петак, 26. фебруар 2016.

Predstavljanje automobila: Red Bull RB12

Poznat po kasnom završavanju svojih automobila, vodeći aerodinamičar u Formuli 1 Adrian Newey, za razvoj novog modela Red Bulla – RB12, za sezonu 2016. godine, imao je dodatnu otežavajuću okolnost. 

Čitava protekla godina, narošito druga polovina, bila je neizvesna za proizvođača energetskih napitaka, kada je u pitanju izbor pogonske jedinice. Nekada neprikosneoven na stazama, poslednje dve sezone, tim Red Bull nije ni bleda senka od izuzetno uspešnog tima. Razlog – manje više poznat, nekonkurentan trubo hibridni pogon francuskog Renaulta. Ferrari i Mercedes su „elegantno“ izbegavali pravo odgovor „ne“, za isporuku svojih motora a sam Red Bull je bio nezadovoljan francuskom "vezom".

Red Bull RB12: nastavak na razvoju prošlogodišnjeg modela.

Upečatljiv natpis Red Bull kao i ime "motora" - TAG Heuer

Red Bull RB12 odličan aerodinamički balans
Ipak, krajnje rešenje svelo se na ponovnu „romansu“ između Francuza (pogonski sklop) i Engleza (šasija). Kao sponzor projekta (da se ne vidi natpis Renault) uključena je poznata švajcarska kompanija za satove, inače do prošle godine 30-godišnji sponszorski partner McLarena, TAG Heuer. Tako od ove sezone na bokovima Red Bulla stajače natpis švajcarske kompanije za satove a primetan je nedostatak natpisa Infiniti. Ipak, za finansije Red Bulla ne treba brinuti.


Tehnički novi bolid „bikova“ je uveliko baziran na starom, prošlogodišnjem modelu sa elegantnim, uzanim zadnjim delom i sa nosom, koji je neznatno modifikovan. Vreme između prvog predsezonskog testa, kao i prve trke sezone, 20. marta, Red Bull i njegova dizajnerska zvezda, sigurno će iskoristiti za uvođenje određenog aerodinamičkog “keca” na karoseriji novog RB12. Usisnici za vazduh u boku automobila su i dalje relativno mali, dok prednji i zadnji spojler su na direktnim osnovama prošlogodišnjih “krila”.

Нема коментара:

Постави коментар