Od kako je ušla u Formulu 1
(po ko zna koji put!) Honda je nedavno priznala da nisu očekivali ovoliko
poteškoća i problema. Nikada do sada, nije pogonska jedinica koja se ugrađivala
u Formulu 1 bila ovoliko kompleksna. I ne samo to! Još jedan ograničavajući
faktor, stao je na put Renaulta i Honde (posebno Japanaca) a to je ograničenje
testitaranja, drugim rečima zabrana istih. Formula 1 je jedini sport, gde
nemate pravo da testirate u toku sezone.
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem,
turbo punjač, dva elektro-motora i do devet upravljačkih jedinica, treba
harmonizovati na malom prosstoru da izdrži torturu dužine 300 km, u ritmu “gas
do daske” – “pedala kočnice do patosa”! Honda (kao i Renault) drže se svoje
tradicije i pokušavaju sami, bez pomoći stranaca da konstruišu, naprave i koriste
proizvod u najsofisticiranijem obliku automobilskog sporta. Do sada to
nije davalo rezultate. Renault je pod većim pritiskom, jer su drugu godinu za
redom u “poslu” a rezultata ni od korova! Iako je bilo prošle godine najavljeno
da će švajcarski motorni “guru” Mario Illien, pomoći oko modifikacija
Renaultove pogonske jedinice, od toga nije bilo skoro ništa. U okviru VN
Brazila, u timskoj odeći “registrovan” je jedan visoko pozicionirani ekspert za
motore - Axel Wendorff. Zajedno sa Andy Cowellom, Axel je postavio pre par
godina na noge super modernu fabriku trkačkih motora, a kod koga, nego kod
Mercedesa! Kasnije je prešao u McLaren. Takođe, upućen je u neke “tajne” “strelinih”
motora i od njega se mnogo očekuje. Istovremno se ponovo pominje ime Maria
Illiena, koji bi izgleda u poslednjem trenutku dobio ulogu “vatrogasca”, da
hitno primeni svoja znanja i iskustvo, na Renaultovom V6 turbo – hibridnom pogonu.
Operativni direktor Renaulta Remi Taffin, trebalo bi zajendo sa Axel Wendorffom
da postavi temelje novog projekta i od sledeće sezone učini francuski motor
daleko konkurentnijim. Samo ima jedna mali problem – ako upravljački odbor
francuskog automobilskog koncerna, dozvoli ugovor sa bivšim Mercedesovim i McLarenovim
čovekom ?
![]() |
Gilles Simon dugogodišnji čovek za motore kod Ferrarija |
Kod Honde su svesni da bi
trebali da potraže možda pomoć sa strane. Do sada je na njihovoj strani bio
aktivan, dugogodišnji Ferrarijev prvi čovek za motore Gilles Simon. Ako žele
rezultate što pre da pokažu, verovatno bi trebali još nekoga da „unajme“ !
Нема коментара:
Постави коментар