
![]() |
"Uvek se nasmejem kada me pitaju gde je turbo punјаč"? Andy Cowell |
Ljubitelji Playboy duplerica,
su presrećni kada popularni američki magazin objavi sliku prelepe devojke „iz
komšilika“. Ljibitelji automobilizma, naročito Formule 1 bili su presrećni, kada
je nedavno Mercedes objavio nove detaljne fotografije njihovog „šampionskog„
agregata. To je drugi put nakon 29. oktobra 2014. godine, da je jedan od, tada
trojce, sada veće četvorice konstruktora trkačkih motora za aktuelnu Formulu 1,
objavio prave slike svojih „fabrika čeličnih konja“. Ferrari,
Renault i Honda su veoma „kruti“ po tom pitanju. Da li je to Mercedesova
arogancija u pitanju ili nešto drugo?
Kada su krenuli sa projektom motora za Formulu 1, inženjeri su jurili
rekord po pitanju efikasnosti iskorišćenja goriva. “Kada smo pokrenuli
projekat, imali smo cilj o iskorišćenosti energije od 40%. Tada smo se smejali
tome. Počeli smo sa tim procentom a sada smo stigli već do 45 %” - objašnjava šef
Mercedesovog ogranka za motore – High Perfprmance Powertrains – Andy Cowell.
Нема коментара:
Постави коментар