Posle 23 godine, Formula 1 se vratila u Meksiko.
U najboljem svetlu. Proglešenje pobednika, nije obavljeno kao na ostalim
stazama na podijumu koji se nalazi obično na startno-ciljnom pravcu, već u delu
staze poznatom kao „bejzbol stadion“. Tu se nalaze tribine za 25000 gledalaca.
Za razliku od psihološko moralnog poraza na prethodnoj trci, na autodromu
Hemnaos Rodriguez, Nico Rosberg je ostvario jednu od najlepših, najdominantijih
ali istovremno možda najpresudnijih pobeda u svojoj dosadašnjoj karijeri. Od
starta do cilja suvereno je vozio bez ijedne greške i zasluženo proslavio sviju
četvrtu ovosezonsku pobedu. Za vreme proglašenja pobednika, publika je
ovacijama Nico, Nico, Nico pozdravila nemačkog vozača koji je vidno srećan
kratko prokomentarisao: „Podijum je bio neverovatan. Najbolji ove godine“, a zatim
je dodao: „Lewis je uvek bio tu blizu, ali ja sam kontrolisao trku, Teško je
bilo nakon izlaska sigurnosnog vozila kada je usledio restat sa hladnim
pneumaticima“
 |
Rezultati trke za VN Meksika |
 |
Atmosfera na podijumu: spektakularan podijum ocenjuju svi |
Aktuleni šampion Lewis Hamilton, borbu za direktan
duel izgubio je u prvim metrima nakon starta. Nico je odlično startovao dok je
utisak koji je ostavio Lewis, bio pomalo proračunat start (da ne bi pogonski
točkovi proklizali i za nijansu manje agresivnije podešeno kvačilo) koji je u
poređenju sa timskim kolegom bio manje „katapultirajući“.
Odličnu vožnju su pružili vozači Red Bulla dok
je ekipa Ferrari dožovela potpuni poraz. Oba vozača nisu videla kariranu
zastavu. Kimi Raikkonen je u duelu sa Valtteri Bottasom u 25 krugu, polomio zadnje
desno ogibljenje i morao je da odustane. Njegov zemljak, je stigao do drugog
podijuma ove sezone ! Vettel je napočetku imao manji „kontakt“ sa Daniel Ricciardom
i morao je naplanirano u boks na promenu pneumatika. U 51 krugu, Vettel je
izleteo u krivini sedam (po drugi put, prvi put u 17. krugu) i završio je svoju
trku u zoni izletanja. To je prvi udes Sebastian Vettela još od VN Turske 2010.
godine. Od tada je prošlo 105 trka. To je do sada najduži period jednog vozača
bez udesa.
Staza u Meksiko sitiju je
pravi „hram“ najveće brzine. Pastor Maldonado je u svom Lotusu Mercedes E23
zahvaljujući otovrenom DRS-u, ostvario najveću brzinu, od neverovatnih 366,4
km/h na dugačkom pravcu. Tako je za samo 3,7 km/h bio „sporiji“ od rekorda Finca Kimi Raikkonena na VN Italije 205. godine, kada je „leteći
finac“ postigao 370,1 km/h. Mali kuriozitet, oba puta rekord brzine su ostvarena
sa Mercedesovim motorom „pozadi“ !
Нема коментара:
Постави коментар