Malo više od mesec i po,
ostalo je do prezentacije prvih automobila Formule 1, po novim aerodinamičkim
pravilima koji važe od početka ove godine. Još niko sa sigurnošću ne može reći,
kako će novi automobili izgledati. Sugurno se mogu očekivati iznenađenja ali u
jednoj stvari se svi konstruktori i dizajeneri saglasni. Prva polovina sezone
biće izuzetno naporna, jer se u svakoj trci očekuju unapređenja po pitanju
aerodidnamike i delova spojlera, krila, zakrilca....
![]() |
Poređenje tehničkih propisa 2016. i 2017. godine |
Kako je istorija pokazala u
veliki tehničkim preokretima, uvek postoji mogućnost da pojedini „pametni“
inženjeri i konstruktori, pronađu određene „rupe“ u pravilniku i sa nekom novom idejom
ostvare tehnološku prednost nad ostalim timovima. Primer, 2009. godine i
tumačenje difuzora. Ross Brown je tada sa svojim timom BeownGP, najbolje
iskoristio novonastale propise i prvu polovinu sezone ubedljivo deklasirao konkurenciju
sa svojim duplim difuzorom. Ove sezone, pojedine vesti su "procurele". U modi će biti
izuzetno dugo međuosovinsko rastojanje. O kom timu je reč – to je još tajna.
Sada, već bivši Williamsov tehnički direktor Pat Symonds je najavio: „Sa svakim novim
modelom u vazdušnom tunelu, imamo neverovatan napredak u smislu pronalaženja
aerodnimičkog potiska“. To znači, da će prva polovina sezone proteći u „inflaciji“
nadogradnji bolida – „upgrade“.
Нема коментара:
Постави коментар