среда, 15. јун 2016.

VN Kanade: Hamiton na vrhu, Ferrari na dnu!

Nakon starta, kao iz katapulta sa treće pozicije, na prvu, probija se Sebastian Vettel u svom Ferrariju SF16-H, dovodeći do ekstaze mnogobrojne navijače najslavnijeg tima u Formuli 1. U boksu „crvenih“, vlada euforija koju predvodi lično šef tima – Maurizio Arrivabene. Osvajač najbolje startne pozicije Lewis Hamilton imao je kontakt sa svojim timskom kolegom Nicom Rosbergom.
Druga ovogodošnja pobeda - Lewis Hamilton

Vettel ispred Hamiltona i Rosberga
Već, nakon par desetina metara bilo je jasno da Mercedesi imaju problema sa startom. Kada se uzme i još rivalstvo dva vozača, koja imaju sasvim različitu životnu filozofiju onda je naelektrisana atmosfera rezultirala „kratkim spojem“. Nico Rosberg je pao na desetu poziciju a Hamilton je sa druge, pokušavao da dostigne prvoplasiranog Vettela. Nakon nekoliko kriugova, bilo je jasno da Ferrari funkcioniše besprekomerno i da ništa ne može da ugrozi prvo mesto nemačkog vozača.

U dvanaestom krugu, u boksu Ferraija bilo je sve spremno za zamenu pneumatika na Vettelovom automobilu. (dužina zaustavljanja 2,7 s). Tada je bilo jasno da su se u italijanskoj ekipi odlučili na dva zaustvaljanja u boksu. Paralelno sa povratkom Sebastiana na stazu, stratezi Mercedesa odlučuju da Hamilton ida ne jedno zaustavaljanje i da strategijom jedne zamene pneumatika, pokušaju da povrate prvu poziciju, koju je Hamilton osovojio na kvalifikacijama.
Rezultati VN Kanade
U 25. Krugu Lewis Hamilton odlazi na svoj jedini „pit stop“ na kanadskom „gran priju“ i na taj način, pomalo kockarskim pristupom rešava pitanje pobednika u trci na stazi Gilles Villeneuve na ostrvu Notre Dame.
Nico Rosberg ima je dva zaustvaljanja u bosku, 22. krug i  52. kada je ustanovljeno da zadnjii pneumatik probušen. Na kraju, Nico je zauzeo četvrtu poziciju i na neki način spasao prvo mesto koje trenutno zauzima u šampionatu Sveta, za vozače u Formuli 1.


Odlična vožnja Vallteri Bottasa u Williamsu, donela je ekipe Sir Frank Williamsa prvi podijum ove sezone. Ovakav rezultat nije proizvod u prvom redu poboljšanja performansi bolida Williams FW 38, već naučno tehničkom pristulu razmevanja pneumatika. Oformljena je posebna grupa inženjera koja ima zadatak da „shvati“ ponašanje pneumatika u različitim vremenskim uslovima i da predloži stratezime tima najbolja rešenja. I ne treba zaboraviti ni predanost rada mehaničara koji su primetno uvežbali rad u boksu na zameni penulatika na bolidima za vreme trke.

Šef "scuderije" Maurizzio Arrivabene stao je na stranu svojih inženjera i rekao je da je strategija sa dva odlaska u boks bila najbolja. I konačno "Ferrari je pokazao mišiće" - dodao je na kraju šarmantni Italijan. Toto Wolff, šef tima Mercedes-AMG izjavio je da su nakon analize podataka, bili sigurni da će mekani pneumatici biti u stanju da izdrže pedesetak krigova. 

Нема коментара:

Постави коментар