недеља, 1. јануар 2017.

Gorak ukus titule

Pred poslednju trku sezone 2016. godine, oba vozača Mercedesa imala su razloga za zabrinutorst. To bi čak moglo da se opiše i kao svojevrsna noćna mora. Lewis Hamilton zbog poslednjeg pokušaja da odbrani titulu svetskog prvaka a Nico Rosberg, poslednji ali istovremeno i najbliži ostvarivanju cilja – šampionske krune. Zbog kvara motora na VN Malezije, Lewis Hamilton je ostao bez dragocenih poena, dok je Rosberg sakupio zalihu bodova i poslednjih pet trka, vozio u defanzivnoj vožnji, kako bi smanjio potencijalne udese ali i kvarove, forsiranjem automobila, naročito pogonske jedinice.
Komandni pult tima Mercedes-AMG
Postoji 1000 razloga da nešto krene naopako. Dva najkomplesnija automobila u trkačkom svetu, sa preko 10000 pojedinačnih (!!!) delova, oko kojih se brine 60 inženjera, tehničara i mehaničara na licu mesta, preko 1400 ljudi na tri svetske lokacije, za tri dana se podešavaju da bi nakon 90-tak minuta na trci, doveli navijače ali i članove tima, ili do ekstaze ili razočarenja.
"Brainstorming" - Mercedesove "glave" za strategiju, taktiku.....
Najveća briga oba Mercedesova vozača, bila je pređena kilometraža pogonskih agregata. Nico Rosberg je na svom trkačkom motoru imao 2498 pređenih kilometara. Hamiltonov pogonski agregat, bio je nešto „mlaži“, sa prežđnih 2115 km. Iako su se do tada dokazali kao izuzetno pouzdani, neočekivani kvar Hamiltonovog motora na trci u Maleziji, ostavio je traga strahu. Neočekivani kvar lagera na kolenastom vratilu (poznatije u narodu kao „radilica“), bez ikakve najave su, neobična pojava kod trkačkih motora.

Iz razoga bezbednosti, tim je odlučio da oba motora podese u jednom „noćnom“ modu, manja spoljna temparatura drugačije „mapiranje“ rada motora, su imale za cilj da štede prekomerno habanje komponenti (klipova, ventila, stubline....). Na kraju Rosbergov motor je sa 3588 km otišao u zasluženu „šampionsku“ penziju a Hamiltonov, sa 3455 pređenih kilometara. 

Нема коментара:

Постави коментар