Nakon prvih slobodnih
treninga i nakon pregleda staze, pešice, biciklom ili nekim drugim prevoznim
sredstvom, vlika većina vozača se saglasila da je nova staza, na obali Kaspijskog
mora, “jedinstvena”!
Sa dugačkim pravcima ali i
uzanim krivinama, najuži deo, je ispred ulaza u stari deo grada, zamak, gde
širina iznosi svega 7,6 metara, za razliku od Monte Carla gde su proseci brzina
daleko ispod 200 km/h, ovde dominiraju velike brzine. Nakon prvog dana, najveća
brzina koja je bila izmerena, iznosila je neverovatnih 351 km/h!
![]() |
Arhitekta Herman Tilke pored bloka od sedam tona |
![]() |
Tilke pokazuje sloj asfalta debljine 15-20 cm |
![]() |
Blokovi su vezano između sebe |
![]() |
Deo staze gde su upotrebljeni blokovi od sedam tona (kao razdvajanje na delu gde se ide u dva smera |
Planovi za izgradnju nove
staze, trajali su pune dve godine. Inženjerski tim, na čelu sa Hermanom Tilkeom
uradio je neverovatnu stvar. Od dela grada sa stalnim saobraćejem napravili su
neverovatnu stazu za trke Formule 1. Da bi obezbedili stazu, upotrebljeneo je
3400 blokova, od kojih lakši teži 3,5 t a teži, punih sedam ! Teže blokove
koristili su u delu staze na pravcu gde se odvija dvosmerni saobraćaj Formule 1.
Iskopali su rupe dubine 40 cm i u njih postavli betonske blokove visone od 140
cm. Vezani su na dnu, tako da nepostoji mogućnost njihovog pomeranja. Ukupna
dužina ograde od blokova iznosi 30,5 km. Na površini od 110000 m2, postavljen
je nov asfalt. Na delu starog grada, gde se nalazi kocka, nakon trke asfalt, debljine 15-20
cm biće uklonjen.
Za razliku od opisa trka u Monte Carlu, koji je dao Nelson Piquet, “kao da
vozite helikopter u sobi”, vožnja u Bakuu, opisana je kao „vožnja mlaznog
aviona u sobi“.
Uzbuđenje je samim tim zagarantovano na VN Evrope u Azerbejdžanu
Нема коментара:
Постави коментар