Pred 68 šampionat Formule 1, dozvoliću sebi da postavim
jedno pitanje: Ko je najpopularniji tim u istoriji “najbržeg cirkusa”?
Verovatno će 99% ljubitelja odgovoriti – Ferrari. Ima tu
istine. Od prve godine učestvuju u šampionatu. Osnivač kompanije Enzo Ferrari
imao je takvu harizmu, da je ostavio neizbrisiv trag kako u Formuli 1 tako i u
automobiliskoj industriji. Njegova saradnja sa poznatim dizajnerskim studiom
Pininfarina (ali i ostalima), ostavrili su nezobaravne kreacije “četvorotočkaša”
koje decenijama nakon nastanka ili prestanka proizvodnje, zadivljuju celu
Planetu. Za ekipu Ferrarija, vozila su imena kao što su: Fernando Alonso, Mario Andretti, Alberto Ascari, Lorenzo Bandini, Derek
Bell, Eugenio
Castellotti, Peter Collins, Juan
Manuel Fangio, Giuseppe
Farina, Giancarlo
Fisichella, Paul Frère, Dan Gurney, Niki Lauda, Alain Prost, Kimi
Räikkönen, Michael
Schumacher, John Surtees, Wolfgang
von Trips, Sebastian
Vettel, Gilles Villeneuve i mnogi
drugi.
![]() |
Alferd Neubauer - prvi je primenio tablu s aporukama za vozače |
![]() |
Pepoznatljiv po šeširu, kravati, štoperici i tabli: Alferd Neubauer |
Poznavaoci automobilizma kažu za Italijene, da automobile
prave srcem za ljubitelje vožnje. Drugi, prednost daju ekonomskom aspektu. Tako
i pristupaju i na trkama. Jedno ime nikako ne treba zanemariti. Zvanično Karl Benz je 1886. godine patentirao
prvi automobil. Doduše, to je bio „tricikl“. U prvih 130 godina, ime Mercedes
je postalo sinonim za ekonomski bum ali i za prve uspehe na trkama širom
Evrope. Sredinom tridesetih godina XX veka, rođen je pojam “Srebrne
strele”. Tadašnji šef ekipe, sada moderno tehnički direktor ili tako nekako,
Alfred Neubauer je rodonačelnik komuniciranja sa vozačima za vreme trke. Prvi se setio i iz boksova na tablama,
slao poruke svojim pilotima o stanju na trci. Danas se moderne
trke ne mogu zamisliti bez komunikacije vozač-tim.
![]() |
Staza Nürburgring, datum za istoriju: 3. 06. 1934 - rođenje Srebrne strele |
![]() |
Staza Avus: 1932 rekordna vožnja Manferd von Brauchitcha u Mercedesu SSKL |
Period Drugog svetskog rata, unazadio je Nemačku, koja
nije mogla da se 1950 godine uključi u novoosnovani šampionat Formule 1. Nekoliko godina kasnije, ponovo je ime
Mercedes zablistalo na trkačkim stazama Sveta. Taman kada je Enzo Ferrari dobio
“dostojnog” protivnika, tragedija na trci 24h Le Mana 1955. godine, ponovo je
zaustavila uspon “srebrne strele”. Prošle su decenije, dok se sada već gigant u
automobiskoj industriji, nije vratio na svoj stari put uspeha na trkama Formule
1.
Da li je ipak Mercedes ili Srebrna strela, možda
uspešnija u automobilskom sportu?
![]() |
Jedan od prvih "trkačkih" Mercedesa: motor razvija 140 KS |
Нема коментара:
Постави коментар