Pred devetu
trku ovogodišnjeg šampionata Formule 1 u Austriji, ponovo je ekipa Mercedes-AMG
favorit. Ipak, neočekuje se velika razlika kao na trci u Azerbejdžanu. Ferrari
će biti bliži “strelama”, očekuje se ”bolja predstava” tima Williams a Red Bull,
pored domaćeg terena, zbog konfiguracije staze neće biti na najvišem nivou.
![]() |
Staza Spielberg: samo devet krivina ! |
Na stazi nekadašnjeg
aerodroma Zeltweg, od 1964. – 2003. godine vožena je trka za VN Austrije. Od
otvaranja nove staze 2011. godine, zahvaljujući novom vlasniku (sponzoru, može
se čak i reči “meceni”), staza je promenila ime u Red Bull ring. Ove godine sve
vozače očekuje jedna npoznanica. Kompletna staza je presvučena sa novim asfaltom,
tako da su mišljenja podeljena. Jedni kažu da će biti pogodna za postavljanje
boljih vremena, jer pneumatici „bolje“ hvataju na novom sfaltu, dok je za druge
to irelevantno. Problem mogu da budu vremenski uslovi. U petak, na slobodnim
treninzima, kao i u subotu, za vreme kvalifikacija, očekuju se vremenske
nepogode. Biće prava „nauka“ podesiti automobil u takvim, promenljivim uslovima.
Za trke u nedelju, očekuje se lepo i sunčano vreme.
![]() |
Panorama trkačkog kompleksa Red Bull Ring |
Na stazi dužine 4326 m, vozače očekuje samo devet (!)
krivina – sedam desnih i dve leve. Sa ukupnim udelom od 67 % dela staze, gde se
vozi sa punim gasom, jasno je da je staza Spielberg, pogodna za bolide sa
snažnim pogonskim agregatima. Osim toga, automobil mora da bude izuzetno stabilan
na kočenju a takođe da bude dobar i na snažnim ubrzanjima, nakon izlazaka iz
krivine. Ključna reč za upeh je – optimalan prenos snage.
Zbog toga će inženjeri, zadnju osovinu podesiti na mekšu
opciju. Zadnji spojler će za nijansu biti oštrije podešen, u poređenju, sa trkom
ulicama Bakua. Posebna pažnja se posvećuje podešavanju prednjeg spojlera.
Previše „ravno“ podešena prednja „krilca“, mogu prouzrokovati podupravljanje,
naročito u nešto bržim krivinama, šest i sedam. Sa druge strane, oštrije
podešeni spojleri koštaju vozače većih krajnjih brzina. Zato će u Austriji
važiti zlatno pravilo - pronaći „zdravu“ sredinu.
Pirelli preporučuje dva odlaska u boks a dozvoljeni su mekani,
super mekani i ultra mekani tip pneumatika. Trka za najpoznatiji šampionat na
kružnim stazama, nemački DTM, koji je gostovao u maju, pokazao je da su
automobili na novom asfaltu, bili za oko dve sekunde brži u odnosu na prošlu
godinu. Nije za iznenaditi ako se ne obori rekord kruga, kada su u pitanju
bolidi Formule 1. Ostaje zagonentka kako će se pneumatici ponašati u sulovima
trke, kada se vozi 20, 30 ili više krigova u nizu.
![]() |
Stanje pneumatika vozača za VN Austrije |
Činjenica za
stazu red Bull Ring:
Dužina staze
|
4326
m
|
Bruj krigova
|
71
|
Broj krivina
|
Devet
(sedam desnih, dve leve)
|
Udaljenost od starta do prve krivine
|
185
m
|
Najduži
prolaz sa „punim gasom“
|
15 s
|
Broj promena brzina po
krugu
|
40
|
Potrošnja goriva po krugu
|
1,89
|
Potrošnja pneumatika
|
Srednje
|
Potrošnja kočnica
|
Visok
|
Najveća brzina 2015. godine
(trka)
|
323,5 km/h (Maldonado)
|
Нема коментара:
Постави коментар