петак, 17. јун 2016.

Baku City Circuit: „Vožnja mlaznog aviona po sobi“

Nakon prvih slobodnih treninga i nakon pregleda staze, pešice, biciklom ili nekim drugim prevoznim sredstvom, vlika većina vozača se saglasila da je nova staza, na obali Kaspijskog mora, “jedinstvena”!

Sa dugačkim pravcima ali i uzanim krivinama, najuži deo, je ispred ulaza u stari deo grada, zamak, gde širina iznosi svega 7,6 metara, za razliku od Monte Carla gde su proseci brzina daleko ispod 200 km/h, ovde dominiraju velike brzine. Nakon prvog dana, najveća brzina koja je bila izmerena, iznosila je  neverovatnih 351 km/h!
Arhitekta Herman Tilke pored bloka od sedam tona

Tilke pokazuje sloj asfalta debljine 15-20 cm

Blokovi su vezano između sebe

Deo staze gde su upotrebljeni blokovi od sedam tona (kao razdvajanje na delu gde se ide u dva smera
Planovi za izgradnju nove staze, trajali su pune dve godine. Inženjerski tim, na čelu sa Hermanom Tilkeom uradio je neverovatnu stvar. Od dela grada sa stalnim saobraćejem napravili su neverovatnu stazu za trke Formule 1. Da bi obezbedili stazu, upotrebljeneo je 3400 blokova, od kojih lakši teži 3,5 t a teži, punih sedam ! Teže blokove koristili su u delu staze na pravcu gde se odvija dvosmerni saobraćaj Formule 1. Iskopali su rupe dubine 40 cm i u njih postavli betonske blokove visone od 140 cm. Vezani su na dnu, tako da nepostoji mogućnost njihovog pomeranja. Ukupna dužina ograde od blokova iznosi 30,5 km. Na površini od 110000 m2, postavljen je nov asfalt. Na delu starog grada, gde se nalazi kocka, nakon trke asfalt, debljine 15-20 cm biće uklonjen.

Za razliku od opisa trka u Monte Carlu, koji je dao Nelson Piquet, “kao da vozite helikopter u sobi”, vožnja u Bakuu, opisana je kao „vožnja mlaznog aviona u sobi“.


Uzbuđenje je samim tim zagarantovano na VN Evrope u Azerbejdžanu

Нема коментара:

Постави коментар