Poznat po kasnom završavanju
svojih automobila, vodeći aerodinamičar u Formuli 1 Adrian Newey, za razvoj novog modela Red
Bulla – RB12, za sezonu 2016. godine, imao je dodatnu otežavajuću okolnost.
Čitava protekla godina, narošito druga polovina, bila je neizvesna za
proizvođača energetskih napitaka, kada je u pitanju izbor pogonske jedinice.
Nekada neprikosneoven na stazama, poslednje dve sezone, tim Red Bull nije ni bleda
senka od izuzetno uspešnog tima. Razlog – manje više poznat, nekonkurentan
trubo hibridni pogon francuskog Renaulta. Ferrari i Mercedes su „elegantno“
izbegavali pravo odgovor „ne“, za isporuku svojih motora a sam Red Bull je bio
nezadovoljan francuskom "vezom".
![]() |
Red Bull RB12: nastavak na razvoju prošlogodišnjeg modela. |
![]() |
Upečatljiv natpis Red Bull kao i ime "motora" - TAG Heuer |
![]() |
Red Bull RB12 odličan aerodinamički balans |
Ipak, krajnje rešenje svelo se
na ponovnu „romansu“ između Francuza (pogonski sklop) i Engleza (šasija). Kao sponzor
projekta (da se ne vidi natpis Renault) uključena je poznata švajcarska
kompanija za satove, inače do prošle godine 30-godišnji sponszorski partner
McLarena, TAG Heuer. Tako od ove sezone na bokovima Red Bulla stajače natpis
švajcarske kompanije za satove a primetan je nedostatak natpisa Infiniti. Ipak,
za finansije Red Bulla ne treba brinuti.
Tehnički novi bolid „bikova“
je uveliko baziran na starom, prošlogodišnjem modelu sa elegantnim, uzanim
zadnjim delom i sa nosom, koji je neznatno modifikovan. Vreme
između prvog predsezonskog testa, kao i prve trke sezone, 20. marta, Red Bull i njegova
dizajnerska zvezda, sigurno će iskoristiti za uvođenje određenog aerodinamičkog
“keca” na karoseriji novog RB12. Usisnici za vazduh u boku automobila su i dalje
relativno mali, dok prednji i zadnji spojler su na direktnim osnovama
prošlogodišnjih “krila”.
Нема коментара:
Постави коментар