петак, 12. фебруар 2016.

Novi detalji Mercedesovog motora (II. deo)

Pred početak ovogodišnjeg šampionata, evidentno je da je Mercedes ponovo u prednosti zbog svog agregata koji je u tri najvažnija segmenta, kada su u pitanju trke, i dalje bez premca. Snaga, potrošnja i pouzdanost su najveći aduti mehaničke naprave mase oko 145 kg, sastavljene od aluminijuma, čelika, titanijuma, karbona. Od 2011. godine, grupa od 15 inženjera počela je sa planovima oko konstrukcije nove pogonske jedinice a velika prednost je to što su motor razvijali paraleleno u sedištu HPP u Brixworthu kao i Stuttgartu – sedištu Mercedesa. To nisu nikada priznali – to je verovanje autora ovog bloga !
Kompletan pogonski sklop je najlakši u svojoj klasi

Prednji deo motora, narandžasto - električni vodovi
Da bi imali što veću kontrolu nad pojedinim, izuzetno bitnim, komponentama motora, britansko-nemačka alijansa se odlučila ne jedan izuzetno mudar potez. Srce svakog motora sa unutrašnjim sagorevanjem – klip, Mercedes je odlučio sam da pravi, bolje rečeno da “lije”. To je do sada nezabeležen postupak u istoriji Formule 1. A druga bitna stvar, jeste takođe odluka da u svojoj izvedbi prave turbopunjač. Tako su odmah mogli da otkriivaju nedostatke i reaguju na vreme u procesu dizajniranja, testiranja i daljeg usavršavanaja.
Najveća nepoznanica za konkurenciju: sedište i veličina turbo punjača. Okvirna procena je da prečnik kompresorskog dela turbopunjača iznosi oko 300mm. Najveći je od svih ostalih proizvođača (crvena boja - poklopac osovine kompresorskog dela turbine)
Kada su proizvođač, kako šasije tako i pogonske jedinice pod istim krovom, to im daje neslučenu tehničku prednost da mogu daiskoriste svaki pojedinačni deo obe komponenete. Velika prednost kod Mercedesovog turbo agregata jeste sistem hlađenja vezduha prednabijanaja. Rešili su to sa dvodstrukim sistemom, prvo vodeno a zatim vazduhom hleđeni vazduh iz lopatica kompresorskog dela turbo punjača, ulazi u usisnu granu a zatim u cilndre šestocilindričnog agregata. Pozicija montiranja kompresorskog dela turbo punjača ispred bloka motora, skraćuje put “uvlačenja” vazduha u lopatice kompresora a zatim nakon hlađenja, gde je takođe minimalizovan put do cilindarske glave, smanjuje se raakcija odziva kompletnog turbopunjača na gas. To daje vozačima prednost naročito na stazama sa čestim promenom tempa brzine, nakon izlaska iz krivina.

Tabela tehničkih podataka Mercedesovog motora

Oznaka motora
PU106C Hybrid
konfiguracija
V6 900
Konstrukcija
aluminijumski blok, cilindarska glava
Zapremina                                     
   1598 cm3   
Prečnik x hod klipa                    
80,0 x 53,0 mm
Srednja brzina klipa                   
22,08 m/s pri 12500 o/min
Broj ventila po cilindru
4
Protok goriva
Direktno ubrizgavanje, pritisak do 500b, turbo punjač, pritisak oko 3,5 b
Turbo punjač – proizvođač
Mercedes
Klipovi – proizvođač
Mercedes
Snaga – pri o/min
Preko 900 KS pri 12500 o/min  (procena!!!)
Najveći obrtni momenat             Nm
Oko 600 Nm (procena)
Svećice - proizvođač
NGK


Нема коментара:

Постави коментар