уторак, 10. јануар 2017.

Najpopularniji?

Pred 68 šampionat Formule 1, dozvoliću sebi da postavim jedno pitanje: Ko je najpopularniji tim u istoriji “najbržeg cirkusa”?

Verovatno će 99% ljubitelja odgovoriti – Ferrari. Ima tu istine. Od prve godine učestvuju u šampionatu. Osnivač kompanije Enzo Ferrari imao je takvu harizmu, da je ostavio neizbrisiv trag kako u Formuli 1 tako i u automobiliskoj industriji. Njegova saradnja sa poznatim dizajnerskim studiom Pininfarina (ali i ostalima), ostavrili su nezobaravne kreacije “četvorotočkaša” koje decenijama nakon nastanka ili prestanka proizvodnje, zadivljuju celu Planetu. Za ekipu Ferrarija, vozila su imena kao što su: Fernando Alonso, Mario Andretti, Alberto Ascari, Lorenzo Bandini, Derek Bell, Eugenio Castellotti, Peter Collins, Juan Manuel Fangio, Giuseppe Farina, Giancarlo Fisichella, Paul Frère, Dan Gurney, Niki Lauda, Alain Prost, Kimi Räikkönen, Michael Schumacher, John Surtees, Wolfgang von Trips, Sebastian Vettel, Gilles Villeneuve i mnogi drugi.
Alferd Neubauer - prvi je primenio tablu s aporukama za vozače

Pepoznatljiv po šeširu, kravati, štoperici i tabli: Alferd Neubauer

Poznavaoci automobilizma kažu za Italijene, da automobile prave srcem za ljubitelje vožnje. Drugi, prednost daju ekonomskom aspektu. Tako i pristupaju i na trkama. Jedno ime nikako ne treba zanemariti. Zvanično Karl Benz je 1886. godine patentirao prvi automobil. Doduše, to je bio „tricikl“. U prvih 130 godina, ime Mercedes je postalo sinonim za ekonomski bum ali i za prve uspehe na trkama širom Evrope. Sredinom tridesetih godina XX veka, rođen je pojam “Srebrne strele”. Tadašnji šef ekipe, sada moderno tehnički direktor ili tako nekako, Alfred Neubauer je rodonačelnik komuniciranja sa vozačima za vreme trke. Prvi se setio i iz boksova na tablama, slao poruke svojim pilotima o stanju na trci. Danas se moderne trke ne mogu zamisliti bez komunikacije vozač-tim.
Staza Nürburgring, datum za istoriju: 3. 06. 1934 - rođenje Srebrne strele

Staza Avus: 1932 rekordna vožnja Manferd von Brauchitcha u Mercedesu SSKL
Period Drugog svetskog rata, unazadio je Nemačku, koja nije mogla da se 1950 godine uključi u novoosnovani šampionat Formule 1. Nekoliko godina kasnije, ponovo je ime Mercedes zablistalo na trkačkim stazama Sveta. Taman kada je Enzo Ferrari dobio “dostojnog” protivnika, tragedija na trci 24h Le Mana 1955. godine, ponovo je zaustavila uspon “srebrne strele”. Prošle su decenije, dok se sada već gigant u automobiskoj industriji, nije vratio na svoj stari put uspeha na trkama Formule 1.

Da li je ipak Mercedes ili Srebrna strela, možda uspešnija u automobilskom sportu?

Jedan od prvih "trkačkih" Mercedesa: motor razvija 140 KS

Нема коментара:

Постави коментар