Pred početak ovogodišnjeg šampionata, evidentno je da je Mercedes ponovo
u prednosti zbog svog agregata koji je u tri najvažnija segmenta, kada su u
pitanju trke, i dalje bez premca. Snaga, potrošnja i pouzdanost su najveći
aduti mehaničke naprave mase oko 145 kg, sastavljene od aluminijuma, čelika,
titanijuma, karbona. Od 2011. godine, grupa od 15 inženjera počela je sa planovima
oko konstrukcije nove pogonske jedinice a velika prednost je to što su motor
razvijali paraleleno u sedištu HPP u Brixworthu kao i Stuttgartu – sedištu Mercedesa.
To nisu nikada priznali – to je verovanje autora ovog bloga !
![]() |
Kompletan pogonski sklop je najlakši u svojoj klasi |
![]() |
Prednji deo motora, narandžasto - električni vodovi |
Da bi imali što veću kontrolu nad pojedinim, izuzetno bitnim,
komponentama motora, britansko-nemačka alijansa se odlučila ne jedan izuzetno
mudar potez. Srce svakog motora sa unutrašnjim sagorevanjem – klip, Mercedes je
odlučio sam da pravi, bolje rečeno da “lije”. To je do sada nezabeležen
postupak u istoriji Formule 1. A druga bitna stvar, jeste takođe odluka da u
svojoj izvedbi prave turbopunjač. Tako su odmah mogli da otkriivaju nedostatke i
reaguju na vreme u procesu dizajniranja, testiranja i daljeg usavršavanaja.
Kada su proizvođač, kako šasije tako i pogonske jedinice pod istim
krovom, to im daje neslučenu tehničku prednost da mogu daiskoriste svaki
pojedinačni deo obe komponenete. Velika prednost kod Mercedesovog turbo
agregata jeste sistem hlađenja vezduha prednabijanaja. Rešili su to sa
dvodstrukim sistemom, prvo vodeno a zatim vazduhom hleđeni vazduh iz lopatica
kompresorskog dela turbo punjača, ulazi u usisnu granu a zatim u cilndre šestocilindričnog
agregata. Pozicija montiranja kompresorskog dela turbo punjača ispred bloka
motora, skraćuje put “uvlačenja” vazduha u lopatice kompresora a zatim nakon
hlađenja, gde je takođe minimalizovan put do cilindarske glave, smanjuje se raakcija
odziva kompletnog turbopunjača na gas. To daje vozačima prednost naročito na
stazama sa čestim promenom tempa brzine, nakon izlaska iz krivina.
Tabela tehničkih podataka Mercedesovog motora
Oznaka
motora
|
PU106C Hybrid
|
konfiguracija
|
V6 900
|
Konstrukcija
|
aluminijumski blok, cilindarska glava
|
Zapremina
|
1598 cm3
|
Prečnik x hod klipa
|
80,0 x 53,0 mm
|
Srednja
brzina klipa
|
22,08 m/s pri 12500 o/min
|
Broj
ventila po cilindru
|
4
|
Protok
goriva
|
Direktno ubrizgavanje, pritisak do 500b, turbo
punjač, pritisak oko 3,5 b
|
Turbo
punjač – proizvođač
|
Mercedes
|
Klipovi –
proizvođač
|
Mercedes
|
Snaga – pri
o/min
|
Preko 900 KS pri 12500 o/min (procena!!!)
|
Najveći
obrtni momenat Nm
|
Oko 600 Nm (procena)
|
Svećice -
proizvođač
|
NGK
|
Нема коментара:
Постави коментар