Po prvi put 17. Juna 2016.
godine, zabrujali su najefikasinij trkački hibridni motori na obali kaspijskog
mora u glavnom gradu Azerbejdžana – Bakuu. Prema oceni vozača, gradska staza je
jedinstveni spoj ulične i brze staze. Na prvom slobodnom treningu, Lewis
Hamilton je ostvario najbolje vreme od 1:46,435 minuta. Za njim sledi timski
kolega Nico Rosberg koji je zaostao 0,377 sekundi. Trećeplasirani bio je,
odličan Valtteri Bottas u Williamsu FW 38.
Ali nije sve bilo “glatko”.
Još klizava i prljava staza uzimala je svoj danak. Lewis Hamilton je nekoliko
puta imao blokiranje točkova, dva puta u krivini broj 3. Na kraju, njegovi
pneumatici su postali “četvrtasti” od tragova oštrog kočenja, pa je britanski
vozač bio prinuđen da prekine svoj “dugoročni test”. Hondin vozač Fernando
Alonso, priredio je svojevrsno iznenađenje na prvom slobodnom treningu,
zauzevši četvrto mesto.
![]() |
Rezultatai I slobodnog treninga |
![]() |
Rezultatai II slobodnog treninga |
Jedno od neprijatnoh
iznenađenja bio je zaostatak Ferrarijevih automobila. Vettel je na kraju prvog
treninga bio peti a Raikkoenen, čak 12. Ono što zabrinjava, je zaostatak od
preko dve sekunde! Jedna od najspektakularnijih scena bila je udes Daniel
Ricicarda u 15 krivini. Australijanac je prošao bez povreda ali njegov Red Bull
RB 12, ostao je bez zadnjeg desnog točka i ogibljenja.
![]() |
Oštećeni Red Bull Daniel Ricciarda |
Drugi trening bio je repriza prvog. Ponovo je Hamilton zauzeo prvu poziciju
ispred Rosberga ali sada sa nešto većom razlikom – 0,690 sekundi. Treće mesto
pripalo je odličnom Sergio Perezu u Force India VJM 09. Da je tim sa kapitalom
iz Indije u uzlaznoj putanji, potvrđuje Nico Hülkenberg, koji je zauteo petu
poziciju. U sendviču Force India plasirao se Bottas iz tima Williams.
Iako su dominirali na oba
treninga Mercedes je ipak u brigama. Nico Rosberg je 20 minuta pre kraja morao
da stane pored staze (narravno na bezbednom mestu) zbog tehničkog kvara. Još
nije utvrđen pravi uzrok ali se nagaša da bi mogao biti na pogonskoj jedinici –
elektronski problem (nezvanično MGU-K jedinica). Ipak, na kraju motori iz
Brixwortha su zauzeli prvih pet mesta i to je jasan pokazatelj ko i dalje drži
najviše “konja” u rukama!
Nakon analize prvog i drugog
treninga, u Ferrariju su zaključili da je nedostatak „gripa“ uzrok slabih
performasi crvenih bolida. Uzrok, hladni peumatici, koji nisu mogli da postignu
radnu temparaturu. Na kraju drugog treninga, Kimi Raikkoenn bio je prinuđen da
zaustavi svoj Ferrari SF16-H zbog problema na MGU-K jedinici.
Ni u Red Bullu nije sve
bilo tehnički u redu. Nakon curenja ulja na bolidu Max Verstappena, holandski „vunderkind“
zauzeo je tek sedmo mesto sa zaostatkom od 1,7 sekundi.
Нема коментара:
Постави коментар