четвртак, 30. јун 2016.

VN Austrije: Uvod

Pred devetu trku ovogodišnjeg šampionata Formule 1 u Austriji, ponovo je ekipa Mercedes-AMG favorit. Ipak, neočekuje se velika razlika kao na trci u Azerbejdžanu. Ferrari će biti bliži “strelama”, očekuje se ”bolja predstava” tima Williams a Red Bull, pored domaćeg terena, zbog konfiguracije staze neće biti na najvišem nivou.
Staza Spielberg: samo devet krivina !
Na stazi nekadašnjeg aerodroma Zeltweg, od 1964. – 2003. godine vožena je trka za VN Austrije. Od otvaranja nove staze 2011. godine, zahvaljujući novom vlasniku (sponzoru, može se čak i reči “meceni”), staza je promenila ime u Red Bull ring. Ove godine sve vozače očekuje jedna npoznanica. Kompletna staza je presvučena sa novim asfaltom, tako da su mišljenja podeljena. Jedni kažu da će biti pogodna za postavljanje boljih vremena, jer pneumatici „bolje“ hvataju na novom sfaltu, dok je za druge to irelevantno. Problem mogu da budu vremenski uslovi. U petak, na slobodnim treninzima, kao i u subotu, za vreme kvalifikacija, očekuju se vremenske nepogode. Biće prava „nauka“ podesiti automobil u takvim, promenljivim uslovima. Za trke u nedelju, očekuje se lepo i sunčano vreme.
Panorama trkačkog kompleksa Red Bull Ring
Na stazi dužine 4326 m, vozače očekuje samo devet (!) krivina – sedam desnih i dve leve. Sa ukupnim udelom od 67 % dela staze, gde se vozi sa punim gasom, jasno je da je staza Spielberg, pogodna za bolide sa snažnim pogonskim agregatima. Osim toga, automobil mora da bude izuzetno stabilan na kočenju a takođe da bude dobar i na snažnim ubrzanjima, nakon izlazaka iz krivine. Ključna reč za upeh je – optimalan prenos snage.

Zbog toga će inženjeri, zadnju osovinu podesiti na mekšu opciju. Zadnji spojler će za nijansu biti oštrije podešen, u poređenju, sa trkom ulicama Bakua. Posebna pažnja se posvećuje podešavanju prednjeg spojlera. Previše „ravno“ podešena prednja „krilca“, mogu prouzrokovati podupravljanje, naročito u nešto bržim krivinama, šest i sedam. Sa druge strane, oštrije podešeni spojleri koštaju vozače većih krajnjih brzina. Zato će u Austriji važiti zlatno pravilo - pronaći „zdravu“ sredinu.
Pirelli preporučuje dva odlaska u boks a dozvoljeni su mekani, super mekani i ultra mekani tip pneumatika. Trka za najpoznatiji šampionat na kružnim stazama, nemački DTM, koji je gostovao u maju, pokazao je da su automobili na novom asfaltu, bili za oko dve sekunde brži u odnosu na prošlu godinu. Nije za iznenaditi ako se ne obori rekord kruga, kada su u pitanju bolidi Formule 1. Ostaje zagonentka kako će se pneumatici ponašati u sulovima trke, kada se vozi 20, 30 ili više krigova u nizu.
Stanje pneumatika vozača za VN Austrije

Činjenica za stazu red Bull Ring:


Dužina staze
4326 m
Bruj krigova
71
Broj krivina
Devet (sedam desnih, dve leve)
Udaljenost od starta do prve krivine
185 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
15 s
Broj promena brzina po krugu
40
Potrošnja goriva po krugu
1,89
Potrošnja pneumatika
Srednje
Potrošnja kočnica
Visok
Najveća brzina 2015. godine (trka)
323,5 km/h (Maldonado)

Нема коментара:

Постави коментар