Nakon starta, kao iz katapulta sa
treće pozicije, na prvu, probija se Sebastian Vettel u svom Ferrariju SF16-H,
dovodeći do ekstaze mnogobrojne navijače najslavnijeg tima u Formuli 1. U boksu
„crvenih“, vlada euforija koju predvodi lično šef tima – Maurizio Arrivabene.
Osvajač najbolje startne pozicije Lewis Hamilton imao je kontakt sa svojim
timskom kolegom Nicom Rosbergom.
![]() |
Druga ovogodošnja pobeda - Lewis Hamilton |
![]() |
Vettel ispred Hamiltona i Rosberga |
Već, nakon par desetina metara
bilo je jasno da Mercedesi imaju problema sa startom. Kada se uzme i još rivalstvo
dva vozača, koja imaju sasvim različitu životnu filozofiju onda je
naelektrisana atmosfera rezultirala „kratkim spojem“. Nico Rosberg je pao na
desetu poziciju a Hamilton je sa druge, pokušavao da dostigne prvoplasiranog
Vettela. Nakon nekoliko kriugova, bilo je jasno da Ferrari funkcioniše
besprekomerno i da ništa ne može da ugrozi prvo mesto nemačkog vozača.
U dvanaestom krugu, u boksu
Ferraija bilo je sve spremno za zamenu pneumatika na Vettelovom automobilu. (dužina zaustavljanja 2,7 s). Tada je bilo jasno da su se u italijanskoj ekipi
odlučili na dva zaustvaljanja u boksu. Paralelno sa povratkom Sebastiana na
stazu, stratezi Mercedesa odlučuju da Hamilton ida ne jedno zaustavaljanje i da
strategijom jedne zamene pneumatika, pokušaju da povrate prvu poziciju, koju je
Hamilton osovojio na kvalifikacijama.
![]() |
Rezultati VN Kanade |
U 25. Krugu Lewis Hamilton odlazi
na svoj jedini „pit stop“ na kanadskom „gran priju“ i na taj način, pomalo
kockarskim pristupom rešava pitanje pobednika u trci na stazi Gilles Villeneuve
na ostrvu Notre Dame.
Nico Rosberg ima je dva
zaustvaljanja u bosku, 22. krug i 52. kada
je ustanovljeno da zadnjii pneumatik probušen. Na kraju, Nico je zauzeo četvrtu
poziciju i na neki način spasao prvo mesto koje trenutno zauzima u šampionatu Sveta, za vozače u Formuli 1.
Odlična vožnja Vallteri Bottasa u
Williamsu, donela je ekipe Sir Frank Williamsa prvi podijum ove sezone. Ovakav
rezultat nije proizvod u prvom redu poboljšanja performansi bolida Williams FW
38, već naučno tehničkom pristulu razmevanja pneumatika. Oformljena je posebna
grupa inženjera koja ima zadatak da „shvati“ ponašanje pneumatika u različitim
vremenskim uslovima i da predloži stratezime tima najbolja rešenja. I ne treba
zaboraviti ni predanost rada mehaničara koji su primetno uvežbali rad u boksu
na zameni penulatika na bolidima za vreme trke.
Šef "scuderije" Maurizzio Arrivabene stao je na stranu svojih inženjera i rekao je da je strategija sa dva odlaska u boks bila najbolja. I konačno "Ferrari je pokazao mišiće" - dodao je na kraju šarmantni Italijan. Toto Wolff, šef tima Mercedes-AMG izjavio je da su nakon analize podataka, bili sigurni da će mekani pneumatici biti u stanju da izdrže pedesetak krigova.
Нема коментара:
Постави коментар