Čovek je sklon da misli da život
u Formuli 1 nakon BREXIT-a može da bude teži. Odluka Velike Britanije da istupi
iz Evropske unije, zadaje dodatnu nesigurnost. Sedam od 11 timova Formule 1, ima
sedište na Ostrvu. Jedan dozvoljava svom timu, da odatle operiše u Svetu Formule
1.
![]() |
Preko 40000 ljudi radi u motorsport sektoru u Velikoj Britaniji |
Sa preko 40000 ljudi zaposlenih
u automobilskom sportu, čiji godišnji promet iznosi preko 10 milijardi Evra, sada je pod znakom nesigurnosti. Da li će „strani radnici“, nedržavljani Velike
Britanije morati da vade radne dozvole, šta će se dešavati sa protokom roba,
delova, automobila, da li će se naplaćivati carina, koliko će se vremane izgubiti
na carinskim pregledima overi dokimentacije, su brojna pitanja na koje čelnici
FIA i Bernie Ecclestone još nemaju odgovor. Interesnatno je da je „vlasnik“,
arhitekta moderne Formule 1 poslednjih četrdesetak godina, Bernie Ecclestone
bio pristalica Brexit-a. Nije tajna, da prvi čovek F1 ima određenih strahova od
pravnog sistema Evropske unije, pa nije nelogično njegovo zagovaranje o „otcepljenju“
Kraljevstva od EU.
Da li će Renault morati da plaća
carinu za svoje motore koji dolaze iz Francuske? To se isto odnosi i na Red
Bull. Mnogo timova je uložilo ogroman novac u infrastrukturu svojih fabrika. Šta
će se desiti ako oni žele da napuste Ostrvo?
Sa druge strane tim McLaren,
koji ove godine slavi jubilej – 50 godina u Formuli 1, i njegov prvi čovek Ron
Dennis su protiv izlaska Britanije iz evropske zajednice. „Više od 3000
porodica zavisi od naše sudbine, naših dobavljača i njihovih zaposlenih“ kaže
Dennis, koji zagovara ostanak u EU i dodaje: „to je fundamentalno za posao u
Wokingu gde se proizvode serijski automobili (p.a. McLaren sportski automobili)
kao i razvoj za industriju, i predviđa teške posledice ovakve odluke.
Niko nema još nikav B plan a
ponajmanje odgovora, na brojna pitanja koja se pojavljuju.
Нема коментара:
Постави коментар