среда, 8. јун 2016.

Uvod VN Kanade

Nakon ulične trke u Monte Carlu, vozače Formule 1 očekuje prava trkačka staze, gde je veoma važna snaga pogonske jedinice ali i pouzdanost kočionog sistema.

Nakon šest trka, Ferrari je pod velikim pritiskom da ostvari pobedu i tako skine teret očekivanja rukovodstva, sponzora, vozača, glavnog čefa nad šefovima Sergia Marchionnea i sive eminecije Piero Lardija, sina Enza Ferrarija. Da li će performanse koje je u poslednje dve trke pružio tim Red Bull biti ponovljene, da li će pod pritiskom, Mercedesova pouzdanost pasti na kolena, ostaje da se vidi na stazi Circuit Gilles Villeneuve, koja je dobila ime, gle slučajnost, po omiljenom vozaču slavnog „Commendatore-a“ – Enza Ferrarija.
Staza Gilles Villeneuve
Na stazi dužine 4361 m, vozači čak šest puta ubrazavaju na brzine od preko 250 km/h. Da bi postigli dobra vremena, često prelaze preko ivičnjaka, nakon izlaska iz krivina, prolaze blizu zaštitnih zidova, i to je velika opasnost za „karbonske automobile“. Poslednja šikana pred ciljem, označena je kao zid šampiona (Wall of Champions).

Podešavanje bolida je pre svega prilagođeno velikm brzinama. Za razliku od Monaca, u Kanadi se prednji i zadnji stabilizator primetno podešavaju u blaži položaj. Inženjeri prilikom podešavanja aerodinamičkog i mehaničkog prijanjanja, moraju da pronađu pravi kompromis između velike krajnje brzine ali i adekvatnog potiska, kako ne bi gubili vreme nakon izlaska iz krivina. Zbog kreni/stani karakteristike same staze, od izuzetnog značaja su stabilnsot kočnica ali i vozne karakteristike motora.

Zbog oštrih krivina, važan je dobar prenos snage. Zbog toga se na zadnjoj osovini montiraju mekše opruge. Potrošnja pneumatika ne treba da zabrinjava šefove timova, jer je asfalt gladak. Ipak će u Kanadi, Pirelli dopremiti ov godine u ultramekanu mešavinu pneumatika.
Pneumatici na raspolaganju za vozače pred VN Kanade
Od tehničkih novina za Kandau su u planu novi turbo punjač za ekipu Ferrari. Svi timovi će pripremiti posebnu specifikaciju prednjih i zadnjih spojlera, neki će biti isti kao za stazu u Monzi. Max Verstappen se raduje dodatnih 30 KS, koje će imati na raspolaganju u svom Red Bullu. Mercedes je pripremio aerodinamičke modifikacije na prednjem delu bolida ali za sada je to i dalje tajna.

Činjenice za stazu Circuit Gilles Villenauve


Dužina staze
4361 m
Bruj krigova
70
Broj krivina
14 (osam desnih, šest levih)
Udaljenost do prve krivine
280 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
13,5 s
Broj promena brzina po krugu
56
Potrošnja goriva po krugu
1,93 l
Potrošnja pneumatika
Srednji
Potrošnja kočnica
Visok
Najveća brzina 2015. godine (trka)
341,9 (Gosjean)
Deo sa punim gasom
72 %

Prve pobede u Kanadi, ostvarili su:
1978. Gilles Villeneuve,
1989. Thierry Boutsen,
1995. Jean Alesi,
2007. Lewis Hamilton,
2008. Robert Kubica,
2014. Daniel Ricciardo

Нема коментара:

Постави коментар