Pred poslednju
trku sezone 2016. godine, oba vozača Mercedesa imala su razloga za
zabrinutorst. To bi čak moglo da se opiše i kao svojevrsna noćna mora. Lewis Hamilton
zbog poslednjeg pokušaja da odbrani titulu svetskog prvaka a Nico Rosberg,
poslednji ali istovremeno i najbliži ostvarivanju cilja – šampionske krune.
Zbog kvara motora na VN Malezije, Lewis Hamilton je ostao bez dragocenih poena,
dok je Rosberg sakupio zalihu bodova i poslednjih pet trka, vozio u defanzivnoj
vožnji, kako bi smanjio potencijalne udese ali i kvarove, forsiranjem automobila,
naročito pogonske jedinice.
![]() |
Komandni pult tima Mercedes-AMG |
Postoji 1000 razloga da nešto krene naopako. Dva najkomplesnija
automobila u trkačkom svetu, sa preko 10000 pojedinačnih (!!!) delova, oko
kojih se brine 60 inženjera, tehničara i mehaničara na licu mesta, preko 1400
ljudi na tri svetske lokacije, za tri dana se podešavaju da bi nakon 90-tak minuta
na trci, doveli navijače ali i članove tima, ili do ekstaze ili razočarenja.
![]() |
"Brainstorming" - Mercedesove "glave" za strategiju, taktiku..... |
Najveća briga oba Mercedesova vozača, bila je pređena
kilometraža pogonskih agregata. Nico Rosberg je na svom trkačkom motoru imao
2498 pređenih kilometara. Hamiltonov pogonski agregat, bio je nešto „mlaži“, sa
prežđnih 2115 km. Iako su se do tada dokazali kao izuzetno pouzdani, neočekivani
kvar Hamiltonovog motora na trci u Maleziji, ostavio je traga strahu. Neočekivani
kvar lagera na kolenastom vratilu (poznatije u narodu kao „radilica“), bez ikakve
najave su, neobična pojava kod trkačkih motora.
Iz razoga bezbednosti, tim je odlučio da oba motora
podese u jednom „noćnom“ modu, manja spoljna temparatura drugačije „mapiranje“ rada
motora, su imale za cilj da štede prekomerno habanje komponenti (klipova,
ventila, stubline....). Na kraju Rosbergov motor je sa 3588 km otišao u zasluženu
„šampionsku“ penziju a Hamiltonov, sa 3455 pređenih kilometara.
Нема коментара:
Постави коментар