среда, 10. фебруар 2016.

Novi detalji Mercedesovog motora (I. deo)

Jedni se dive i čude, kako jedno tehniloško čudo može da obezbedi tehničku dominaciju u Formuli 1. A drugi mogu samo da tuguju. Za trkačke motore, tri osnovne činjenice su presudne za uspeh: snaga, pouzdanost i lakoća. Sve tri premise, Mercedesov V6 turbo hibridni pogon poseduje.
Ideja, plan, resursi sve je na svom mestu. Ideja da razdvoje turbinski od kompresorskog dela turbo-punjača, pokazala se izuzetno delotovornom i drugu godinu za redom, potvrđuju činjenicu da „su mera svih stvari“. Mercedesov šef trkačkih motora i glavni konstruktor Andy Cowell, potvrdio je da samo motor sa unutrašnjim sagorevanjem (v6 turbo 1600 cm3) je u stanju da “oslobodi” 900 KS !. I to uz ograničenu potrošnju.
Konstruktor Andy Cowell i V6 Turbo hibridni motor Mercedesa

"Uvek se nasmejem kada me pitaju gde je turbo punјаč"? Andy Cowell

Ljubitelji Playboy duplerica, su presrećni kada popularni američki magazin objavi sliku prelepe devojke „iz komšilika“. Ljibitelji automobilizma, naročito Formule 1 bili su presrećni, kada je nedavno Mercedes objavio nove detaljne fotografije njihovog „šampionskog„ agregata. To je drugi put nakon 29. oktobra 2014. godine, da je jedan od, tada trojce, sada veće četvorice konstruktora trkačkih motora za aktuelnu Formulu 1, objavio prave slike svojih „fabrika čeličnih konja“. Ferrari, Renault i Honda su veoma „kruti“ po tom pitanju. Da li je to Mercedesova arogancija u pitanju ili nešto drugo?

Shematski prikaz pogonske jedinice Mercedes AMG: ES - baterija, K - MGU - K jedinica, H - MGU - H jedinica, T - turbinski deo turbo-punjača, C - kompresorski deo turbo-punjača. CRVENO - izduvni gasovi, PLAVO - komprimovani ohlađeni vazduh
Kada su krenuli sa projektom motora za Formulu 1, inženjeri su jurili rekord po pitanju efikasnosti iskorišćenja goriva. “Kada smo pokrenuli projekat, imali smo cilj o iskorišćenosti energije od 40%. Tada smo se smejali tome. Počeli smo sa tim procentom a sada smo stigli već do 45 %” - objašnjava šef Mercedesovog ogranka za motore – High Perfprmance Powertrains – Andy Cowell.

Нема коментара:

Постави коментар