Sa sve većim učešćem tehnologije, Formula 1 je postala
visokotehnoliški zavisna od tehnologije. Dok je prva faza nastanka “kraljevske
klase” automobilizmma bila zavisna od “ludosti”, hrabrosti, “srčanosti” i
strasti vozača, sredinom šesdesetih godina, primetan je upliv tehnoloških
inovacija koje su uvek prisutne u Formuli 1. U prvi mah to je bila primena
aerodinamike, zatim takozvana mororna formula krajem šesdesetih, da bi pojavom
prve turbo ere ponovo “fabrika čeličnih konja” preuzela primat u osvajanju
prednosti automobila na stazi. Onda je došao perod obostrane koristi od strane
aerodinamike i pogonskog sklopa, da bi vozač potisnut u drugi plan.
![]() |
McLaren Honda MP4/4 |
Sezona 1988. godine ostaće upamćena po tehničkoj
nadmoćnosti jednog tima kao i “titanskog” nadmetanja na stazi, dva vozača. Gle koje
slučajnosti, opet iz istog tima. U pitanju je ekipa Mclarena, koja je nakon prve
dominacije 1984. godine, u 1988. godini na 16 trka postigla je 15 pobeda! Za razliku
od sezone 1984. godine, “Mr Perfect” ostvario je nekoliko “golova”. U tim je
doveo Ayrton Sennu, umesto TAG Porsche motora, obezbdio je Hondin V6 turbo
agregat a nakon odlaska glavnog konstruktora John Barnarda, doveo je drugog,
takođe ništa manje poznatog, nego Gordon Murraya.
![]() |
Steve Nichols u razgovoru sa Ayrton Sennom i Alainom Prostom |
![]() |
Triumvirat McLarena iz 1988. godine: U sredini Ron Dennis, levo Steve Nichols i desno Gordon Murray |
Proizvod je bio Mclaren MP4/4 Honda, koji je nastao zajedničkim radom Gordon Murraya i Steva Nicholsa. Tada
veteran tima McLaren – Alain Prost, tek je krajem marta – svega desetak dana
pred početak sezone, po prvi put seo u autmobil i odmah je rekao: „To je
najbolji auto koji sma do sada vozio“. Na testovima, merenja su pokazala da se
prednost u odnosu na druge nije merila desetinkama sekunde nego dve ili čak
tri!
Steve Nichols, kome je svojevrstan “profesor” bio
slavni John Barnard počeo je još u avgustu 1987. godine da radi na novom modelu
McLarena. Njegov “učitelj” Barnard mu je dao jedan savet: “Nema čuda u trkačkom
svetu, ako je svaki detalj optimalno urađen – odgovaraće takođe i ceo paket”!
Нема коментара:
Постави коментар