![]() |
Crtež McLaren Honda MP4/4 |
Sam konstruktor automobila Mclaren-Honda MP4/4, Steve
Nichols o svom automobilu kaže: "Tu nema nijedan tehnički trik, što bi nas
učinilo trijumfalnim – nadmoćnim. Mi smo bolji, zato što smo u zbiru puno
detalja, napravili prednost u odnosu na konkurenciju“. Tačan opis stanja
stvari!
Ideju vodilju za spuštanje kompletne siluete automobila, Nichols
je dobio od kolege, konstruktora bolida Brabham BT 55 – Gordon Murraya iz 1986.
godine. Osnovna su četiri detalja, koji ovaj McLaren razlikuje od ostalih bolida
toga doba.
![]() |
Ideja od Brabhamovog modela BT 55 iz 1986. godine |
1. Prednje ogibljenje. Jedna ekstremna široka baza donjeg
poprečnog trouglastog ramena, brine se o manjem vrtloženju vazduha pri kočenju!
2. Zadnje ogibljenje. Takođe i pozadi je baza donjeg
trouglastog ramena široka. Tačke spajanja su blizu menjača, pri čemu jedva da
se pojavljuju promene ugla točkova, što je izuzetno važno pri ubrzavanju iz
krivina – čime je postignuta dobra prenosivost snage.
3. Niska jedinica diferencijal / menjač. Specijalno je razvijan za Hondin V6 – „plitki“ motor. Menjač je, Mclaren radio uz tehničku pomoć sa američkom kompanijom Wiesmann.
4. Kokpit: Nijedan drugi automobil nije tako
plitak. Do doprinosi smanjenju otpora vazduha i jednoj niskoj tački težišta.
![]() | |
|
Нема коментара:
Постави коментар