Po prvi put u istoriji
Formule 1, „najbrži cirkus“ nije bio na vratima Bliskog istoka praktično na
ulazu u Aziju. Domaćin osme trke je Azerbejdžan, država nastala raspadom
SSSR-a, koja ima 9,5 miliona stanovnika. Zahvaljujući rezervama nafte i gasa, država koja je u razvoju bila je u mogućnosti da organizuje trke Formule 1. Ali
i da angažuje trenutno vodećeg arhitektu, kada su u pitanju autodromi za
Formulu 1, Hermana Tilkea.
Izgled staze govori da je
u pitanju ulična konfiguracija ali i tri pravca, sa najmanje 500 m dužine. Sa
najdužim pravcem od 1975 m, koji je najduži u kompletnom karavanu Formule 1, predstavlja će pravi izazov za inženjere, vozače ali i automobile da izdrže
torturu sporih krivina ali i dela staze sa dugačkim pravcima. Prve simulacije
govore da se očekuju brzine od preko 350 km/h!!!
![]() |
Staza Baku: kombinacija krivina i dugački pravci |
![]() |
Poslendje "ukrašavanje" |
![]() |
Pojedine mrlje od ulja na novom asfaltu: potencijalno opasnost ! |
Svi timovi su zoni nepoznatog. Nepoznavanje staze svim timovima je problem. Tako da sve
ekipe u Baku dolaze i počinju od nule. Najveća briga za inženjere, jeste koliko
aeronimačkog prijanjanja obezbediti na stazi, koja po konfiguraciji podseća na
pravu ulučnu a po dugim pravcima, na reprizu Monze.
Baku City Circuit je dugačka 6003 metra i po dužini nalazi se odmah iza
belgijske staze Spa-Francorchamps.
Sa svojih 20 krivina, prava je kombinacije
gradske staze sa mnogo rada vozača za volanom. Zbog dugačkih pravaca, inženjeri
favorizuju podešavanaje bolida kao za Monzu, dakle sa minimalnim uglom prednjeg
i zadnjeg krila, kako bi se ostvarile što veće brzine. Sa druge strane, brojne
krivine zahtevaju aerodinamički potisak, kako ne bi došlo do proklizavanja bolida,
zagrevanja pneumatika i prekomernog opterećenja istih. Poslednji sloj asfalte
je nedavno postavljem i staza je još prljava i puna prašine. Kao kod novih staza, moguća je pojava manjih masnih mrlja, kao prošle godine na stazi u Meksiku, kada
su manje više svi vozači imali problema sa „klizanjem“ po stazi. Dobra „trakcija“
je važna naročito nakon izlaska iz sporih krivina. Zbog toga je zadnja osovina
podešena nešto tvrđe.
Pojedini inženjeri predviđaju strategiju sa jednim zaustavljanjem u boksu.
Činjenice za stazu u Bakuu:
Dužina staze
|
6006 m
|
Bruj krigova
|
51
|
Broj krivina
|
20 (12 levih, osam desnh)
|
Udaljenost od starta do prve krivine
|
202 m
|
Najduži prolaz sa „punim gasom“
|
?
|
Broj
promena brzina po krugu
|
?
|
Potrošnja
goriva po krugu
|
?
|
Potrošnja
pneumatika
|
?
|
Potrošnja
kočnica
|
srednja
|
Najveća
brzina 2015. godine (trka)
|
?
|
Najduži pravac
|
1975 m
|
Нема коментара:
Постави коментар