четвртак, 12. јануар 2017.

Tehnika: McLaren-Honda MP4/4 (drugi deo)


Crtež McLaren Honda MP4/4
Sam konstruktor automobila Mclaren-Honda MP4/4, Steve Nichols o svom automobilu kaže: "Tu nema nijedan tehnički trik, što bi nas učinilo trijumfalnim – nadmoćnim. Mi smo bolji, zato što smo u zbiru puno detalja, napravili prednost u odnosu na konkurenciju“. Tačan opis stanja stvari!

Ideju vodilju za spuštanje kompletne siluete automobila, Nichols je dobio od kolege, konstruktora bolida Brabham BT 55 – Gordon Murraya iz 1986. godine. Osnovna su četiri detalja, koji ovaj McLaren razlikuje od ostalih bolida toga doba.

Ideja od Brabhamovog modela BT 55 iz 1986. godine
1. Prednje ogibljenje. Jedna ekstremna široka baza donjeg poprečnog trouglastog ramena, brine se o manjem vrtloženju vazduha pri kočenju!
2. Zadnje ogibljenje. Takođe i pozadi je baza donjeg trouglastog ramena široka. Tačke spajanja su blizu menjača, pri čemu jedva da se pojavljuju promene ugla točkova, što je izuzetno važno pri ubrzavanju iz krivina – čime je postignuta dobra prenosivost snage.
3. Niska jedinica diferencijal / menjač. Specijalno je razvijan za Hondin V6 – „plitki“ motor. Menjač je, Mclaren radio uz tehničku pomoć sa američkom kompanijom Wiesmann.
4. Kokpit: Nijedan drugi automobil nije tako plitak. Do doprinosi smanjenju otpora vazduha i jednoj niskoj tački težišta.


McLaren-Honda MP 4/4: za 12-15 cm smanjen presek automobila

Нема коментара:

Постави коментар