Za sve timove od ove sezone važi jedan zajedndički
imenitelj. Početak je za sve isti. Zbog novih pravila koji podrazumevaju
izmenejna aerodinamička rešenja kao i šire pneumatike, svi timovi počinju od
„čistog lista papira“.
Kako se iz redova Renaulta ali i Honde
najavljuje, njihov kompletno novi dizajn motora, treba da skine sa trona
Mercedes, kao proizvođača hibridnog pogona. Ova godina, 2017. biće test proba
za koncept Mercedesa.
![]() |
Honda za 2017. godinu: novi motor / kopija Mercedesovog koncepta |
Kako su iz Renaulta najavili, kompletno novi motor
sa unutrašnjim sagorevanjem, treba da isporuči više snage i da zadrži
pouzdanost, koju je francuski proizvođač stekao tokom 2016. godine, nakon dve
godine početničkih problema. „Aktuelni motor došao je do kraja svog razvoja.
Morali smo da napravimo novi, kako bi napravili korak napred“ izjavio je sada
već bivši šef francuskog tima Frederic Vasseur. Nešto izmenjena struktura V6
turbo agregata, prema pravilima koja važe od ove sezone, moći če tokom godine
da se nadograđuju kao posledica ukidanja „tokena“ ili žetona.
Honda, koja se poslednja uključila u „hibridnu
eru“ Formule 1, protekle dve sezone bila je na pravim mukama. kako bi sa svojom
hibridnom jedinicom dostigla konkurente. Za ovu sezonu, pripremaju potpuno novi
agregat, koji će biti kopija Mercedesovog motora. To znači, da će japanski
konstruktori primeniti isti princip kao i „srebrni“, turbo-punjač će biti
razdvojen. Kompresorski deo će se nalaziti sa prednje strane motora a turbina,
na kraju. Između će biti smeštena MGU-H jedinica. McLarenov tehnički dirketor
Tim Goss, je tim povodom kratko izjavio: Honda je u 2017. godini, promenila
arhitekturu i izgled. Ovo bi trebalo da koristi kod snage ali i kod kompletnog
paketa“.
![]() |
Nova mlaznica kod Ferrarijevog motora sa više otvora |
![]() |
Cilj: bolje raspoređivanje goriva u komori = više snage |
Ne treba zaboraviti ni Ferrari. Njihov prioritet
na pogonskoj jedinici, jeste povećanje efikasnosti hibrodnog sistema i
turbo-punjača. Najveće „gradilište“ kod Ferrarijevog V6 motora biće komora za
sagorevanje. Novi sistem ubrizgavanja, sa više otvora (koji rade zajedno sa
nemačkom firmom Mahle – koja isporučuje klipove) treba da ostvari veću snagu
motora. Nezvanične informacije, govore da su na ovaj način Italijani „pronašli“
novih 50 KS (!) u motoru i da se približavaju magičnoj brojci od 1000 KS
sistemske snage !
U 2017. godini, pored novog izgleda, pojaviće se i
čitava ergela novih „čeličnih konja“!
Нема коментара:
Постави коментар