Sa „samo“ 53 kvarova u 2016. godini, to je bila
jedna od deset najpouzdanijih godina u istoriji Formule 1. Odavno su prošla
vremena iz sredine osmadesetih godina (prva era turbo tehnologije u Formuli 1),
kada nije bila retka slika, da je više od pola učesnika odustalo zbog kvarova.
Kako su godine prolazile, strožija kontrola kvaliteta proizvodnje ali i načina
rada, uticalo je na smanjenje broja kvarova.
![]() |
Jedna od najpouzdanijih godina Formule 1: 2016. samo 53 defekta! |
Od ove sezone, procenat učestalosti kvarova iz
puno razloga bi mogao značajno da se uveća. Nova pravila, više tehničke slobode
kao i strožiji uslovi su samo od nekih. Ljubitelji Formule 1, u ovoj godini mogu
očekivati više neočekivanih obrta kao i dramatičnih ishoda, kroz odustajanja
vozača zbog kvarova određenih delova – komponenti.
Ukidanjem „tokena“ ili žetona za razvoj agregata,
dozvoljava proizvođačima više prostora za razvoj, napredak ali i agresivnije
zahvate na pogonskom sklopu, koji mogu da budu uzrok kvarova. Zbog novih propisa
kada je aerodinamika u pitanju, kao i upotreba širih pneumatika, automobili
Fomrule 1 će na pravcima biti nešto sporiji ali se zato, u krivinama očekuju
veće brzine. Samim tim se kod motora očekuju veće centrifugalne sile, koje
mogu biti uzrok kvarova.
Нема коментара:
Постави коментар