уторак, 10. јануар 2017.

Tehnika: 1988. - McLaren-Honda MP4/4 (prvi deo)

Sa sve većim učešćem tehnologije, Formula 1 je postala visokotehnoliški zavisna od tehnologije. Dok je prva faza nastanka “kraljevske klase” automobilizmma bila zavisna od “ludosti”, hrabrosti, “srčanosti” i strasti vozača, sredinom šesdesetih godina, primetan je upliv tehnoloških inovacija koje su uvek prisutne u Formuli 1. U prvi mah to je bila primena aerodinamike, zatim takozvana mororna formula krajem šesdesetih, da bi pojavom prve turbo ere ponovo “fabrika čeličnih konja” preuzela primat u osvajanju prednosti automobila na stazi. Onda je došao perod obostrane koristi od strane aerodinamike i pogonskog sklopa, da bi vozač potisnut u drugi plan.

McLaren Honda MP4/4
Sezona 1988. godine ostaće upamćena po tehničkoj nadmoćnosti jednog tima kao i “titanskog” nadmetanja na stazi, dva vozača. Gle koje slučajnosti, opet iz istog tima. U pitanju je ekipa Mclarena, koja je nakon prve dominacije 1984. godine, u 1988. godini na 16 trka postigla je 15 pobeda! Za razliku od sezone 1984. godine, “Mr Perfect” ostvario je nekoliko “golova”. U tim je doveo Ayrton Sennu, umesto TAG Porsche motora, obezbdio je Hondin V6 turbo agregat a nakon odlaska glavnog konstruktora John Barnarda, doveo je drugog, takođe ništa manje poznatog, nego Gordon Murraya.
Steve Nichols u razgovoru sa Ayrton Sennom i Alainom Prostom

Triumvirat McLarena iz 1988. godine: U sredini Ron Dennis, levo Steve Nichols i desno Gordon Murray
Proizvod je bio Mclaren MP4/4 Honda, koji je nastao zajedničkim radom Gordon Murraya i Steva Nicholsa. Tada veteran tima McLaren – Alain Prost, tek je krajem marta – svega desetak dana pred početak sezone, po prvi put seo u autmobil i odmah je rekao: „To je najbolji auto koji sma do sada vozio“. Na testovima, merenja su pokazala da se prednost u odnosu na druge nije merila desetinkama sekunde nego dve ili čak tri!

Steve Nichols, kome je svojevrstan “profesor” bio slavni John Barnard počeo je još u avgustu 1987. godine da radi na novom modelu McLarena. Njegov “učitelj” Barnard mu je dao jedan savet: “Nema čuda u trkačkom svetu, ako je svaki detalj optimalno urađen – odgovaraće takođe i ceo paket”! 

Нема коментара:

Постави коментар