четвртак, 19. новембар 2015.

Promena u filozofiji Honde i Renaulta

Od kako je ušla u Formulu 1 (po ko zna koji put!) Honda je nedavno priznala da nisu očekivali ovoliko poteškoća i problema. Nikada do sada, nije pogonska jedinica koja se ugrađivala u Formulu 1 bila ovoliko kompleksna. I ne samo to! Još jedan ograničavajući faktor, stao je na put Renaulta i Honde (posebno Japanaca) a to je ograničenje testitaranja, drugim rečima zabrana istih. Formula 1 je jedini sport, gde nemate pravo da testirate u toku sezone.

Motor sa unutrašnjim sagorevanjem, turbo punjač, dva elektro-motora i do devet upravljačkih jedinica, treba harmonizovati na malom prosstoru da izdrži torturu dužine 300 km, u ritmu “gas do daske” – “pedala kočnice do patosa”! Honda (kao i Renault) drže se svoje tradicije i pokušavaju sami, bez pomoći stranaca da konstruišu, naprave i koriste proizvod u najsofisticiranijem obliku automobilskog sporta. Do sada to nije davalo rezultate. Renault je pod većim pritiskom, jer su drugu godinu za redom u “poslu” a rezultata ni od korova! Iako je bilo prošle godine najavljeno da će švajcarski motorni “guru” Mario Illien, pomoći oko modifikacija Renaultove pogonske jedinice, od toga nije bilo skoro ništa. U okviru VN Brazila, u timskoj odeći “registrovan” je jedan visoko pozicionirani ekspert za motore - Axel Wendorff. Zajedno sa Andy Cowellom, Axel je postavio pre par godina na noge super modernu fabriku trkačkih motora, a kod koga, nego kod Mercedesa! Kasnije je prešao u McLaren. Takođe, upućen je u neke “tajne” “strelinih” motora i od njega se mnogo očekuje. Istovremno se ponovo pominje ime Maria Illiena, koji bi izgleda u poslednjem trenutku dobio ulogu “vatrogasca”, da hitno primeni svoja znanja i iskustvo, na Renaultovom V6 turbo – hibridnom pogonu. Operativni direktor Renaulta Remi Taffin, trebalo bi zajendo sa Axel Wendorffom da postavi temelje novog projekta i od sledeće sezone učini francuski motor daleko konkurentnijim. Samo ima jedna mali problem – ako upravljački odbor francuskog automobilskog koncerna, dozvoli ugovor sa bivšim Mercedesovim i McLarenovim čovekom ?
Gilles Simon dugogodišnji čovek za motore kod Ferrarija
Kod Honde su svesni da bi trebali da potraže možda pomoć sa strane. Do sada je na njihovoj strani bio aktivan, dugogodišnji Ferrarijev prvi čovek za motore Gilles Simon. Ako žele rezultate što pre da pokažu, verovatno bi trebali još nekoga da „unajme“ !

Нема коментара:

Постави коментар