субота, 18. јун 2016.

VN Azerbejdžana: I i II slobodni trening

Po prvi put 17. Juna 2016. godine, zabrujali su najefikasinij trkački hibridni motori na obali kaspijskog mora u glavnom gradu Azerbejdžana – Bakuu. Prema oceni vozača, gradska staza je jedinstveni spoj ulične i brze staze. Na prvom slobodnom treningu, Lewis Hamilton je ostvario najbolje vreme od 1:46,435 minuta. Za njim sledi timski kolega Nico Rosberg koji je zaostao 0,377 sekundi. Trećeplasirani bio je, odličan Valtteri Bottas u Williamsu FW 38.

Ali nije sve bilo “glatko”. Još klizava i prljava staza uzimala je svoj danak. Lewis Hamilton je nekoliko puta imao blokiranje točkova, dva puta u krivini broj 3. Na kraju, njegovi pneumatici su postali “četvrtasti” od tragova oštrog kočenja, pa je britanski vozač bio prinuđen da prekine svoj “dugoročni test”. Hondin vozač Fernando Alonso, priredio je svojevrsno iznenađenje na prvom slobodnom treningu, zauzevši četvrto mesto.
Rezultatai I slobodnog treninga

Rezultatai II slobodnog treninga

Jedno od neprijatnoh iznenađenja bio je zaostatak Ferrarijevih automobila. Vettel je na kraju prvog treninga bio peti a Raikkoenen, čak 12. Ono što zabrinjava, je zaostatak od preko dve sekunde! Jedna od najspektakularnijih scena bila je udes Daniel Ricicarda u 15 krivini. Australijanac je prošao bez povreda ali njegov Red Bull RB 12, ostao je bez zadnjeg desnog točka i ogibljenja.
Oštećeni Red Bull Daniel Ricciarda

Drugi trening bio je repriza prvog. Ponovo je Hamilton zauzeo prvu poziciju ispred Rosberga ali sada sa nešto većom razlikom – 0,690 sekundi. Treće mesto pripalo je odličnom Sergio Perezu u Force India VJM 09. Da je tim sa kapitalom iz Indije u uzlaznoj putanji, potvrđuje Nico Hülkenberg, koji je zauteo petu poziciju. U sendviču Force India plasirao se Bottas iz tima Williams.

Iako su dominirali na oba treninga Mercedes je ipak u brigama. Nico Rosberg je 20 minuta pre kraja morao da stane pored staze (narravno na bezbednom mestu) zbog tehničkog kvara. Još nije utvrđen pravi uzrok ali se nagaša da bi mogao biti na pogonskoj jedinici – elektronski problem (nezvanično MGU-K jedinica). Ipak, na kraju motori iz Brixwortha su zauzeli prvih pet mesta i to je jasan pokazatelj ko i dalje drži najviše “konja” u rukama!
Nakon analize prvog i drugog treninga, u Ferrariju su zaključili da je nedostatak „gripa“ uzrok slabih performasi crvenih bolida. Uzrok, hladni peumatici, koji nisu mogli da postignu radnu temparaturu. Na kraju drugog treninga, Kimi Raikkoenn bio je prinuđen da zaustavi svoj Ferrari SF16-H zbog problema na MGU-K jedinici.

Ni u Red Bullu nije sve bilo tehnički u redu. Nakon curenja ulja na bolidu Max Verstappena, holandski „vunderkind“ zauzeo je tek sedmo mesto sa zaostatkom od 1,7 sekundi.  

Нема коментара:

Постави коментар