Ova godina biće prava mala revolucija u poslednjih dvadesetak godina kada su u pitanju
tehnička pravila u Formuli 1. Nova tehnička ali i sportska pravila, treba pre
svega da unesu još više dinamike, neizvesnosti ali i rizičnih scena obilaženja
i manevara (naročito pred pikanama i krivinama), direktno na stazi. Sa većim
stabilizatorima, većom šasijom (kompletno veća aerodinamička površina), širim
pneumaticima – vozači će imati više posla ali gledaoci će uživati u „akcijama“
na stazi.
Do 2020. Godine, ostaje na snazi sadašnja formula
pogonske jedinice. Timovi mogu da koriste i prošlogodišnje „jedinice“ sa jednim
ograničenjem. Međunarodna automobilska federacije (FIA) mora da da odobrenje,
za korišćenje ovakve pogonske jedinice. Trenutno je to bio slučaj sa ekipom
Toro Rosso, koja je koristila Ferrarijev pogonski sklop, po specifikaciji iz
2015. godine. Korišćenje pogonske jedinice, mora se definisati peciznim
ugovorom, koji ne može biti zaključen na manje do godinu dana ili više od tri. Takođe,
(sadašnji) ugovor za korišćenje motora ne sme biti zaključen na period posle
2020. godine.
![]() |
Nova sezona počinje s anovim pravilima - revolucija nakon dve deceniej |
Zbog širih pneuamtika (veći otpor vazduha) kao i
većeg aerodinamičkog potiska i nešto veće mase – 722 kg (20 kg više nego do sada),
bolidi Formule 1 trošiće nešto više
goriva. Zbog toga od 2017. godine, dozvoljen je rezervoar zapremine 105kg
(umesto do sada 100 kg).
Homologacija aktuelne pogonske jedinice, mora da se
obavi do 28 februara 2017. godine. Proizvođači moraju da se saglase, da pogonska
jedinica može kod drugih timova da se koristi pod drugim imenom. Aktuelni
primer ekipe Red Bull, koja svoje „jedinice“ koristi pod imenom TAG Heuer.
Timovi koji koriste motore od drugih proizvođača,
prema pravilima moraju da se drže strogih klauzula oko vremena plaćanja istih.
Prilikom potpisivanja, plaća se 25%, preostalih 25%, do 30 oktobra pre godine
isporučivanja, 30% pred početak sezone i 20% pred petu trku sezone. U slučaju
nepoštovanja ovih pravila, proizvođač ima pravo raskida ugovora.
Cena korišćenja stranih motora, ove sezone iznosi
milion evra manje nego prethodne godine. Od 2018. godine, najveća cena
iznamljivanja pogonskih jedinica, ne sme biti veća od 12 miliona Evra. Od ove
sezone, ekipe će imati na raspolaganju samo po četiri pogonske jedinice (2016. godine
još po pet!) a od 2018. godine, timovi će imati na raspolaganju po tri motora
sa unutrašnjim sagorevanjem, tri MGU-H jedinice, tri turbo-punjača, dve
baterije, dve kontrolne jedinice i dva MGU-K jedinice.
![]() |
Mercedesov novi disk, testiran na poslednjoj trci u Abu dabiju |
![]() |
Mercedesov stari dizajn diska (levo) i novi (desno) - središnji deo je udubljen sa |
![]() |
Nova, dozvoljena širina diskova iznosi 32 mm |
Od ove sezone, timovi će moći da koriste nešto
šire diskove na svojim kočionim sistemima. Do sada, debljina karbonskih diskova
bila je propisana na 28 mm a od ove goddine, timovi će smeti da koriste
debljinu diskova od 32 mm. Drugim rečima, biće više „materijala“ za trošenje na
trci – vozači će agresivnije i snažnije da koče! Ko kasnije koči, on pobeđuje
trku – glasi jendo od nepisnaih pravila automobilsog sporta.
Нема коментара:
Постави коментар