Nakon ulične trke u Monte Carlu, vozače Formule 1 očekuje
prava trkačka staze, gde je veoma važna snaga pogonske jedinice ali i pouzdanost
kočionog sistema.
Nakon šest trka, Ferrari je pod
velikim pritiskom da ostvari pobedu i tako skine teret očekivanja rukovodstva,
sponzora, vozača, glavnog čefa nad šefovima Sergia Marchionnea i sive
eminecije Piero Lardija, sina Enza Ferrarija. Da li će performanse koje je u
poslednje dve trke pružio tim Red Bull biti ponovljene, da li će pod pritiskom,
Mercedesova pouzdanost pasti na kolena, ostaje da se vidi na stazi Circuit Gilles Villeneuve, koja je dobila ime, gle slučajnost, po omiljenom
vozaču slavnog „Commendatore-a“ – Enza Ferrarija.
![]() |
Staza Gilles Villeneuve |
Na stazi dužine 4361 m, vozači čak šest puta ubrazavaju na brzine od preko
250 km/h. Da bi postigli dobra vremena, često prelaze preko ivičnjaka, nakon izlaska
iz krivina, prolaze blizu zaštitnih zidova, i to je velika opasnost za „karbonske
automobile“. Poslednja šikana pred ciljem, označena je kao zid šampiona (Wall of Champions).
Podešavanje bolida je pre
svega prilagođeno velikm brzinama. Za razliku od Monaca, u Kanadi se prednji i
zadnji stabilizator primetno podešavaju u blaži položaj. Inženjeri prilikom
podešavanja aerodinamičkog i mehaničkog prijanjanja, moraju da pronađu pravi
kompromis između velike krajnje brzine ali i adekvatnog potiska, kako ne bi
gubili vreme nakon izlaska iz krivina. Zbog kreni/stani karakteristike
same staze, od izuzetnog značaja su stabilnsot kočnica ali i
vozne karakteristike motora.
Zbog oštrih krivina, važan je dobar prenos snage. Zbog toga se na zadnjoj
osovini montiraju mekše opruge. Potrošnja pneumatika ne treba da zabrinjava
šefove timova, jer je asfalt gladak. Ipak će u Kanadi, Pirelli dopremiti ov
godine u ultramekanu mešavinu pneumatika.
![]() |
Pneumatici na raspolaganju za vozače pred VN Kanade |
Od tehničkih novina za Kandau su u planu novi turbo punjač za ekipu
Ferrari. Svi timovi će pripremiti posebnu specifikaciju prednjih i zadnjih
spojlera, neki će biti isti kao za stazu u Monzi. Max Verstappen se raduje
dodatnih 30 KS, koje će imati na raspolaganju u svom Red Bullu. Mercedes je
pripremio aerodinamičke modifikacije na prednjem delu bolida ali za sada je to
i dalje tajna.
Činjenice za stazu Circuit Gilles Villenauve
Dužina staze
|
4361 m
|
Bruj krigova
|
70
|
Broj krivina
|
14 (osam desnih,
šest levih)
|
Udaljenost do prve krivine
|
280 m
|
Najduži prolaz sa „punim gasom“
|
13,5 s
|
Broj promena
brzina po krugu
|
56
|
Potrošnja
goriva po krugu
|
1,93 l
|
Potrošnja
pneumatika
|
Srednji
|
Potrošnja
kočnica
|
Visok
|
Najveća
brzina 2015. godine (trka)
|
341,9 (Gosjean)
|
Deo sa punim
gasom
|
72 %
|
Prve pobede u Kanadi, ostvarili su:
1978.
Gilles Villeneuve,
1989. Thierry
Boutsen,
1995.
Jean Alesi,
2007.
Lewis Hamilton,
2008.
Robert Kubica,
2014.
Daniel Ricciardo
Нема коментара:
Постави коментар